Total loss TDM 850 gestolen na aanrijding, nacht van zondag 16-8 op maandag 17-8

Geen idee hoe ik daarmee om moet gaan en het heeft me niet in de weg gezeten. Ik hoef wat dat betreft niet het onderste uit de kan, ik wil waar ik gevoelsmatig recht op heb. En dat is me gelukt.
Als je verder geen/nauwelijks klachten hebt gehad is dat OK. Maar als je er natuurlijk echt dingen voor hebt moeten laten kan je een letselschade advocaat proberen. Is gewoon een standaard tabelletje voor wat er aan je uitgekeerd wordt, dus voor hem een standaardbrief en hij krijgt van de tegenpartij weer een standaardvergoeding (dus jij hebt geen kosten).

Zelf zit ik met nekklachten van een aanrijding (met de auto) van alweer bijna een jaar geleden, dus heb me er helaas een beetje in moeten verdiepen.
 
Ben je wa+ verzekerd?
Dan ben je er mogelijk gunstiger vanaf gekomen. Afgeschreven was die toch al en nu hoef je geen taxatiekosten te betalen (meen ik).
Scheelt weer paar honderd euro.

Anders is het bijzonder klote :(
 
Zelfs als het je eigen schuld is en er geen tegenpartij bij betrokken is, wordt je motor nog op kosten van je WA verzekering afgevoerd. Ik heb een keer mijn auto het water in gereden en die was WA verzekerd. Die werd gewoon afgevoerd naar mijn garage, na een weekendje in de loods bij de berger.
 
Als je verder geen/nauwelijks klachten hebt gehad is dat OK. Maar als je er natuurlijk echt dingen voor hebt moeten laten kan je een letselschade advocaat proberen. Is gewoon een standaard tabelletje voor wat er aan je uitgekeerd wordt, dus voor hem een standaardbrief en hij krijgt van de tegenpartij weer een standaardvergoeding (dus jij hebt geen kosten).

Zelf zit ik met nekklachten van een aanrijding (met de auto) van alweer bijna een jaar geleden, dus heb me er helaas een beetje in moeten verdiepen.
Da's inderdaad rot. Ik had gelukkig geen klachten die langer dan 4 dagen hebben geduurd.

Ben je wa+ verzekerd?
Dan ben je er mogelijk gunstiger vanaf gekomen. Afgeschreven was die toch al en nu hoef je geen taxatiekosten te betalen (meen ik).
Scheelt weer paar honderd euro.

Anders is het bijzonder klote :(
Gewoon WA. Ben dus €900,- lichter door de diefstal. Aan de andere kant waren via via kennissen aan het verhuizen en voelden ze zo veel medelijden met mij dat ze een XT500 uit '79 gedoneerd hebben welke al 20 jaar stil stond. Die heb ik inmiddels lopend gekregen en alle electra werkt, dus al met al ben ik hartstikke gelukkig!

Zelfs als het je eigen schuld is en er geen tegenpartij bij betrokken is, wordt je motor nog op kosten van je WA verzekering afgevoerd. Ik heb een keer mijn auto het water in gereden en die was WA verzekerd. Die werd gewoon afgevoerd naar mijn garage, na een weekendje in de loods bij de berger.
Goed om te weten, daar ga ik rekening mee houden als ik onverhoopt weer in zo'n situatie terecht kom.
 
Zelfs als het je eigen schuld is en er geen tegenpartij bij betrokken is, wordt je motor nog op kosten van je WA verzekering afgevoerd. Ik heb een keer mijn auto het water in gereden en die was WA verzekerd. Die werd gewoon afgevoerd naar mijn garage, na een weekendje in de loods bij de berger.
Weet je dat zeker? In het geval van te water raken, valt het onder jouw aansprakelijkheid, omdat jouw auto (milieu)schade aanricht en om dat op te lossen takelen ze hem dan weg. Maar of ze dat ook doen als hij geen schade aanricht en gewoon op een veilige plek staat, waag ik te betwijfelen...
 
...dat ze een XT500 uit '79 gedoneerd hebben welke al 20 jaar stil stond. Die heb ik inmiddels lopend gekregen en alle electra werkt, dus al met al ben ik hartstikke gelukkig!

Dat heet bij mij: "In de brand, uit de brand!" :)

Afgezien van de waarde (wat de gek ervoor geeft volgens mij), is dat een superleuke motor om op te brommeren.
 
Weet je dat zeker? In het geval van te water raken, valt het onder jouw aansprakelijkheid, omdat jouw auto (milieu)schade aanricht en om dat op te lossen takelen ze hem dan weg. Maar of ze dat ook doen als hij geen schade aanricht en gewoon op een veilige plek staat, waag ik te betwijfelen...
Ja, alle bergingswerkzaamheden worden door eigen verzekering betaald, ook bij alleen WA. Dat hebben de verzekeraars afgesproken om te voorkomen dat ze al die kosten heen-en-weer claimen moeten.

Mooie bijkomst dat er minder wrakken blijven staan omdat die meteen afgevoerd kunnen worden zonder zorgen over de kosten.

Edit: lees je verzekeringspolis maar na ;)
 
Ja, alle bergingswerkzaamheden worden door eigen verzekering betaald, ook bij alleen WA. Dat hebben de verzekeraars afgesproken om te voorkomen dat ze al die kosten heen-en-weer claimen moeten.

Mooie bijkomst dat er minder wrakken blijven staan omdat die meteen afgevoerd kunnen worden zonder zorgen over de kosten.

Edit: lees je verzekeringspolis maar na ;)
Ik heb WA+...
 
Weet je dat zeker? In het geval van te water raken, valt het onder jouw aansprakelijkheid, omdat jouw auto (milieu)schade aanricht en om dat op te lossen takelen ze hem dan weg. Maar of ze dat ook doen als hij geen schade aanricht en gewoon op een veilige plek staat, waag ik te betwijfelen...
Ik ben een keer met de auto de dijk afgereden en op een stapel stenen terecht gekomen. Nog nét niet in het Markermeer gelukkig. Maar ook nooit een rekening van gezien.
 
Ik heb mijn eerste koekblik om een paal gevouwen. (205 1.9 gti, had nu geld waard geweest) ook zonder kosten afgevoerd op alleen wa, 10 jaar terug wel.
 
Mijn motor werd 3 jaar geleden ook kosteloos geborgen en thuisgebracht via de verzekeraar. WA verzekerd voor een paar euro per maand. :)
 
Hoppatee! Geen idee waarom, maar het is iets meer dan 2000 euro geworden! Nieuwe VFR staat al op de stoep *O*

Screenshot_20201112-211417__02.jpg
 
Nou, mijn vriendin belde me vorige week donderdag dat ze m'n TDM door Gouda had zien rijden. Meteen de politie gebeld, die zijn gaan kijken. Helemaal niets gevonden helaas. Ik had het bewust nergens online vermeld in de hoop dat de dief dom genoeg zou zijn om nog een keer rond te gaan rijden met mijn kentekenplaat er nog op.

Krijg ik net een belletje van Politie Krimpenerwaard dat mijn TDM is teruggevonden. In prima staat, langs de openbare weg in Schoonhoven met mijn kentekenplaat er nog op. Ze hebben hem meegenomen en op een depot in Den Haag neergezet. Ga hem daar binnenkort ophalen, zal hier even laten weten in welke staat hij is en of hij nog rijdt.

Wat een verhaal dit, verzin je toch niet! Ik heb zometeen 4 motoren thuis staan, en mijn vriendin heeft er ook nog 1. Gekkenhuis _O-
 
En hoe gaat t nu verzekering technisch verder? Je krijgt je oude motor terug?
 
Geweldig nieuws! Maar wat bizar dat diegene gewoon met jouw kentekenplaat ging rijden zeg, echt vragen om moeilijkheden.
In ieder geval heb je je TDM weer terug, en hopen dat ie nog in redelijke staat is. Is dat zo, kun je hem houden, of opknappen als je dat wil.
Kenteken even laten schorsen voor een jaartje, kost hij je ook geen verzekering of wegenbelasting. Moet je hem wel ergens binnen kunnen stallen natuurlijk. Of je verkoopt hem zoals ie is, wat jij wil.
 
Nou, mijn vriendin belde me vorige week donderdag dat ze m'n TDM door Gouda had zien rijden. Meteen de politie gebeld, die zijn gaan kijken. Helemaal niets gevonden helaas. Ik had het bewust nergens online vermeld in de hoop dat de dief dom genoeg zou zijn om nog een keer rond te gaan rijden met mijn kentekenplaat er nog op.

Krijg ik net een belletje van Politie Krimpenerwaard dat mijn TDM is teruggevonden. In prima staat, langs de openbare weg in Schoonhoven met mijn kentekenplaat er nog op. Ze hebben hem meegenomen en op een depot in Den Haag neergezet. Ga hem daar binnenkort ophalen, zal hier even laten weten in welke staat hij is en of hij nog rijdt.

Wat een verhaal dit, verzin je toch niet! Ik heb zometeen 4 motoren thuis staan, en mijn vriendin heeft er ook nog 1. Gekkenhuis _O-
Altijd beter dan 0 motoren!! *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan