1mm
- Hoeveel vulling heeft de specialist tussen de remsleutels gehad bij het afdraaien?
- Zeg je nu dat je bij één remschoen 1,5mm vulling hebt moeten plaatsen om weer 'rond' te worden met sleutels in 'rust'? ja, was nodig gezien eerder bericht.. plots was on-paralel-stand van de sleutels weer nodig om gelijk aan te laten lopen- snapt hij ook niets vanIkzelf begrijp het ook niet helemaal. Ik heb namelijk de ankerplaat inclusief remschoenen opgespannen op de wielas gehad. Zo heb ik hem ingespannen in de draaibank met de vulplaatjes op de remsleutels. Daarna afgedraaid. Volgens mij moeten ze dan ook mooi centrisch zitten. En toch moet ik ze ongelijk instellen.
- Zitten je (vaste) scharnierpennen wel goed vast (en staan ze recht) en zijn de remschoenen daarop wel goed passend? M.a.w. ; kunnen ze niet radiaal verschuiven?radiale verschuiving is niet mogelijk.
Vandaar de 1,5mm onderlegplaat.Ik dacht dat er de vorige keer al een bijna probleem was met het draaien van de draaipunten? De remschoenen konden eventueel vastslaan omdat de naaf eigenlijk al te groot was.
Als het de hele tijd verloopt/niet af te stellen is, lijkt het mij dat er ergens ontoelaatbare speling is?
Ik snap de bedoeling van de fabrikant, van hefboopjes en 2 kantelpunten ipv 1.
Er komt meer schoenoppervlak met de trommel in aanraking.
Het nadeel is dat bij slijtage en dus speling, De symptomen ook 2 × zo snel toenemen in vergelijking met een 1 kantelpunt systeem.
De conclusie die ik dus trek is dat niemand zijn werk goed heeft gedaan omdat er ergens nog te veel speling aanwezig is.
nou dit valt me heel zwaar tegen van je. na al je miserie en kontakten met tig specialisten snap je de bedoeling van de fabrikant helemaal niet (en bijgevolg ook de werking en waar de remkracht vandaan komt niet).
er komt NIET meer schoenoppervlak in aanraking met de remtrommel. wel heb jij nu 2 oplopende remschoenen ipv 1. even goegelen wat dat betekent.
ik volg je conclusie, maar wie diegene is ?
als iemand hetzelfde zou voor hebben als jij nu met een "chinees brol wiel", zou die ook halstarrig blijven volhouden en er geld in steken ?
als "diegene die het uit ervaring al weten" op het internet zeggen dat de setup die jij hebt even goed is als "chinesen brol", dan had ik al lang mijn conclusie getrokken. nu jij nog
Ja, het viel me gewoon op dat je nu zegt dat het bakken met geld kost (vervelend), maar eigenlijk kom je veel eerder zelf al tot de conclusie dat er niks van te maken is.Ik heb geen ander type wiel/naaf gevonden wat in de enfield in te bouwen is..daar doel je op?
Volgens laatste meneer was die speling niet echt een probleem...
Wel dat de ankerplaat kon kantelen en steeds een andere positie kon kiezen na monteren.
Nu er een conische moer op zit die dezelfde hoek heeft als de plaat, en de plaat een vlak steunpunt in de naaf heeft, is dat niet meer het geval. Dit moet een grote verbetering zijn
Ik ben benieuwd of de schoen aangrijpt over het gehele oppervlak, of alleen met een randje. Je zou eigenlijk de trommel licht moeten laten roesten. Dan monteren en licht remmen. Ben benieuwd waar hij "pakt". Ik heb de indruk dat hij een klein randje pakt omdat de schoen op een of andere manier scheef wordt weggedrukt.Nee ik ben vooral aan het heen- en- weer afstellen geweest.. steeds als je de rem loslaat vraagt de afstelling tussen de schoenen een andere afstelling, of loopt het wiel plots aan.. ben wel van plan vandaag wat te gaan rijden en kijken/ hopen of het zich 'zet'
Ze staan i.i.g niet goed in lijn met de centrale as..Wat ik mij afvraag is of de middelpunten van de remsleutels (die dus door de ankerplaat gaan) exact even ver van het middelpunt van de centrale as zitten.
je zal dit toch allang eens doorgelezen hebben...?
http://www.hitchcocksmotorcycles.com/pictures/content19/front_brake_overhaul.pdf
@Sammie: heb je gedaan wat in bovenstaande link staat?