touren in het buitenland

Aangezien ik (hopelijk) woensdag een A rijbewijs op zak heb, ben ik mijn "motor" zomer aan het inplannen...

Ik loop rond met het idee naar Denemarken te gaan. Hebben jullie nou zoiets van "Goh, denk hier en daar ff om"? Of valt het allemaal wel mee??

Gr.
Gewichtsverdeling van de bagage op je motor.
Zwaar in je tanktas. Licht in je top koffer (if any)
Zij koffers overig gewicht goed verdelen.
Paspoort *D
Verzekering voor vervoer van je motor terug naar nederland bij ongeval
Groenekaart
Bandenspanningsmeter
bandenspanning aanpassen voor met bagagerijden
Eventueel ook vering beter instellen
Nood reparatie setje banden.
Mobieltje (pincode afluistern buitenland in nederland instellen
Voldoende profiel om de vakantie door te komen
Voldoende remblok materiaal voor de vakantie
Gereedschap setje
 
Kon het niet laten om even te reageren.
Moet bekennen ben nog nooit in denemarken geweest maar laten we eerlijk zijn, het is natuurlijk never-nooit het beste/leukste motorland.
Kijk de reistopics en bijvoorbeeld reisaanbieders er maar op na..

Je vroeg iets om over na te denken... denk dan hier om:
Als je een lekkere, zo je wilt 'beginners'- motorvakantie wil hebben (je begon er zelf over) zou ik beslist het mooie weer opzoeken in een motorvriendelijk land met aardige mensen en betaalbare prijzen.
Dan moet je dus NIET naar het Noorden........ (laat staan Denemarken).

Het dichtsbijzijnde land wat a: errrug motorvriendelijk is, b: lekker goedkoop en C: aardige mensen :Y : Duitsland (echt waar).
Super motorrijden in de Eiffel/moezel/ Cochem, veel motorvriendelijke hotels, eetgelegenheden en campings. Perfecte wegen, gemaakt door motorrijders.... Van daaruit ook makkelijk naar Luxemburg of bijvoorbeeld Vogezen.
OOk bijvoorbeeld het Sauerland is helemaal goed.
Groot voordeel: het is lekker dichtbij, veel motorzaken en lekker betaalbaar!!!!

Iets verder weg:, en iets meer kans op goed weer: Schwarzwald, duitse alpen. Dan zit je ook al bijna in Goddelijk Frankrijk (vogezen, jura, bourgonje) en/of zwitserland en/of Italie.

Of serieuze alpenpassen ook voor beginners leuk zijn? Ik denk het wel maar dat hangt van je eigen gevoel af.

Laat je niet te veel wijs maken door alle vaderlijke/moederlijke adviezen van 'ervaren' motorrijders. sommige dingen moet je nou eenmaal voor het eerst doen en je bent er zelf bij toch??
Ben je onzeker, rij je een keer de mergellandroute op een zondagmiddag (in de file dat dan weer wel ;) )

Succes Woensdag, laat even horen of het is gelukt!!

mb
grotendeels :^
 
Aangezien ik (hopelijk) woensdag een A rijbewijs op zak heb, ben ik mijn "motor" zomer aan het inplannen...

Ik loop rond met het idee naar Denemarken te gaan. Hebben jullie nou zoiets van "Goh, denk hier en daar ff om"? Of valt het allemaal wel mee??

Ik ben ook in Denemarken op vakantie geweest met de motor, een paar jaar terug. Eerst naar het Roskilde festival en toen nog een weekje toeren terug naar huis.

Ondanks de berichten hier, de bevolking is best aardig en open, vooral in de kleinere dorpen en wil van alles van je weten als je met de motor langskomt.

Het regent er wel veel :)
 
Ik ben met vlag en wimpel geslaagd!! Heb wel een ongeluk gehad onderweg... Een buizerd vloog me tegen m'n helm aan.. Wat zijn die beesten groot van dichtbij!!

Ik moet vrijdag trouwens achter die gsx(r) aan...

≥ Motoren - Marktplaats.nl

Wat dachten jullie ervan??
 
was toch geen japanse buizerd mag ik hopen?
Zo'n hayabusa op je helm lijkt me geen pretje...

gefelicteerd !!!

Had jou niet ingeschat op een gsx (als je rustig aan naar Denemarken wil)
Is ook niet 27 kw schat ik in ;)

Als jij het aandurft om op zo'n gsx te stappen, durf je het ook wel aan om iets spannenders te doen dan Denemarken...

have fun!
 
hmm ja, ik hou wel van een beetje sportief :) Of is een GSX een beetje overkill om te beginnen?? Valt mee toch??

Maar wat dachten jullie van de motor opzich (Eerste gezicht)?? Zijn deze motoren een beetje betrouwbaar?
 
Ik ga in Juni ook een trip maken in Denemarken, moet daar namelijk een tornooi gaan spelen. Dus kan ik net zo goed met de motor naar daar rijden.

Bij de uitgeverij Hugo Service is er een boek over de Margrietroute (ongeveer 3500 km lang, gaat door heel Denemarken, en doet veel bezienswaardigheden aan)

Volgens mijn info noemt het "Margrietroute, langs de mooiste plekjes in Denemarken)
Het isbn nr is: 90-807406-4-0 en het zou verkrijgbaar zijn in de anwb kantoren.

Ikzelf moet het nog bestellen hier in Belgie, dus ik kan je niet zeggen of het echt de moeite waard is, maar je zal er wel wat extra info uit kunnen halen waar je wat kan bekijken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Soes gekocht hoor!! Morgen in mijn bezit *O*

Donderdag mag ik m'n papiertje (Pasje) halen en dan gaan met die banaan!!
 
In Denemarken ben ik nog nooit met de motor geweest, maar ik heb wel een Deens toetsenbord, kijk maar: Æ Ø Å
 
Terug
Bovenaan Onderaan