FTR bestaat niet meer. Rob woont nu in Zweden en zijn broer Frank is verder gegaan als FrankTD en doet draai en freeswerk. Hij boort en hoont ook cilinders.Ik heb geen facebook, zal hem eens googlen.
Hey, da's van FTR, die heb ik gemaild en kreeg ik een mail terug van mymotorservice ofzo dat ik voor het onderdeel bij de merkdealer moest zijn??
Ik dacht als de as iets kleiner is dan de binnenmaat vh lager en het gat van de ankerplaat is ook weer iets te groot,dan is de remmerij niet lekker gecentreerd.
Ik heb bericht gekregen van de remspecialist dat hij morgen 'cups'binnekrijgt.. gaat dit een meerwaarde geven??
Naar dat laatste heb ik gevraagd.. zou 5-600 euro kosten.. verbaasde me er over..De enigste juiste manier...
( kun je er geen nieuwe remtrommel in laten persen ??)
Heb je er een voetrem van gemaakt?
ik denk dat (o.a.)de te grove speling van de ankerplaat op de remsleutel-assen een boosdoener is...
Nee, het word weer een klassiek Sammie topic..fix dat dan
fix dat dan
Ik mis zelf het gereedschap en materiaal er voor en heb in de omgeving al gevraagd bij bedrijven naar de mogelijkheid hiervoor(ook 2 remspecialisten verder weg)Dat bedoel ik..
Wel, dit laatste dacht ik ook...maar kom op nix uit..je hebt ook niet het gereedschap en materiaal om remtrommels uit te lijnen en af te draaien, en toch heb je al verschillende keren iemand betaald om het te doen.
iedere handige harry met een draaibank en kolomboor kan dit. indien er niet teveel metaal beschikbaar is om mee te werken (ankerplaat/as) kan harry best ook lassen.
Wel, ik zal hier maar eens een update geven..Via een Duits enfield forum kwam ik bij iemand die 'heel veel enfield trommelremmen vebeterd'hij kent de enfield en de problemen dus daar moest ik zijn..
nou goed, zooi uitgelegd.. ik moest een behoorlijk bedrag aftikken maar dan zou de trommel - nu wel echt- rond uitgedraaid worden, remsleutels bewerkt, nwe wel-grippende voeringen op maat gedraaid etc..
Heb het wiel net weer ingebouwd.. mocht er niets aan afstelen alles stond goednog steeds onregelmatig aanlopen en bij zwaar aanlopen han ik de hendel nog tot het stuur inknijpen..
Ik weet nu even niet waar ik he zoeken moet.
Mail naar bedrijf gestuurd om te vragen wat ik fout kan doen?