Total loss TDM 850 gestolen na aanrijding, nacht van zondag 16-8 op maandag 17-8

RR Vliet

Drama Queen
7 jun 2018
1.668
1.703
Zuid-Holland
Ik ben afgelopen vrijdag in de buurt van mijn huis aangereden. Ik had de korte bocht naar rechts, mijn tegenligger de lange bocht naar links dezelfde weg in. Had me niet gezien en schoof me zo onderuit, zijn rechtervoorkant tegen mijn linkerzijkant. Gat in het blok, stepjes en schakelpedaal afgebroken, linker zijkuip an diggelen, topkuip an diggelen, dashboard kaduuk en de uitlaat geschaafd. Daarnaast m'n broek, handschoenen, schoenen en horloge beschadigd.

De autobestuurder was gelukkig erg vriendelijke en de getuige ook. Lichamelijke schade valt daarnaast helemaal mee. Maar nu komt het mooiste .. Ik werd zaterdag gebeld door de politie dat die motor daar stond. Uitgelegd wat er gebeurt was en verteld dat hij na het weekend geborgen zou worden. Kom ik net op locatie om de motor te laten bergen; motor weg. Politie gebeld, gemeente gebeld en lokale bergers gebeld en niemand weet ervan. Bewoners daar hebben mij verteld dat hij er zondagavond 23u nog stond en maandagochtend 6u weg was. Niemand die betaald krijgt voor zo'n klus komt de motor tussen die tijdstippen ophalen. Stond op het platteland tegen een stroomhuisje. Iemand vond het dus de moeite waard om hem een bus in te sleuren voor onderdelen. Alle plastics gescheurd, pedalen afgebroken, gat in het blok en een plas olie eronder was onvoldoende om dieven te demotiveren. Wonderlijk.

Wat een kutzooi dit. Hieronder een foto van een maatje die de motor op zaterdag nog heeft gespot. Ik ga zelf Marktplaats e.d. in de gaten houden om te kijken of de onderdelen ergens opduiken.

Er zit een Laser Prostock uitlaat onder waarvan de linkerzijde aan het uiteinde een schaaf heeft. Het blokdeksel aan de linkerzijde heeft een gaatje. Er zitten voorpoten op de van 3VD i.p.v. de 4TX. Daarnaast zitten er silver spots op, de remklauwen van een FJR1300. Het kenteken is MF-XF-28 en hij heeft 86k km gelopen. Hij is gestolen in Schoonhoven, op de kruising Bovenberg / Franse Kade. Mocht je iets tegenkomen dan hoor ik het graag!

Hieronder een foto van de kapotte motor tegen het stroomhuisje. De GS is helaas niet van mij ;)

IMG_2484.jpg
 
Das kut! Sterkte ermee. Ik heb even een topic-report gedaan om hem in het overzicht van gestolen motoren te laten zetten, mocht je dat zelf niet gedaan hebben.
 
Waardeloos dit. Ik moet wel zeggen dat de schade op de foto niet 1,2,3 opvalt dus ik kan me voorstellen dat iemand in 't donker heeft gedacht: ha, een losstaande motor, die pik ik in!
Of eigenlijk niet, want ik kan me niet voorstellen dat ikzelf een motor zou inpikken... maar je begrijpt wat ik bedoel.

Ik hoop dat je alsnog fatsoenlijk uitbetaald krijgt, ondanks de motor niet meer bekeken kan worden.
 
Van dichtbij leek het meer hierop. Maar ik ben het met je eens, als je langs rijdt ziet het er waarschijnlijk appetijtelijker uit. Iemand met verstand van motoren had hem desondanks laten staan (20j oud, 86k km op de klok en een plas olie eronder...) Dus ik kan met een gerust hart zeggen dat het geen motorrijder was. Pak van m'n hart! *O*


IMG_20200814_181531.jpg
 
Kloteverhaal zeg. Ik vraag me dan af waarom de motor niet meteen (of in ieder geval sneller) geborgen kon worden. Was daar een reden voor? Misschien dat het met het weekend te maken had, maar het is toch niet tof als je motor een weekend lang tegen een electriciteitshuisje geleund staat.
 
Och, ik kon me daar niet zo'n zorgen over maken bij een motor van 20j oud die het toch niet meer doet. Ik kon vrijdagavond de verzekeraar niet meer bereiken en wist niet wat ze wilden met de motor, naar huis of naar een garage. Na het weekend contact gezocht om uit te vogelen waar hij heen moest en de berging te regelen maar toen was het al te laat.
 
Mooi klote

Hopelijk hdb je na ongeval een aantal foto's gemaakt waarop verzekering de schade kan herleiden
Gezien de ledftijd en genoemde schade waarschijnlijk toch economisch total loss
 
Dat vermoeden had ik ook, daarom maakte ik me (ten onrechte dus) niet zo'n zorgen. Ik hoop vooral dat ik de verzekering van de tegenpartij hiervan kan overtuigen zonder dat er een schade expert naar kan kijken. De foto's in dit topic zijn zo'n beetje alles, ze moeten hieruit op maken dat er een gaatje in het blokdeksel zit, de kuipdelen beschadigd zijn, alle stepjes afgebroken zijn en hij niet meer start. Dat wordt mijn grootste uitdaging me dunkt.
 
Verzamel ook even wat advertenties van (te hoog geprijsde) TDM's, zodat je de dagwaarde een beetje omhoog kan praten.
 
Thanks voor de tip. TDM's met meer dan 70k op de klok staan allen voor €1950,- online, zijn vaak wel een jaar of 3 tot 4 ouder dan de mijne. Een goeie 2k in euro's lijkt dat me geen gekke richtprijs.
 
die staat bij een boerenzoon in de schuur. Even contact opnemen met de buurt
 
Wellicht, ik kan vanavond nog eens aanbellen. Degene die uitzicht hebben op de kruising weten van niks. En het tijdstip waarop de motor is weggehaald doet me vermoeden dat degene die het gedaan heeft ook wel weet dat het niet mag, voorspelt weinig goeds. Mijn vriendin is veearts in de regio en doet ook navraag. Wie weet, maar ik acht de kans klein dat ik deze nog terug ga vinden.
 
Een boerenzoon neemt niet zomaar een gekentekende motor mee lijkt me :9

Wel gek dat die gestolen is, ook behoorlijk klote. Zo'n motor is in redelijke staat €1500 ofzo, beschadigt oud ijzer prijs paar honderd euro voor onderdelen...
 
Hieruit blijkt maar weer dat er genoeg schorriemorrie rondloopt en dat je je spullen niet meer onbeheerd kan achter laten in wat voor staat het dan ook is. Hoop voor je dat je er nog wat van terug gaat zien.
 
Ik wil eigenlijk keihard lachen, maar dat is niet gepast vanwege het feit dat je misschien nog last gaat krijgen met de verzekering van de tegenpartij.

Een TL motor met "nul" waarde stelen. Tja...
 
die heb ik zaterdag nog zien staan rond 14:00. Is toch stuk tussen schoonhoven en gouda? Kan me niet voorstellen dat dit een onbekende is in de buurt. Niet echt een plek waar je gaat zoeken als je niet weet dat er iets staat.
 
Daar ja. Hij is al door diverse forummers gespot. Nu duimen dat iemand hem ook ergens heeft zien verdwijnen ..
 
Nou, de verzekering van de tegenpartij wilde niets uitbetalen omdat ik geen wrak had om door de schade expert te laten beoordelen. Ben op eigen houtje gaan rondmailen met experts die, o.b.v. foto's en een lijst van beschadigde onderdelen, een schadebedrag hebben gegeven en een dagwaarde hebben berekend.

Ben met dit dossier teruggegaan naar de verzekeraar van de tegenpartij en heb hen gevraagd er opnieuw naar te kijken, met de dreiging dat ik een contra-expert in zou schakelen als ze niets wilden doen. Dit heeft resultaat gegeven, ben net gebeld door de schade expert van de tegenpartij en het is hen gelukt om een schade rapport op te stellen.

Dagwaarde van 1750, een opkoper wilde nog +/- 800 voor het wrak geven dus ik krijg het resterende bedrag voor de TDM. Daarnaast nog een ruime 500 euro voor de helm, schoenen en kleding, komt op een totaalbedrag van 1450,-. Heb er voor moeten werken en even wat buikpijn gekregen maar het lijkt goed te komen. Dit voorstel wordt door de schade-expert naar hun opdrachtgever (verzekeraar tegenpartij) gestuurd en dan duimen dat zij dit overnemen.
 
Nee, die plaatsen biedingen op basis van foto's en info. De hoogste bieding is gebruikt om het uiteindelijke schadebedrag te bepalen. Die opkoper heeft daarna bericht gekregen dat hij niks kan kopen, pech motor weg _O-
 
Ah ok. Dus omdat een opkoper nog iets had geboden, maar het wrak niet beschikbaar was en het jouw risico was dat het is gestolen, krijg je dat bedrag in mindering...
Da’s toch wel zuur, hoewel je nu toch geld hebt en verder kan gaan! :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan