Totaal andere ankerplaat dubbelopl. rem

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.111
8.242
Assen
.. Ik heb het he-le-maal gehad met de voorrem van de enfield.. ondanks nog recente investeringen etc is de rem slechter af te stellen- nu lijkt nix meer te helpen- en blijft instabiel of gaat van goed naar steeds slechter zoals ik onderweg op vakantie heb ervaren.

Ik denk dat dit te wijten is aan de onnauwkeurige uitvoering & algemeen kwaliteitsgebrek van de Indiase ankerplaat.
Ik denk dat ik een andere ankerplaat wil- wat natuurlijk ook oplossingen wil gezien de asmaat en borging aan de vorkpoot.. maar hoop dat er iets is wat op de enfield trommel(7 inch) past.

Anders zou ik naar de mogelijkheid moeten kijken om een andere trommel in te spaken(moet op de as passen/pas te maken zijn, breedte?)
Dus as er een soor van plug & play optie zou zijn zou dat mooi zijn maar dat lijkt me onwaarschijnlijk...

Mijn vraag; 'weet' iemand een type ankerplaat (replica??) wat in de buurt komt van wat ik bedoel??
 
Dat is idd wel de common sense.. zou makkelijker zijn als ik een andere zwik er in kon pas maken..
Voorbeeldje, ik heb 2 ankerplaten, hebben beide ook dezelfde assymetrie maar de 1 heeft echt idiote toleranties op de remsleutelassen en de andere.. is niet eens zo gek..
Beide zijn nieuw geleverd, die met de grote/te ruime gaten was meer dan 3 keer zo duur als de andere..
Logisch toch?

Maar goed, ik vond die bevindingen interactie div. remvoeringen en trommel wel waard om hier te vermelden..
Misschien kan iemand bevestigen dat dit typisch is voor de veel koolstof in de trommel- ik heb die roddel eens gehoord-.
 
Zo, ter lering en vermaeck; Ik heb nog geen andere makelij trommel/naaf/ankerplaat wat ik pas klan maken
Weer veel andere voeringen geprobeerd, rechte remsleutels proberen te vinden en experimenteren met afgedraaide sleutels.
Wat me opvalt is dat de trommel helemaal niet gevoelig lijkt voor met materiaal van de voering. Hard, standaard of zacht; de respons is min of meer hetzelfde.
Daarom denk ik dat het materiaal van de trommel een mede-oorzaak is.
Ik heb destijds rondgevraagd of het mogelijk is een nwe bus in te persen bij diverse remmerijzaken maar dit word eigenlijk niet gedaan.

Dus jij denk dat al die bedrijven die trommelremmen hebben gemaakt in de afgelopen 100 jaar het allemaal niet wisten en maar wat aan rommelde🤔🤔
Tuurlijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan