Total loss TDM 850 gestolen na aanrijding, nacht van zondag 16-8 op maandag 17-8

Nee, die plaatsen biedingen op basis van foto's en info. De hoogste bieding is gebruikt om het uiteindelijke schadebedrag te bepalen. Die opkoper heeft daarna bericht gekregen dat hij niks kan kopen, pech motor weg _O-

Die zijn dat wel gewend, want de eigenaar mag vaak ook zelf het wrak houden/kopen tegen het hoogste bod, wordt dan ook in mindering gebracht op de uit te keren schade wanneer de motor economisch total loss is.
 
Begrijp het niet, je motor is toch gestolen . Opkoper geeft er 800 euro voor .maar er is toch geen wrak .
Nee maar als hij de motor nog wel had, dan zou een opkoper er dus 800 euro voor betalen. Op basis van de foto's zullen ze de motor bij opkopers onder de aandacht hebben gebracht.

Dus TS zou van de verzekering van de tegenpartij de dagwaarde van de motor moeten krijgen. Zelf kunnen ze het wrak voor € 800 verkopen aan een opkoper. Het kost de verzekering netto dus de dagwaarde -/- opkoopbedrag = € X. Echter de verzekering kan er niet aan doen dat de motor nu gestolen is, dus zij keren nog altijd bedrag X uit. Mocht TS voor diefstal zijn verzekerd, dan had hij die 800 euro bij zijn eigen verzekering kunnen claimen.
 
Wat ik niet snap:

Waarom niet direct de verzekering bellen om een sleepwagen te sturen? Dit is wordt gewoon vanuit de verzekering geregeld/betaald en de motor staat na een paar dagen bij een motorzaak om de schade te bekijken.

Wat ik ook niet snap: Waarom zou je een dergelijke motor niet WA+beperkt casco verzekeren? Voor een dergelijke motor kost dat max €5 per maand extra (eerder €3) en je bent voor diefstal verzekerd (en aanrijdingen met wild, stormschade, enz). Ik snap niet waarom je alleen voor een WA verzekering zou kiezen.
 
Laatst bewerkt:
opkoper wilde nog +/- 800 voor het wrak geven
Dat lijkt me vrij veel,bij mijn TL verleden jaar na een highsider waarbij de motor ook de nodige handstandjes heeft gemaakt is het wrak voor €150,- verkocht met nog een puntgaaf blok.
Ik kreeg toen het lijstje met biedingen te zien.
€800,- lijkt me behoorlijk veel voor jouw motor,op deze wijze hoeven ze minder uit te keren toch?
 
Waarom niet direct de verzekering bellen om een sleepwagen te sturen? Dit is wordt gewoon vanuit de verzekering geregeld/betaald
Klopt,je mag de motor 1x laten verplaatsen naar een bestemming naar keuze(binnen Nederland in mijn geval)
Gelukkig heeft de verzekering van de schuldige partij uiteindelijk alle schade ruimschoots vergoed,ik had zelf ook zo’n goedkope takatoekie verzekering waardoor ikzelf alles moest regelen terwijl ik nog in de kreukels lag. Volgende keer all risk for sure
 
Wat ik ook niet snap: Waarom zou je een dergelijke motor niet WA+beperkt casco verzekeren? Voor een dergelijke motor kost dat max €5 per maand extra (eerder €3) en je bent voor diefstal verzekerd (en aanrijdingen met wild, stormschade, enz). Ik snap niet waarom je alleen voor een WA verzekering zou kiezen.

Ik weet niet hoe oud de motor is. Maar bij meerdere verzekeringen kun je een oudere motor niet WA+beperkt casco verzekering ivm het bouwjaar. Althans, daar liep ik al tegenaan met mijn motor uit 2002.. Enkel WA mogelijk, want motor te oud
 
Dat lijkt me vrij veel,bij mijn TL verleden jaar na een highsider waarbij de motor ook de nodige handstandjes heeft gemaakt is het wrak voor €150,- verkocht met nog een puntgaaf blok.
Ik kreeg toen het lijstje met biedingen te zien.
€800,- lijkt me behoorlijk veel voor jouw motor,op deze wijze hoeven ze minder uit te keren toch?

Vond ik ook! Aan de andere kant had ik dat bedrag er ook wel uit kunnen halen, lopend TDM 850 blok met goede krukas, frame met kenteken, deukvrije tank, voorvork en je bent er zo. Maar de schade expert die het bedrag heeft bepaald is 'onafhankelijk' van de verzekeraar (ja ja, I know) en mijn verzekeraar (welke me gedurende het hele traject geadviseerd heeft) geen aan dat de biedingen altijd op basis van foto's en info gaan, zoals nu bij mijn motor ook is gebeurd. Laagste bod was €150,0, eenaarhoogste bod was €600,- en het hoogste bod was €899,-

Heb er even over lopen dubben maar besloten niet verder te vechten voor de laatste 2- tot 300 euro. 1450,- it is!
 
Vond ik ook! Aan de andere kant had ik dat bedrag er ook wel uit kunnen halen, lopend TDM 850 blok met goede krukas, frame met kenteken, deukvrije tank, voorvork en je bent er zo. Maar de schade expert die het bedrag heeft bepaald is 'onafhankelijk' van de verzekeraar (ja ja, I know) en mijn verzekeraar (welke me gedurende het hele traject geadviseerd heeft) geen aan dat de biedingen altijd op basis van foto's en info gaan, zoals nu bij mijn motor ook is gebeurd. Laagste bod was €150,0, eenaarhoogste bod was €600,- en het hoogste bod was €899,-

Heb er even over lopen dubben maar besloten niet verder te vechten voor de laatste 2- tot 300 euro. 1450,- it is!
Ja joh,op een gegeven moment loslaten,is ook geen megabedrag. Verder geen lichamelijke schade opgelopen hoop ik?
 
Nope! Beurse knie. Ik flikker ook vaker van de motor dan dat ik er op zit dus niet eens geschrokken. Prima ongeluk al met al _O-
 
Gelukkig maar,ik had iets meer schade en daar is zo’n letselbureautje opgedoken,no cure no pay,die hebben nog een behoorlijk bedrag losgepeuterd voor geleden ongemak.
had ik niet verwacht.
uiteindelijk heb ik voor de motor en kleding meer gekregen dan ik er destijds voor betaald heb en daar kwam het “smartengeld” aan bonus bij.
Maar liever had ik m’n motor gehouden en het ongeluk nooit meegemaakt
 
Ik weet niet hoe oud de motor is. Maar bij meerdere verzekeringen kun je een oudere motor niet WA+beperkt casco verzekering ivm het bouwjaar. Althans, daar liep ik al tegenaan met mijn motor uit 2002.. Enkel WA mogelijk, want motor te oud
Voordat ik m'n antwoord schreef wilde ik weten wat het verschil was. Knmv verzekering deed inderdaad alleen WA bij een TDM van bj 2000. Bij een andere (Univé?) kon het wel.
 
Een opgeknapte schademotor kan ook verborgen gebreken behouden. Gebeurd is gebeurd, dit soort gevallen heeft toch altijd alleen maar verliezers.
Nu de centen ontvangen, en met een schone lei beginnen. Misschien kun je ergens een goede winterdeal scoren?
 
Nope! Heb een tijd op een r1150rt gereden, vond de trillingen uit het blok niet prettig. Mijn budget is ongeveer 1k en de shortlist bevat momenteel op plek 3 de FJ1200, plek 2 de ST1100 en de plek 1 de VFR 750. Dit is alleen nog gebaseerd op reviews en vooroordelen, moet ze alle 3 nog proefrijden. Dit ga ik plannen zodra het geld binnen is.
 
Geen idee hoe ik daarmee om moet gaan en het heeft me niet in de weg gezeten. Ik hoef wat dat betreft niet het onderste uit de kan, ik wil waar ik gevoelsmatig recht op heb. En dat is me gelukt.
 
Nope! Heb een tijd op een r1150rt gereden, vond de trillingen uit het blok niet prettig. Mijn budget is ongeveer 1k en de shortlist bevat momenteel op plek 3 de FJ1200, plek 2 de ST1100 en de plek 1 de VFR 750. Dit is alleen nog gebaseerd op reviews en vooroordelen, moet ze alle 3 nog proefrijden. Dit ga ik plannen zodra het geld binnen is.

autoscout24.nl heeft er aardig wat FJ1200 staan, enkele VFR 750, heel veel ST1100 met hoge prijzen en hoge gereden kilometers (afdingen^^) :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan