total down met klassieker

JohnK6

MF veteraan
24 apr 2002
5.705
7
zwolle
okee, was dus vanavond laat bij familie in gelderland op bezoek, ff pindatjes eten bij m'n oudjes, laat terug, in heftige regenbui, gaat deze jongen op 300 meter van z'n huis total down, omdat tie iets te laat de bocht inremde :r , schade op dit moment, deuk in tank, rechterschermpje kaduuk, remhandle naar z'n grootje, voor zover ik heb kunnen zien is voorvork okee, morgen meer nieuws :? :? , had gelukkig de passagiersvoetsteunen verkeerd staan zodat die m'n uitlaten voor de rest hebben beschermd :P :P daar gelukkig geen krasje op te zien, na van de schrik bekomen te zijn de motor naar huis gereden,blok klinkt verder goed, morgen ff uitproberen of alles daadwerkelijk goed is gegaan :)
 
Laatst bewerkt:
John....


Ik voel met je mee jong, maar je moet maar zo zien, een remhendel is gewoon te vervangen. Je voelt het alleen in je beurs.
Als je lichamelijk letsel had opgelopen dan voelde je het ook nog ergens anders........

kop op jong...alles komt weer goed.. :}
 
Shit John, wat krijgen we nou???? Gelukkig heb je zelf niks en valt de schade op het eerste gezicht/gehoor mee. Ging je hard onderuit? Denk (hoop) dat de schade aan het blok meevalt. En zoals Laffie zegt: onderdelen zijn te vervangen, jijzelf niet. :)


Waarschijnlijk is er volgende week een OBT-partsrun richting het zuiden, dan pikken we wel even een kappie mee als er wat ligt :)

Edit: ik heb nog een remhandle liggen volgens mij, zal eens kijken, gratis en voor niks, van mij voor u. :)

Edit 2: is wel van een F2 natuurlijk, dus weet niet offie past... :?
 
Ik weet de ballen van klassiekers, maar ik weet wel dat vallen doorgaans duur is en vooral pijn kan doen. Sterkte dus. :)
 
John! Dat méén je niet man! Lijkt wel héél veel op het schuivertje dat ik een maand of 2 geleden maakte. (kapje was er al af) maar ook ramhandle kapot en ik had helaas wel wat schade aan m'n toenmalige uitlaat. ook het nog steeds aanwezige deukje in m'n tank heb ik toen opgelopen. Ik weet trouwens zeker dat een F2 handle niet past, maar ik heb nog wel een k7 handle liggen. Wellicht dat die wel past? mag je zó hebben van me. Succes met de reparaties en ik hoor 't wel als je interesse hebt in die handle.

Sterkte!
 
Hee hoo effe!

Respect voor heren op leeftijd ja. Tegen de tijd dat jij zo oud bent als ons, maar eens in de spiegel kijken. :P

m'n hond...tsss...

dit is om John aan het lachen te maken, anders wordt ie depri omdat z'n motortje schade heeft... ;(
 
okee hier een update:
- tank is langszij ingescheurd :? :? ((plusminus scheur van 4 cm), volgende week op het werk eens proberen of dit nog weer te lassen is) maar 'k heb nog een gedeukte tank liggen die verder nog goed is
- remhandle afgebroken, kalsbeek had er een nog een van liggen voor 5€
- binnenste gedeelte van het gashandvat is gescheurd, heb nu nog ff zwaar gas(lijkt wel of ik nu cruisecontrol heb ;) ), kalsbeek->3€
- zijkapje aan gruzelementen, niet meer te repareren, mist ook een paar stukken.
- ontstekingsdeksel ingedeukt, had hier nog een op reserve liggen :P
- spiegel kapot
- een legerkist defect, bovenkant ingescheurd( heb nog een 2e paar liggen van m'n diensttijd :)
- handschoen kapot

heb hem vanmorgen naar de hobbyschuur bij m'n oudjes gebracht, hij rijdt nog strak rechtuit, geen apparte trillingen, remt goed, en blok klinkt ook nog ouderwets rammelig :P

heb geluk gehad dat de motor maar heel kort het asfalt heeft aangetikt, eerst over m'n kist heen, en daarna in het gras, dus verder geen krassen, pak en helm zijn nog prima
trouwens ducktape houdt de benzine ook in de tank :P

enne ik heb zelf niks, ja een blauwe plek op m'n teen, en m'n ego is gekrenkt

[edit] ging trouwens maar met een gangetje van 30km/h, enne 'k ga de gedeukte tank maar eens behandelen met wat plamuur e.d.[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Zonde van je fiets, je weet 'm vast wel weer op te lappen. En jouw ego heeft ff tijd nodig maar zal het vast ook overleven
 
pas je wel op met lassen van die ouwe tank, als je zo ver komt??? eerst goed uit laten dampen enzo, anders KABOEM en dat was john.

En de rest is al bijna weer klaar hoor ik wel :)
 
Ik wil ook wel een poging wagen met je zijkappie hoor. Lukt vaak nog heel aardig met glasmatjes en plamuur! (ook als er stukken uit zijn)
:)
 
Als je nog tips ofiets nodig hebt. Ik heppas nog geoefend op zo'n cb-tankje. ;)
tips nodiggggg :P :P , ehww heb jij enig idee tot hoeveer je een deuk op kunt vullen met plamuur??, dit i.v.m. de trillingen waar onderdelen op een motor aan bloot staan?, anders moet ik nog proberen uit te deuken ook :)
 
Ik wil ook wel een poging wagen met je zijkappie hoor. Lukt vaak nog heel aardig met glasmatjes en plamuur! (ook als er stukken uit zijn)
:)
ik heb het nu zelf gedaan,met glasmatjes, volgens mij zit tie weer redelijk strak in de vorm, straks eerst maar eens gaan plamuren :P , de boel is nu wel uitgehard dacht ik zo
 
tips nodiggggg :P :P , ehww heb jij enig idee tot hoeveer je een deuk op kunt vullen met plamuur??, dit i.v.m. de trillingen waar onderdelen op een motor aan bloot staan?, anders moet ik nog proberen uit te deuken ook :)
Niet teveel ineens (in meerdere fasen, steeds opnieuw laten drogen) kun je van een deuk een bult maken. ;)

Wel goeie (2componenten) plamuur gebruiken.


De kunst is om idd een beetje een bult te maken & die terug te schuren naar de oorspronkelijke rondingen.
 
Kun je niet eerst die tank een bietie uitdeuken? Hoe minder plamuur hoe beter natuurlijk.

Beetje benzine erin, schuidden, lucifer erbij, alle deuken eruit :P :)

Bv. de deuk van binnenuit een tik geven met het een of ander. :)
 
Beetje benzine erin, schuidden, lucifer erbij, alle deuken eruit :P :)
kan wel kijken offe de smid nog een beetje carbid over heeft ;) , enne als die brikkenrun doorgaat zal ik jullie oordeel eerst wel eens vragen over die deuk :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan