ik ben een beetje benieuwd of er over het algemeen ook gekeken wordt naar het totaal gewicht wat een motor mag hebben. dwz bestuurder en passagier in totaal gewicht met of zonder bepakking. de moderne sportmotoren hebben tegenwoordig zulke ielige kontje dat je je eigenlijk verbaast dat je hier zonder problemen altijd maar met je partner op 's heerlands wegen kan gassen.
kom hiermee naar aanleiding van een gesprek die ik onlangs had met een kameraad van mij, dat een andere maat van ons en zijn vriendin nogal fors gebouwd zijn, en
hij een R1 bezit. nu kreeg ik dus te horen dat zo'n fiets maar max 180 kilo mag dragen, dit zonder evt. bepakking. zijn er al eens ongelukjes hierdoor gebeurd?
ik zie nl ook vaak volbepakte r1 tjes fireblades en gsx1000 tjes bij ons in assen tijdens de TT binnen stromen incl een al dan niet gezonde partner, en die dan aan het eind van zo'n weekend al weeliend e.d. weer richting huis vertrekken. verbaasd me gewoon dat hier niet vaker problemen mee komen.
kom hiermee naar aanleiding van een gesprek die ik onlangs had met een kameraad van mij, dat een andere maat van ons en zijn vriendin nogal fors gebouwd zijn, en
hij een R1 bezit. nu kreeg ik dus te horen dat zo'n fiets maar max 180 kilo mag dragen, dit zonder evt. bepakking. zijn er al eens ongelukjes hierdoor gebeurd?
ik zie nl ook vaak volbepakte r1 tjes fireblades en gsx1000 tjes bij ons in assen tijdens de TT binnen stromen incl een al dan niet gezonde partner, en die dan aan het eind van zo'n weekend al weeliend e.d. weer richting huis vertrekken. verbaasd me gewoon dat hier niet vaker problemen mee komen.