Touren in de buurlanden

Seffani

MF'er
26 okt 2017
130
31
Ik wil nog voordat het ECHT koud wordt 1 korte ritje maken en ik vroeg me af of mensen aanraders hebben als bestemming.

Waar ik naar opzoek ben in de rit:

-Niet te ver (ik woon in Amsterdam en wil het liefst op en neer rijden, of twee dagen.)
-Vooral een mooi landschap, bergen met mooi uitzicht. (evt. voor de marktplaats foto's :Y:Y)
-Lekkere bochtjes uiteraard
-Rond de 2k km gehele reis lijkt me wel redelijk

Heb niet heel veel ervaring met buitenlandse ritjes (maar 1x de grens over geweest met de motor), dus alle suggesties zijn welkom.
 
Vanaf 020 de A2 tot Geleen, dan richting Aken.
A'dam-Aken is ca 225km. Dus met retour heb je al 450km te pakken. Dat zijn km's die je heel snel moet doen. (daar geen tijd aan verliezen)
Vanaf Aken binnendoor, dan gaat het al gelijk flink glooien. Hier zuidwaarts mooie wegen voldoende. Net waar je heen wil................??

Als je er nog nooit bent geweest, dan is eigenlijk alles die kant op wel mooi.
Je zou richting Luxemburg kunnen gaan (alleen noordelijke helft is mooi/ zuidzijde is minder) maar ook richting Cochem zijn er zat mooie weggetjes.
Noordelijk Luxemburg en omgeving, maar ook daar net over de grens in Duitsland (Trier)vind ik erg mooi. Niet ver, maar wel heel leuk rijden!

Terugweg zou je door de Ardennen kunnen gaan.
Als je er dan geen zin meer in hebt, of het wordt tijd, dan gewoon de snelweg op en met 130 terug naar Amsterdam..........................:]:]
Veel plezier!

btw: Eigenlijk zou dit topic in het reisforum moeten staan.........................
 
Laatst bewerkt:
A2 naar maastricht.
Afslag maastricht airport pakken, onderaan rechtsaf,eerste links .
Dorp inrijden en dan borden mergelroute volgen .
Vanalles wat, heuvels dorpen , door de stad.
 
Vanaf 020 de A2 tot Geleen, dan richting Aken.
A'dam-Aken is ca 225km. Dus met retour heb je al 450km te pakken. Dat zijn km's die je heel snel moet doen. (daar geen tijd aan verliezen)
Vanaf Aken binnendoor, dan gaat het al gelijk flink glooien. Hier zuidwaarts mooie wegen voldoende. Net waar je heen wil................??

Als je er nog nooit bent geweest, dan is eigenlijk alles die kant op wel mooi.
Je zou richting Luxemburg kunnen gaan (alleen noordelijke helft is mooi/ zuidzijde is minder) maar ook richting Cochem zijn er zat mooie weggetjes.
Noordelijk Luxemburg en omgeving, maar ook daar net over de grens in Duitsland (Trier)vind ik erg mooi. Niet ver, maar wel heel leuk rijden!

Terugweg zou je door de Ardennen kunnen gaan.
Als je er dan geen zin meer in hebt, of het wordt tijd, dan gewoon de snelweg op en met 130 terug naar Amsterdam..........................:]:]
Veel plezier!

btw: Eigenlijk zou dit topic in het reisforum moeten staan.........................
Aken hoorde ik al voorbij komen ja! Staat genoteerd en ga het allemaal even uitstippelen (of gewoon blind daarnaartoe rijden hehe).

Thanks voor de tips, ik zat ook al aan de ardennen te denken, maar dacht dat het dan net iets te kort zou zijn.

En excuus, ben niet echt actief hier :X
 
A2 naar maastricht.
Afslag maastricht airport pakken, onderaan rechtsaf,eerste links .
Dorp inrijden en dan borden mergelroute volgen .
Vanalles wat, heuvels dorpen , door de stad.
Dat klinkt ook goed ja en niet al te ver. Staat genoteerd :}
 
Let wel op waar je ook heen gaat, bladeren op de weg die zeker bij regen worden stukgereden tot een soort gladde prut. Zeker in de Eifel en Luxemburg heb je daar tussen de bomen veel last van.
 
Ardennen worden al vroeg koud. Ik als koukleum zou eerder naar het Moezel dal gaan (Cochem en zo). Daar blijft het langer lekker.
 
Ardennen koud dat klopt wel! Zeker op de hoogvlakte van de Hoge Venen.
Ik kreeg gister een Whatsapp dat ze daar al aan het langlaufen waren.........(?)

Een week of 5-6 terug was bij Baraque Fraiture. Lager gelegen gebieden dat ging nog wel.
Maar op hoogte (vanaf ca 600m) kon je toen al voelen dat het een stuk frisser werd.
Idd zoals je zegt is beter om wat lager te blijven.
 
ik zou met deze temp in de buurt van A'dam rijden (schijnt ook mooi te zijn ) :X
2 dagen eifel/Ardennen/lux is toch te kort
voor mij is de Eifel maar 7 min rijden :+
ik ben dus snel thuis als 't te koud wordt of te glad
 
A2 naar maastricht.
Afslag maastricht airport pakken, onderaan rechtsaf,eerste links .
Dorp inrijden en dan borden mergelroute volgen .
Vanalles wat, heuvels dorpen , door de stad.
Leuk op een doordeweekse dag als er geen vakantie is, weekenden en feestdagen met lekker weer is het daar filerijden.
Zuid Limburg is mooi en je waant je in het buitenland maar daarom ook erg druk met dagjesmensen.
Een half uur tot 3 kwartier verder zit je volop in de Eifel, ook druk met mooi weer maar daar is wel genoeg ruimte om de drukte aan te kunnen, helemaal als het al wat frisser wordt.
 
mergelland ;(
daar rij ik zelfs door de week niet meer
tenzij ik er voor m'n werk moet gaan inmeten
 
Leuk op een doordeweekse dag als er geen vakantie is, weekenden en feestdagen met lekker weer is het daar filerijden.
Zuid Limburg is mooi en je waant je in het buitenland maar daarom ook erg druk met dagjesmensen.
Een half uur tot 3 kwartier verder zit je volop in de Eifel, ook druk met mooi weer maar daar is wel genoeg ruimte om de drukte aan te kunnen, helemaal als het al wat frisser wordt.
Ik ben afgelopen zomer 3 keer in de Eifel geweest en ik vond het helemaal niet druk.
 
Ik wil nog voordat het ECHT koud wordt 1 korte ritje maken en ik vroeg me af of mensen aanraders hebben als bestemming.

Waar ik naar opzoek ben in de rit:

-Niet te ver (ik woon in Amsterdam en wil het liefst op en neer rijden, of twee dagen.)
-Vooral een mooi landschap, bergen met mooi uitzicht. (evt. voor de marktplaats foto's :Y:Y)
-Lekkere bochtjes uiteraard
-Rond de 2k km gehele reis lijkt me wel redelijk

Heb niet heel veel ervaring met buitenlandse ritjes (maar 1x de grens over geweest met de motor), dus alle suggesties zijn welkom.
2000 km met op en neer rijden? Of in twee dagen?

Hmmm, ik denk dat het goed is je verwachtingen wat bij te stellen :Y

Je hebt niet veel keuze, gezien de actieradius.
Ardennen, Eifel, Moesel. Dan heb je het leuke wel gehad, wat in de buurt zit, en in korte tijd te halen is.
 
Is het Sauerland (Winterberg enz) geen optie voor je? Dat is nog redelijk te doen vanuit Amsterdam.
 
Kijk ook eens naar het Bergisch gebied.
Regio Wuppertal, Solingen.
Dichtbij, mooie bochten, natuur en lekker rustig.
En dichtbij.
 
Leuk op een doordeweekse dag als er geen vakantie is, weekenden en feestdagen met lekker weer is het daar filerijden.
Zuid Limburg is mooi en je waant je in het buitenland maar daarom ook erg druk met dagjesmensen.
Een half uur tot 3 kwartier verder zit je volop in de Eifel, ook druk met mooi weer maar daar is wel genoeg ruimte om de drukte aan te kunnen, helemaal als het al wat frisser wordt.


Vind het wel meevallen.
Rijd hem regelmatig, maar niet in lange weekende en speciale dagen.
 
Ik zit dit weekend in de eifel en het is hier echt nog prima sturen er liggen klein beetje bladeren op de weg maar niets om je druk over te maken je kunt hier nog lekker doorrijden. Er zijn geen motorijders meer althans ik heb er maar 2 gezien en dat waren dan nog locals. op het hele weekend dat ik hier ben geweest. Morgen vertrek ik naar luxemburg maar dat is dan weer met het koekblik is ook altijd mooi sturen helaas veel snelheidscontroles met de speedgun kunnen je al van kilometers ver meten hoe snel je rijd.
 
Snelheidscontroles in Luxemburg? Die heb ik daar nog nooit gezien, en ik kom er elk jaar wel een paar weekenden. Juist in de Eifel is dat veel erger.
 
Dat is wat ik ook dacht............................:?
In de Eiffel wel een paar keer op de foto. VAN VOREN!!
Ik hoop dat ik er goed op sta................
 
Pas maar op met dat "van voren" want in veel plaatsen in Duitsland staat bij het binnenkomen een mooie paal die ook van achteren flitst en ook tussen Nideggen en Heimbach staat een mooie opstelling waar je zeker een leuke fanmail van thuis krijgt als je daar te hard gaat.
Prijzen bij die fanmails uit Duitsland vallen dan wel weer mee.
 
Ik weet uit ervaring dat ze er wel degelijk zijn. mooi netjes opgesteld aan het einde van een tunnel.
Yup, of aan het eind van een lange rechte weg. Er staan ook meer flitspalen in Luxemburg dan 'vroeger'. Tot een jaar of wat geleden zag je dat niet. Denk dat we (ze :P) het daar ook verpest hebben...
 
Ik ben in de zomervakantie door Lux gereden en ik ben er vorige maand nog geweest. Weinig last gehad en maar een enkele paal gezien.

Dat was in Zwitserland en enkele gedeeltes van Italië wel anders.
Ik kwam door een onbeduidend klein dorpje in de Po-vlakte (niet mooi maar ik moest er wel doorheen '() waar 3 flitszuiltjes stonden.
Of ze ook allemaal in werking zijn. Dat heb ik maar niet uitgetest.
Wat me wel opviel in Ital dat het ene district is volgezet en dat in het andere district geen paal is te zien.

Ook in Zwits laat je het wel uit je hoofd om te snel te rijden. Ja, ook daar veel te veel van die onheilspellende kasten langs de weg.
En als je de tarieven van de Zwitsers hebt gezien, dan laat je het wel om te snel te gaan. In vergelijk ga je in NL bijna voor je plezier te snel langs een camera.
Nee, gelukkig nog geen post vanuit Zwits ontvangen..................................:?
 
Terug
Bovenaan Onderaan