touren

94sam94

Rookie
2 aug 2020
6
0
Hey,

Ik ben sam, 26 jaar en trots bezitter van honda cbr600 f sport 2001.
Helaas ken ik maar weinig motorrijders en zou ik toch graag het buitenland willen verkennen met een groep(je).
Er zijn een aantal sites waarop ze dergelijke groep vakanties aanbieden, maar ik heb het gevoel dat hier vooral de oudere motorrijders aan meedoen.

Zijn hier mensen van mijn leeftijd (tot 35) die het leuk vinden om een tour te plannen of bij wie ik mag aansluiten.
Of heeft iemand ervaring met een site die dergelijke tours verzorgd en of andere tips?

Ik woon zelf in brabant.
 
Hey Sam,

Misschien vind je het leuk om met Horizon vakanties te rijden. Mijn ervaring is dat er gezellige mensen meegaan die òf alleen òf met z'n tweeën deelnemen aan een groepsreis van drie of vier dagen. Het is makkelijk aanhaken bij een gesprek of een groepsindeling. En nee het zijn niet alleen maar oude grijze chagrijnige mannen met een snor en baard, die alleen maar mopperen en langzaam aan rijden.

Je zegt "verkennen". Mocht je weinig km- ervaring hebben, dan zou je kunnen kiezen voor een "Kennismaking Tour". Mocht je wat meer ervaring hebben, dan heb je ook veel keuze in andere reizen. Dan ligt het tempo ook wat hoger.

Er zijn natuurlijk meer aanbieders naast Horizon. Anders nog even wachten op een reactie van rijders hier.

Veel plezier gewenst.
 
Velen met jou... mooiste/makkelijkste is gewoon zelf in je eentje gaan rijden.
Geen rekening houden met anderen, en je eigen pad bepalen.

Doe het al jaren zo, en bevalt uitstekend... aanspraak genoeg omdat je vele andere alleen reizende motorrijders tegenkomt. Met wie je (als het klikt) ook nog een eindje kunt oprijden.
 
Wat is er mis met oudere motorrijders :]
Als oudere motorrijder kom ik weleens jongere motorrijders tegen die uiterst verantwoord en als een slak netjes de toegestane snelheid aanhouden. Inclusief fluorhesje en o zo handige koffer achterop voor hun spelt broodjes.

Andere uiterste zijn de Darwin piloten die met korte broek en sneakers onze zorgverzekering zo duur maken.

Motorrijden verbroedert, en dan maakt leeftijd jiets uit.
 
Wat is er mis met oudere motorrijders :]
Als oudere motorrijder kom ik weleens jongere motorrijders tegen die uiterst verantwoord en als een slak netjes de toegestane snelheid aanhouden. Inclusief fluorhesje en o zo handige koffer achterop voor hun spelt broodjes.

Andere uiterste zijn de Darwin piloten die met korte broek en sneakers onze zorgverzekering zo duur maken.

Motorrijden verbroedert, en dan maakt leeftijd jiets uit.
Hij is 26 en komt uit brabant
ze zijn voor ouderen zo gevaarlijk als de teken :+
 
Hey,

Ik ben sam, 26 jaar en trots bezitter van honda cbr600 f sport 2001.
Helaas ken ik maar weinig motorrijders en zou ik toch graag het buitenland willen verkennen met een groep(je).
Er zijn een aantal sites waarop ze dergelijke groep vakanties aanbieden, maar ik heb het gevoel dat hier vooral de oudere motorrijders aan meedoen.

Zijn hier mensen van mijn leeftijd (tot 35) die het leuk vinden om een tour te plannen of bij wie ik mag aansluiten.
Of heeft iemand ervaring met een site die dergelijke tours verzorgd en of andere tips?

Ik woon zelf in brabant.

Om wat motorrijders te leren kennen, en ook wat af te tasten of je qua rijstijl bij elkaar past zou ik beginnen met wat ritjes in de regio opzoeken.
Daar leer je vaak snel genoeg mensen kennen met dezelfde interesse's.

Die ritjes kun je vinden / afspreken via regionale topics hier op MF, Facebook groepen, en diverse websites.
 
Hoi Sam,

Ik heb een beetje hetzelfde, ging eerst met vrienden regelmatig naar Duitsland/Ardennen/Frankrijk. Helaas is dat nu (ook vanwege de corona crisis) wat aan het afzwakken. Nu ben ik van plan voor het eerst alleen richting de Alpen te gaan, hopen dat het bevalt. Ik hoor/lees dat dit (mits een goede voorbereiding) best te doen is.

Kom overigens ook uit Brabant :)
 
Laatst bewerkt:
Maar vertel, wat zijn je wensen wbt bestemming en reisduur etc.
Kamperen of hotels?
Evt. Vertrekdatum?
 
Wat is er mis met oudere motorrijders :]
Als oudere motorrijder kom ik weleens jongere motorrijders tegen die uiterst verantwoord en als een slak netjes de toegestane snelheid aanhouden. Inclusief fluorhesje en o zo handige koffer achterop voor hun spelt broodjes.

Andere uiterste zijn de Darwin piloten die met korte broek en sneakers onze zorgverzekering zo duur maken.

Motorrijden verbroedert, en dan maakt leeftijd jiets uit.

:)
Soms zijn ouderen zelfs beter. Maar ik denk dat het naast het motorrijden makkelijker is om elkaar te vinden wanneer het leeftijdsverschil groot is (20+ jaar).

Hij is 26 en komt uit brabant
ze zijn voor ouderen zo gevaarlijk als de teken :+

:') Levensgevaarlijk ja. Maar ik heb me netjes verveeld de afgelopen periode.


Maar vertel, wat zijn je wensen wbt bestemming en reisduur etc.
Kamperen of hotels?
Evt. Vertrekdatum?

Ik heb tot nu toe vooral woon werk verkeer gereden, met af en toe een tourtje van enkele uurtjes tussendoor.
Dus mijn ervaring op de lange afstand is minimaal. Wil me dan voorlopig ook richten op Nederland, Frankrijk, Duitsland, Ardennen eneventueel Oostenrijk / Zwitserland. Maar ook dat kunnen al flinke afstanden worden en er zijn meer dan genoeg mooie plekken te verkennen op de motor zag ik hier al.

Langere afstanden / langere reisjes hotels. Weekendjes eventueel kamperen, heb hier de spullen nog niet voor.
Ik heb koffers op de motor altijd lelijk gevonden, maar begin nu het nut er toch wel van in te zien.
Misschien een keer een topkoffer en of een tanktas aanschaffen. Iemand ervaringen mee?

Nu ben ik van plan voor het eerst alleen richting de Alpen te gaan, hopen dat het bevalt. Ik hoor/lees dat dit (mits een goede voorbereiding) best te doen is.

Spannend, dat zou ik het iig vinden. Ga je kamperen of pak je een hotel?
Naast dat je iemand hebt op wie je kunt rekenen als er iets fout gaat, is het ook mooi om momenten te delen en vriendschappen op te bouwen / te versterken.
Anderzijds moet je wel rekening met elkaar houden.

Misschien vind je het leuk om met Horizon vakanties te rijden. Mijn ervaring is dat er gezellige mensen meegaan die òf alleen òf met z'n tweeën deelnemen aan een groepsreis van drie of vier dagen.

Thanks. Had een vakantie aangevraagd op t werk voor 7 - 11 september. De reis naar de vogezen is het overwegen waard.
 
Ik heb koffers op de motor altijd lelijk gevonden, maar begin nu het nut er toch wel van in te zien.
Misschien een keer een topkoffer en of een tanktas aanschaffen. Iemand ervaringen mee?

Zelf heb ik goede ervaringen met het merk Kriega, fijne tassen die je eenvoudig op je tank en/of duozit kunt monteren. Daarnaast kun je het nagenoeg op iedere motorfiets eenvoudig monteren.

Spannend, dat zou ik het iig vinden. Ga je kamperen of pak je een hotel?
Naast dat je iemand hebt op wie je kunt rekenen als er iets fout gaat, is het ook mooi om momenten te delen en vriendschappen op te bouwen / te versterken.
Anderzijds moet je wel rekening met elkaar houden.

Via hotels, ik heb zelf een sportmotor en reis het liefst zo licht mogelijk. De eerste boekingen staan vast maar het overgrote deel boek ik tijdens mijn reis.
 
Is er geen motorclub bij jou in de buurt door weekenden in het buitenland houden?
Misschien kun je je daar bij aansluiten. Is nog gezellig ook. *O*
 
Hey,

Ik ben sam, 26 jaar en trots bezitter van honda cbr600 f sport 2001.
Helaas ken ik maar weinig motorrijders en zou ik toch graag het buitenland willen verkennen met een groep(je).
Er zijn een aantal sites waarop ze dergelijke groep vakanties aanbieden, maar ik heb het gevoel dat hier vooral de oudere motorrijders aan meedoen.

Zijn hier mensen van mijn leeftijd (tot 35) die het leuk vinden om een tour te plannen of bij wie ik mag aansluiten.
Of heeft iemand ervaring met een site die dergelijke tours verzorgd en of andere tips?

Ik woon zelf in brabant.

Ik begrijp dat je in eerste instantie liever je eigen leeftijd genoten zoekt.
Dat dacht ik ookaltijd vroeghe... gemixt is best tof kan ik je vertellen, dus tip mocht het zo gaan ga er dan voor.
 
Hee Sam,
Ik ben van jouw leeftijd en t lijkt me wel leuk om eens samen te rijden om te kijken of dat bevalt.
Ik wil begin september ook nog een (lang) weekend of week richting eifel/vogezen/heuvels/bergen.
Mijn plan is wel kamperen, ik weet niet of je dat wat lijkt.
Ik woon niet in Brabant, maar ben wel een (verdwaalde) Brabander, mocht dat uitmaken8-)
 
Ik weet 't niet met al die Brabo's.................. :?
Hij is 26 en komt uit brabant
ze zijn voor ouderen zo gevaarlijk als de teken :+
Levensgevaarlijk die gasten uit Brabant. Meestal is hun reis bij de start direct al voorbij.

Als je ze vraagt wanneer ze gaan vertrekken dan krijg je steevast als antwoord dat ze beginnen met 'aanrijden'.
Tsja, dan kom je niet echt ver!

Maar voor Sam94 die zegt zich te hebben verveeld.

Waarom verveeld. Je kan zo vertrekken!
Net als hierboven gemeld: In NL rijden met de club, maar op vakantie prima alleen.
Kan je gaan waar je wilt en stoppen wanneer je wilt.
Ik ben onlangs ook alleen naar Frankrijk geweest. Mijn reisplan was: We zien wel waar 't mooi is.
Mijn enige planning was om NIET de hoge cols te gaan rijden. (vaak genoeg gezien)

In F vrijwel geen Nederlanders te bekennen. Ik weet niet waarom? Corona-angst??
Van alle corona merk je weinig in Frankrijk. Ze zijn er makkelijker mee dan wij. Alleen in de winkel is een 'masque' verplicht.
Wel viel me op dat er duidelijk veel minder motorrijders in F zijn als normaal.
Eigenlijk heb ik vrijwel geen buitenlandse motorrijders gezien behalve natuurlijk de locale Fransen zelf.
Maar die kamperen natuurlijk niet vlakbij huis. Voor op de camping(s) is wel jammer nauwelijks motards te zien!
20200806_164537.jpg

Hier in de Gorge de la Nesque (vlakbij de Mt Ventoux)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan