Toucherende (aanlopende) schijfrem voor

Vanquishdiv

MF'er
27 mrt 2017
75
8
Beste MF'ers,
Sinds kort heb ik een nieuwe motorscooter. In het begin liep de schijfrem gelijkmatig aan en was goed in beweging te krijgen. 400km verder draait het voorwiel helemaal vrij op een vierde deel na. Op een bepaald punt hoor je de remblok de schijf raken en dan loopt het weer vrij waarna die na het volgende rondje op hetzelfse deel weer remt. t.Niet heel extreem, maar er is wel wrijving. Omdat dit maar op een deel van de schijf is vraag ik mij af of dit normaal is. Is ie krom? Ik heb geen trillend voorwiel.
 
zijn het schijven met een vast middengedeelte of , zoals een motorfiets, zwevend?
Zwevende lopen gewoonlijk wel iets aan.
Als je het voorwiel van de grond haalt en de rem ietsiepietsie intrekt loopt ie dan bij een omwenteling gelijkmatig aan of zit er ook een zwaarder punt in?
 
zijn het schijven met een vast middengedeelte of , zoals een motorfiets, zwevend?
Zwevende lopen gewoonlijk wel iets aan.
Als je het voorwiel van de grond haalt en de rem ietsiepietsie intrekt loopt ie dan bij een omwenteling gelijkmatig aan of zit er ook een zwaarder punt in?
Dat weet ik zo niet
Bedankt voor alle reacties en hulp,
Ik ga het morgen checken, update volgt!
 
zijn het schijven met een vast middengedeelte of , zoals een motorfiets, zwevend?....
"


15549602605581891515386531451151.jpg

Lijkt gelijkmatig te remmen
 
een goede raad : blijf daar weg. de beste man kent er geen kl*ten van en l*lt maar wat uit .
Bedankt voor het advies, ik ga eens bij een andere zaak vragen naar een onafhankelijk advies. Ik moet trouwens wel erbij zeggen dat de woorden: ,,slag is normaal'' eigenlijk moet zijn: ,,een schijf is nooit perfect recht''.
 
komt op hetzelfde neer . de rubbers om de remzuiger trekken de zuiger terug zodat de blokken niet aanlopen. iedere "Jan mijn kl*ten" die zegt dat de schijven de blokken terug duwen zou instant failliet moeten gaan.
 
Andere dealer gekeken: ,,kan geen kwaad is normaal, paar keer goed remmen en is weer weg, waarschijnlijk een braampje".
Tevens vertelde hij mij dat de scooter niet zo netjes was afgeleverd. Nergens vet te zien. Volgende vraag: waar moet ik vet zien? Bij de wielas en bewegende achterremonderdelen? En welk vet?
 
Nieuw hoef je geen vetsporen te verwachten. De dealer monteert hem alleen af en loopt hem na. Bij een scooter kan ik me eigenlijk alleen voorstellen dat ze plastic verwijderen en de spiegels monteren. Ze gaan geen assen en bewegende delen loshalen om in te vetten. Als je in het boekje kijkt bij de eerste beurt en wat daar moet gebeuren heb je een idee wat er ongeveer gebeurd is.
 
Nieuw hoef je geen vetsporen te verwachten. De dealer monteert hem alleen af en loopt hem na. Bij een scooter kan ik me eigenlijk alleen voorstellen dat ze plastic verwijderen en de spiegels monteren. Ze gaan geen assen en bewegende delen loshalen om in te vetten. Als je in het boekje kijkt bij de eerste beurt en wat daar moet gebeuren heb je een idee wat er ongeveer gebeurd is.
Dankje, dat vermoedde ik al. Denk dat dhr vooral doelde op de stickers met codes uit de fabriek die nog op de remhendel zaten. Inderdaad niet fraai maar ik kan dat gelukkig zien als nieuwigheid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan