Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Totaal andere ankerplaat dubbelopl. rem

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.124
8.248
Assen
.. Ik heb het he-le-maal gehad met de voorrem van de enfield.. ondanks nog recente investeringen etc is de rem slechter af te stellen- nu lijkt nix meer te helpen- en blijft instabiel of gaat van goed naar steeds slechter zoals ik onderweg op vakantie heb ervaren.

Ik denk dat dit te wijten is aan de onnauwkeurige uitvoering & algemeen kwaliteitsgebrek van de Indiase ankerplaat.
Ik denk dat ik een andere ankerplaat wil- wat natuurlijk ook oplossingen wil gezien de asmaat en borging aan de vorkpoot.. maar hoop dat er iets is wat op de enfield trommel(7 inch) past.

Anders zou ik naar de mogelijkheid moeten kijken om een andere trommel in te spaken(moet op de as passen/pas te maken zijn, breedte?)
Dus as er een soor van plug & play optie zou zijn zou dat mooi zijn maar dat lijkt me onwaarschijnlijk...

Mijn vraag; 'weet' iemand een type ankerplaat (replica??) wat in de buurt komt van wat ik bedoel??
 

Beide hefbomen zijn vanaf draaipunt HOH even lang..Wel een goed punt! dank voor het meedenken!
 
Zo.. voor het eerst setje remschoenen er onder die op straal zijn EN/terwijl beide remsleutels in nulstand staan.. Dat deden de vorige specialisten niet..
Zooi afgetseld(rem is niet 'hard'in te stellen, ondanks gelijk aanlopen van de schoenen)
Maar hoe sneller je rijdt, hoe minder hij remt en verder je de remhendel kan intrekken..
betekend dat iets?
 

Dat je boven de lichtsnelheid zit
 


Dat betekent dat je er te veel van verwacht.
 
Spul uit elkaar gehaald, voering liep over 3/4 opp. aan.. op zich goed.. 'velletje'er voorzichtig af gehaald met schuurpapier, trommel weer ontvet en alles in elkaar gezet en..nog slechter remmen als gister..
vreemd..
 
Oeh, dat denk ik niet.. overweeg wel vrij ernsitig aankoop van en ander wiel.. Het enige wat ik me kan bedenken dat het aan het materiaal van de trommel ligt..
Wel vreemd, hij heeft destijds wel redelijk geremd.. dat werd minder en kwam er achter dat de remschonen steeds ongelijk stonden.. tegen alles regels van 'inslijten'in.
Vanaf dat moment is 't nooit meer beter geworden..
 
Ontvetten doe je met remmenreiniger of met thinner of iets op alcohol basis.
Alle andere ontvetmiddelen zijn toch iets vettig en trekken in je remvoering materiaal.
 
Dit bedoel ik, plaatje van vandaag;
Ik heb een extra veer op de ankerplaat gemaakt die net helpt het laatste fractie terug te komen waardoor de rem nu wel echt iedere keer goed vrij komt.
Wel raar; wisselende remkracht met zelfde inspanning, met lage snelheid bijna redelijk remmen, me hogere snelheid gebeurd amper wat..




En nog steeds ondanks beide schoenen tegelijk aanlopen als je de rem lichtjes aantrekt, kun je de hendel vrijwel helemaal intrekken.. dit staat haaks op elkaar..(in theorie)
Remhevel/kabel doorkruisd dan de 90 graden hoek.

Zo.. eerst maar bier,,
 
N.B. in Ammonia zitten geen vette dingen.. ontvet goed. Voor het hersplaatsen/aanraken van de remschoenen heb ik plastic HH wegwerphandschoenen aangetrokken zodat geen vettigheid van handen er op kan komen..(overdreven.. in know.. maar moet toch wat..)
 
Zelfde kabel als toen niet dit 't geval was; aftermarket 'heavy duty'..
 
"velletjes" op een remschoen kunnen alleen komen van iets dat er niet thuis hoort en zich mengt met het remstof.

een vetvrije remschoen in een vetvrije remtrommel heb ik nog nooit weten "velletjes" maken.
 
"velletjes" op een remschoen kunnen alleen komen van iets dat er niet thuis hoort en zich mengt met het remstof.

een vetvrije remschoen in een vetvrije remtrommel heb ik nog nooit weten "velletjes" maken.
Als dat zo is, heb ik te meer m'n vraagtekens over het materiaal van de trommel...