Total loss TDM 850 gestolen na aanrijding, nacht van zondag 16-8 op maandag 17-8

Nope! Vind het zonder om daar langs te gaan voordat ik de motor mee kan nemen. Doe alles t.z.t. in één keer, en dan volgt er zeker een fototje!

En ja, de RDW .. Heb ook al ervaringen met apparaten op kenteken zetten. Leuker kunnen we het niet maken en makkelijker zeker niet.
 
Dus je "vindt" een motor, die knap je op en daar ga je dan zelf mee rijden... :?
Ik ben dan toch wel heel benieuwd naar het verhaal erachter.
 
RDW valt -in Nieuwegein- reuze mee hoor!
Ben er in de jaren 90 2x keer geweest en dit jaar 2x.
Altijd goed en vriendelijk geholpen...
 
Thanks @lotje95, goed dat je me hier überhaupt aan helpt herinneren _O-

Vandaag langsgegaan bij het Politiedepot in Den Haag, met m'n sleutels en de kentekenpapieren. Handtekening gezet en de TDM tevoorschijn getrokken. Accu was logischerwijs dood maar hij startte meteen aan de accubooster. Tank zit 3/4 vol, er zitten gloednieuwe BT023's op en ze hebben de velgen zwartgespoten. Daarnaast een nieuw slot in de achterbuddy (helaas zonder sleutel) en het gat in het carter is met kneedbaar metaal dichtgesmeerd.

De schade van de val lijkt überhaupt mee te vallen. De zijkuip is gescheurd en het plastic om het dashboard heen ligt in stukken. Het voorspatbord is doorgescheurd en gebroken en het stepje links is afgebroken. Ook de tank heeft een kleine schaaf gekregen. Desondanks zitten er nauwelijks schaafsporen op de Laser Pro Stock's. Contactslot is helaas wel deels verhabbezakt, het functioneert nog maar de sleutel kan ik in de ON stand verwijderen, soort van keyless go.

Ik denk dat de dieven de motor al met al, beter aan de politie hebben overgedragen dan hoe ik hem achter had gelaten. Met de avonturen die ik met dit apparaat heb meegemaakt (eerste offroad meters mee gemaakt (onbedoeld), meerdere keren op forse snelheid op m'n giechel gegaan, eerste echte aanrijding met een auto, eerste grote motorvakantie, fantastische ritten met vrienden en een diefstalavontuur dat ik zelf niet had kunnen verzinnen) heb ik al besloten dat deze niet meer weg gaat!

Welkom terug, Motor nr 1 van 4 *O*

TDM side.jpg

gaatje.jpg
 
Thanks @lotje95, goed dat je me hier überhaupt aan helpt herinneren _O-

Vandaag langsgegaan bij het Politiedepot in Den Haag, met m'n sleutels en de kentekenpapieren. Handtekening gezet en de TDM tevoorschijn getrokken. Accu was logischerwijs dood maar hij startte meteen aan de accubooster. Tank zit 3/4 vol, er zitten gloednieuwe BT023's op en ze hebben de velgen zwartgespoten. Daarnaast een nieuw slot in de achterbuddy (helaas zonder sleutel) en het gat in het carter is met kneedbaar metaal dichtgesmeerd.

De schade van de val lijkt überhaupt mee te vallen. De zijkuip is gescheurd en het plastic om het dashboard heen ligt in stukken. Het voorspatbord is doorgescheurd en gebroken en het stepje links is afgebroken. Ook de tank heeft een kleine schaaf gekregen. Desondanks zitten er nauwelijks schaafsporen op de Laser Pro Stock's. Contactslot is helaas wel deels verhabbezakt, het functioneert nog maar de sleutel kan ik in de ON stand verwijderen, soort van keyless go.

Ik denk dat de dieven de motor al met al, beter aan de politie hebben overgedragen dan hoe ik hem achter had gelaten. Met de avonturen die ik met dit apparaat heb meegemaakt (eerste offroad meters mee gemaakt (onbedoeld), meerdere keren op forse snelheid op m'n giechel gegaan, eerste echte aanrijding met een auto, eerste grote motorvakantie, fantastische ritten met vrienden en een diefstalavontuur dat ik zelf niet had kunnen verzinnen) heb ik al besloten dat deze niet meer weg gaat!

Welkom terug, Motor nr 1 van 4 *O*

Bekijk bijlage 1586273
Bekijk bijlage 1586274

Echt onvoorstelbaar _O-
 
Het zou pas een giller zijn als ze het wel hebben gedaan.
Dan is wel de vraag of het goed is gebeurd???
Blijkt ineens de distributie-ketting 1 tandje verschoven te zijn!

Zelf niet super-ervaren met kleppen stellen.
Bij terugplaatsen nokkenassen altijd check-check en dubbelcheck of alles weer goed staat.
 
Dan is wel de vraag of het goed is gebeurd???
Blijkt ineens de distributie-ketting 1 tandje verschoven te zijn!

Zelf niet super-ervaren met kleppen stellen.
Bij terugplaatsen nokkenassen altijd check-check en dubbelcheck of alles weer goed staat.
Dat de kleppen gesteld zijn is ongeveer even waarschijnlijk als dat de zuigers gedemonteerd zijn, voorzien van een slijtvaste coating en weer teruggeplaatst.
 
Het is een work in progress. Afgelopen zondag voor het eerst sinds eind november weer eens voor mijn plezier in de schuur gestaan. Heb een nieuwe (2e hands) rechte voorvork met nette binnenbuizen op de kop getikt, 'n ander voorspatbord gevonden, nieuw stuurtje aangeschaft, nieuwe accu erbij en een nieuw stepje besteld.

Hij staat er nu zo bij. De bevestigingsbouten zijn uit de achterkant van het dashboard gebroken en moeten gerepareerd worden, de topkuip heeft een scheur die dicht moet, de dashboardomlijsting is gebroken en moet gelijmd en het linkerkuipdeel ga ik dichtsmeren. Dit doe ik allemaal met een aceton + ABS mengsel die nu in een potje staat te pruttelen.

Daarna de accu vervangen en de nieuwe voorvork erin en de TDM is weer onderweg!

TDM.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan