Tour/all road motor A2

Lucoluc

Rookie
7 mrt 2019
25
33
Goedenavond mf'ers,

Klein maandje en dan mag ik mijn A2 rijbewijs halen. Tour/reis lief hebber. Iemand suggesties kwa motoren?

Zit nu te kijken op een V-strom 650. Lastig te vinden op A2 in mijn budget á maximaal 5000,-. Tips? Of m.b.v. vermogen begrenzing en uitdraai verzekeren?

De bmw f650 en kawa kle 500, maar die vind ik vrij prijzig voor wat je krijgt.. weinig dus. Moet wel een kilometer vreten zijn, ik rij redelijk veel en wil meer gaan rijden.

Alvast bedankt!
 
Goedenavond mf'ers,

Klein maandje en dan mag ik mijn A2 rijbewijs halen. Tour/reis lief hebber. Iemand suggesties kwa motoren?

Zit nu te kijken op een V-strom 650. Lastig te vinden op A2 in mijn budget á maximaal 5000,-. Tips? Of m.b.v. vermogen begrenzing en uitdraai verzekeren?

De bmw f650 en kawa kle 500, maar die vind ik vrij prijzig voor wat je krijgt.. weinig dus. Moet wel een kilometer vreten zijn, ik rij redelijk veel en wil meer gaan rijden.

Alvast bedankt!
Wat krijg je dan weinig bij een f650 of kle 500 ?
 
Ouder, meer gebruikerssporen (logisch), minder "body", meestal minder opties, en meeste nog 2 a 3 duizend euro.
Zoveel geld ? ik mis de "body"niet zo ,t is gewoon een makkelijk ding,en rijd verrassend goed
 
Honda CB500X geen optie?

Als V-Strom 650 rijder kan ik de Suzuki aanbevelen, maar voor A2 zou ik voor een native 35Kw gaan ipv een afgeknepen motorfiets.
 
Pas een A2 Suzuki GS500F 2004 voor mn schoonzoon grote beurt gegeven, erg fijn en makkelijk ding en oerbetrouwbaar, makkelijk zelf aan te sleutelen, maar moet je ding zijn.

Heb voor mijzelf pas een V-Strom 650 bekeken, ook die zijn licht en makkelijk hanteerbaar, zit ook erg comfortabel en is iets meer motor qua grootte, vind ze zelf eigenlijk niet heel mooi aan de achterzijde maar ook dit is heel goed en betrouwbaar spul, je zult er weinig mee hebben als hij eenmaal op orde is, kan hoge km standen aan, zoek er één die goed is bijgehouden en laat hem dan door een dealer terugzetten op A2, kosten rond 400,- dan kun je daar probleemloos lange afstanden op toeren.

Uiteindelijk zelf een mooie Kawasaki Zephyr 750 gekocht, vind het zelf erg mooi klassiek met chromen uitlaten etc, fijn ding en komt goed van zn plaats, vooral comfortabel en licht te bedienen. Succes en laat het weten, groet Rene
 

Bijlagen

  • IMG_20200529_153538684_HDR.jpg
    IMG_20200529_153538684_HDR.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 11
  • IMG_20201016_175504110.jpg
    IMG_20201016_175504110.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 13
Een Versys-X 300 , kun je ook leuk mee touren en een off road pad kan je en nu ook eens mee pakken .
 
Achterkant van een V-Strom kan nog lelijker als je het Touring pakket erbij neemt:

1604433812486.png


Zadel en rijgedrag dik in orde.

Weet niet of een afgeknepen DL650 net zo lekker rijdt als een niet afgeknepen 35KW.

Gezien het budget (2e hands) van de vraagsteller is dit lastig vast te stellen (nog geen rijbewijs).

@Lucoluc
Met een Honda CB500 val je geen buil in welk type of bouwjaar dan ook.
Belangrijkste is dat er onderhoud aan gedaan is en deze niet langdurig stil gestaan heeft.

Na 2 jaar knallen op een CeeBeetje weet je wel wat motorrijden is en ben je klaar voor een Suzuki.
Niets dat zo lekker kort afdraait als een Suzuki :+
 
TDM 900 kan je ook goed omzetten naar 35kW dacht ik.

Redelijk zuinig, stuurt goed en is betrouwbaar.
 
Vanmorgen bij Niwa motoren geweest. Zij hebben me goed geholpen en dingen opgezocht. Iets duidelijk geworden en meer feeling gekregen van een aantal motoren.

Ga denk ik toch voor een vstrom 650. Ze hadden daar ook een cbf500 en 600 staan. Ook leuk, maar toch lijkt die vstrom me wel wat. Plus de vstrom zijn heel compleet te vinden, incl koffers, handvatverwarming en andere opties.
 
Achterkant van een V-Strom kan nog lelijker als je het Touring pakket erbij neemt:

Bekijk bijlage 1560859

Zadel en rijgedrag dik in orde.

Weet niet of een afgeknepen DL650 net zo lekker rijdt als een niet afgeknepen 35KW.

Gezien het budget (2e hands) van de vraagsteller is dit lastig vast te stellen (nog geen rijbewijs).

@Lucoluc
Met een Honda CB500 val je geen buil in welk type of bouwjaar dan ook.
Belangrijkste is dat er onderhoud aan gedaan is en deze niet langdurig stil gestaan heeft.

Na 2 jaar knallen op een CeeBeetje weet je wel wat motorrijden is en ben je klaar voor een Suzuki.
Niets dat zo lekker kort afdraait als een Suzuki :+
Onderhoud en algehele staat zeggen meer dan verhalen. Tweedehands is altijd 'n risico, maar nieuw niet te betalen.

Twee jaar rond gereden op 125cc duke, zelfs op en neer naar zwitserland. Ons pap heeft ook meerdere motoren gehad. Ben wel aan iets meer vermogen toe. Maar de vstrom zou de eerste suzuki zijn.
 
Vanmorgen bij Niwa motoren geweest. Zij hebben me goed geholpen en dingen opgezocht. Iets duidelijk geworden en meer feeling gekregen van een aantal motoren.

Ga denk ik toch voor een vstrom 650. Ze hadden daar ook een cbf500 en 600 staan. Ook leuk, maar toch lijkt die vstrom me wel wat. Plus de vstrom zijn heel compleet te vinden, incl koffers, handvatverwarming en andere opties.
Denk ik een heel wijs besluit, rustig aan een exemplaar zoeken die je past en waar facturen etc bij is, als hij niet helemaal naar je zin is, weglopen en de volgende zoeken, succes!
 
Was al een tijd aan het zoeken en orienteren. Kwam een (na mijn mening) een hele knappe tegen. Iets meer dan 38d km, 2008 black rhino. inclusief alle opties. Plus handvat verwarming, kleppengesteld bij 32d km, z.g.a.n. voorband en 25 kw cdi. Papierwerk word nu geregeld.
 

Bijlagen

  • IMG-20201106-WA0006.jpeg
    IMG-20201106-WA0006.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 18
Spijkers met koppen geslagen! Netjes hoor, 38d is niets voor die V-Stroms, hoop dat je er heel veel plezier mee zult hebben!:]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan