touren in het buitenland

thehuman

MF'er
23 apr 2006
170
0
Musselkanaal
Aangezien ik (hopelijk) woensdag een A rijbewijs op zak heb, ben ik mijn "motor" zomer aan het inplannen...

Ik loop rond met het idee naar Denemarken te gaan. Hebben jullie nou zoiets van "Goh, denk hier en daar ff om"? Of valt het allemaal wel mee??

Gr.
 
wat is daar mis mee om dan gelijk naar Denemarken te gaan?
Was ook m'n eerste ritje dat langer was dan 100 km :)

@ TS: maak geen strakke planning maar gewoon beginnen met rijden en als je moe begint te worden stoppen. Veel plezier.
 
Laatst bewerkt:
Wat moet je nu in Denemarken doen. Hier in NL kun je ook genoeg verkennen voordat je een 'wereldreis' maakt.

Ohja, pak een pension dat is nl nl lekker makkelijk dan dat geknoei met een tent en dus je rotzooi meeslepen.

Ps. voor de handige Henkies hier, ik heb het vroeger jaren gedaan en nu niet meer, never en nooit meer dus...... ;)
 
Laatst bewerkt:
probeer deze jongen niet meteen af te zeiken,
hij heeft net zijn rijbewijs en hij is nog in de wolken,
en waarom zou je met een 25kw niet naar Denemarken kunnen gaan???
Er zijn 2 dingen waar je op moet letten...

(1) bebouwde kom is grotendeels 30 ipv 50
(2) alcoholpromilage is 0,2% oftewel minder dan 1 glas

o ja.... hou de gepoetste kant boven

succes
 
doen Denemarken is een waanzinnig mooi land

ga er dit jaar eens lekker zeilen ( jaartje niet motorren dus)

lekker over de eilanden rijden en via hele leuke bochtige weggetjes

rustig aan rijden en genoeg stoppen om alle cultuur op te snuiven en vooral genieten

groet
ulco
 
Wat moet je nu in Denemarken doen.
:^ Zuid-zweden is imho al een stuk leuker om te rijden :Y
Hier in NL kun je ook genoeg verkennen voordat je een 'wereldreis' maakt.
Nl is leuk voor dagtripjes.
Ohja, pak een pension dat is nl nl lekker makkelijk dan dat geknoei met een tent en dus je rotzooi meeslepen.
Kamperen RuleZz!
Ps. voor de handige Henkies hier, ik heb het vroeger jaren gedaan en nu niet meer, never en nooit dus...... ;)
is het hier soms www.watjes-forum.nl geworden?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het als beginnende motorrijder gemakkelijker is om in Denemarken te rijden dan in Nederland. Het is er lang niet zo druk (buiten de grote steden) en het verkeer vind ik er veel relaxter. Door Duitsland rijden is ook heel goed te doen. Gewoon gaan dus.
 
lekker gebakken paling eten in gjøl !!! Naar denemarken rijden is uiterst saai, je hebt niet veel keuze. In denemarken wordt het anders. Erg leuk om te doen. Overnachten kun je goed doen in zg. Hytter. Hutten op een camping die zeer betaalbaar zijn.
 
Rij een kilometer of 1000 door wat voor jou bekende omgeving is om aan het rijden te wennen. Daarna gewoon rustig beginnen en je hoofd erbij houden.
 
Koffer, ik heb een zondanige leeftijd bereikt dat ik niet meer met de zooi ga slepen en ga niet knoeien in een tent, die tijd is geweest. Na een dag rijden lekker 's avonds in een fatsoenlijke bed en 's morgens naar beneden waar ontbijt voor je klaar staat, een pension dus....

Maar ieder zijn ding, hoor. Niks mis mee.
 
Laatst bewerkt:
Aangezien ik (hopelijk) woensdag een A rijbewijs op zak heb, ben ik mijn "motor" zomer aan het inplannen...

Ik loop rond met het idee naar Denemarken te gaan. Hebben jullie nou zoiets van "Goh, denk hier en daar ff om"? Of valt het allemaal wel mee??

Gr.

kijken of je hotel pakt of gaat camperen
zorgen dat motor in orde is
dat je al wat rij ervaring in nederland hebt kan nooit kwaad
is ook ergens een topic "ik ga op vakantie en ik neem mee" effe zoeken
zorgen dat je goede kaarten hebt

en verder gewoon doen, is echt heel leuk, ook als beginnend motorrijder
 
Zeker doen met de motor op vakantie!! Ik zou persoonlijk liever naar de Harz gaan als ik die richting op ga. Erg leuk rijden.

Tja waar moet je aan denken. Uit eigen ervaring kan ik zeggen: Neem zo weinig mogelijk zooi mee. En zorg dat wat je meeneemt goed vast zit :)
 
Niks mis mee. Je moet er alleen rekening mee houden dat een langere rit, als je nog zo weinig "zitvlees" en ervaring hebt, knap inspannend kan zijn. Met name in het begin rijd je nu eenmaal minder ontspannen en krijg je daardoor gauwer last van je polsen etc.

Dat kán de pret van een mooie rit een beetje vergallen. Zorg dus, in ieder geval bij de eerste langere ritten, voor wat wat extra ingebouwde rustmogelijkheden.

Denk je dat je het aankunt, gewoon doen. Daar koop je toch een motor voor?
 
Bedankt voor de reacties allemaal! Duitsland lijkt mij idd ook mooi, zuid-duitsland vooral.. Lekker door de bergen touren :)

Toch ga ik maar voor Denemarken denk ik, zoals al aangegeven, lekker rustig :)
 
Kon het niet laten om even te reageren.
Moet bekennen ben nog nooit in denemarken geweest maar laten we eerlijk zijn, het is natuurlijk never-nooit het beste/leukste motorland.
Kijk de reistopics en bijvoorbeeld reisaanbieders er maar op na..

Je vroeg iets om over na te denken... denk dan hier om:
Als je een lekkere, zo je wilt 'beginners'- motorvakantie wil hebben (je begon er zelf over) zou ik beslist het mooie weer opzoeken in een motorvriendelijk land met aardige mensen en betaalbare prijzen.
Dan moet je dus NIET naar het Noorden........ (laat staan Denemarken).

Het dichtsbijzijnde land wat a: errrug motorvriendelijk is, b: lekker goedkoop en C: aardige mensen :Y : Duitsland (echt waar).
Super motorrijden in de Eiffel/moezel/ Cochem, veel motorvriendelijke hotels, eetgelegenheden en campings. Perfecte wegen, gemaakt door motorrijders.... Van daaruit ook makkelijk naar Luxemburg of bijvoorbeeld Vogezen.
OOk bijvoorbeeld het Sauerland is helemaal goed.
Groot voordeel: het is lekker dichtbij, veel motorzaken en lekker betaalbaar!!!!

Iets verder weg:, en iets meer kans op goed weer: Schwarzwald, duitse alpen. Dan zit je ook al bijna in Goddelijk Frankrijk (vogezen, jura, bourgonje) en/of zwitserland en/of Italie.

Of serieuze alpenpassen ook voor beginners leuk zijn? Ik denk het wel maar dat hangt van je eigen gevoel af.

Laat je niet te veel wijs maken door alle vaderlijke/moederlijke adviezen van 'ervaren' motorrijders. sommige dingen moet je nou eenmaal voor het eerst doen en je bent er zelf bij toch??
Ben je onzeker, rij je een keer de mergellandroute op een zondagmiddag (in de file dat dan weer wel ;) )

Succes Woensdag, laat even horen of het is gelukt!!

mb
 
Morgen is dus de grote dag.. Ik zag de vraag voorbij komen op wat voor fiets ik ga, om eerlijk te zijn, geen idee!

Ik ben nog druk in onderhandeling over een ZZR, maar ook over een GSX, dus da's ff afwachten.

Duitsland lijkt mij idd ook geweldig om te rijden, vorig jaar met de auto gereden omdat ik naar Kroatie ging. Die slingers door de bergen moet gewoon top zijn om te doen!!

Wish me luck! Ik laat zeker ff een berichtje achter :)
 
Ik ging na het behalen van mijn A,na een maand mee met een georganiseerde tourrit( van Motoport Den Haag, bestaat inmiddels niet meer!).Een maand daarna met Horizon Motorreizen, naar de Eiffel.Toch wat meer ondersteuning, ervaring en kennis die meegaan.Als ik dat nu achteraf bekijk reed ik natuurlijk als een dweil en steeds achterin de groep, heel voorzichtig de bochtjes door( oftewel LANGZAAM!! ).Maar je leert wel een beetje sturen hoor! Bij terugkomst in Nederland vond ik het maar vlak,makkelijk en eigenlijk weinig uitdagend.
Denemarken is toch net zo vlak als Nederland. Volgens mij nog gemoedelijker en minder stressvol dan hier. Je moet hier es in een gemiddelde grote stad gaan rijden en dan door de wat vrolijk gekleurde wijken. Hier in Den Haaf; Schilderswijk, Transvaal,Bouwlust,Rustenburg,Moerwijk etc.Doen hoor!

Naar Denemarken op de motor, bedoel ik!! :W
Aangezien ik (hopelijk) woensdag een A rijbewijs op zak heb, ben ik mijn "motor" zomer aan het inplannen...

Ik loop rond met het idee naar Denemarken te gaan. Hebben jullie nou zoiets van "Goh, denk hier en daar ff om"? Of valt het allemaal wel mee??

Gr.
 
:^ Zuid-zweden is imho al een stuk leuker om te rijden :YNl is leuk voor dagtripjes.Kamperen RuleZz!is het hier soms www.watjes-forum.nl geworden?

:^ :^

Denemarken is inderdaad niet het mooiste land om motor te rijden,
maar zeker geschikt voor een beginnende rijder.
Doe inderdaad maar rustig beginnen in Denemarken, waar trouwens wel genoeg leuks
te vinden is.

Dan later in het jaar eens een weekend Eifel, Ardennen, Harz, ofzo.
Tussendoor veel kilometers maken.
Dan ben je volgend jaar wel toe aan Zweden, Noorwegen, Oostenrijk en dergelijke.
 
Morgen is dus de grote dag.. Ik zag de vraag voorbij komen op wat voor fiets ik ga, om eerlijk te zijn, geen idee!

Ik ben nog druk in onderhandeling over een ZZR, maar ook over een GSX, dus da's ff afwachten.

Duitsland lijkt mij idd ook geweldig om te rijden, vorig jaar met de auto gereden omdat ik naar Kroatie ging. Die slingers door de bergen moet gewoon top zijn om te doen!!

Wish me luck! Ik laat zeker ff een berichtje achter :)


doe dan een ZZZR :) :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan