Tourmotor met lage zithoogte

TheStef

Die hard MF'er
5 mrt 2018
292
274
Oldenzaal
Mijn vrouw heeft ooit haar motorrijbewijs gehaald en wij hadden vroeger een Kawasaki EN 500 die we iets hebben verlaagd (ongeveer 20 mm) waar zij wel eens op reed. Onlangs gaf mijn vrouw aan het wel weer leuk te vinden om weer toertochtjes te maken, de EN vond ik destijds een beetje under powered, en niet geschikt om langere tochten mee te maken, mijn vraag is, is er een niet al te zware toermotor ( meer dan 500 cc minder dan 900 cc en 60 pk) met een lage zithoogte, van rond de 770 mm, in de bouwjaren 1995-2005
 
Laatst bewerkt:
Dit type...
 

Bijlagen

  • R1200ST_2005_09.jpg
    R1200ST_2005_09.jpg
    82,3 KB · Weergaven: 18
een gl1800 :}
Power:124.7 HP (91.0 kW)) @ 5500 RPM
Seat height:745 mm (29.3 inches) If adjustable, lowest setting.
Overall height:1430 mm (56.3 inches)
Overall length:2575 mm (101.4 inches)
Overall width:905 mm (35.6 inches)
Ground clearance:130 mm (5.1 inches)
Leuke fiets, maar daar krijg ik mijn allerliefste echtgenote alleen maar achterop en dan nog met moeite
 
Mijn vrouw heeft ooit haar motorrijbewijs gehaald en wij hadden vroeger een Kawasaki EN 500 die we iets hebben verlaagd (ongeveer 20 mm) waar zij wel eens op reed. Onlangs gaf mijn vrouw aan het wel weer leuk te vinden om weer toertochtjes te maken, de EN vond ik destijds een beetje under powered, en niet geschikt om langere tochten mee te maken, mijn vraag is, is er een niet al te zware toermotor ( meer dan 500 cc en 60 pk) met een lage zithoogte, van rond de 770 mm, in de bouwjaren 1995-2005
Misschien een CB600S, die is wel iets hoger dan 770 ,maar is te verlagen,of voor meer vermogen de CB900 hornet.
Handige site om te kijken of een bepaalde motor past,
 
Laatst bewerkt:
48pk schiet ook niet echt op 😬
Mee eens. Je gaat er niet veel snelheidsovertredingen mee maken.
Maar veel koppel onderin rijdt onverwacht vlot.
Wat voor rijstijl heeft je vrouw?
Voetsteunen aan het asfalt of eerder relaxed?
Hoeveel km. maken jullie gemiddeld tijdens je toertocht?
De grote tank, de cardan...

Laat haar eens wat plaatjes zien.
:)

Edit: ik zie nu pas je profielfoto:
De Guzzi gaat haar niet blij maken.

edit II: ik zie nu dat niet jouw vrouw op zoek is naar een toerfiets met lage zit.
 
Laatst bewerkt:
Je zoekt een motor voor je vrouw, maar dat apparaat moet aan jou eisen voldoen? Vond je vrouw de EN 500 ook underpowered? Zij moet er toch op rijden? Kan je ook uitleggen waarom je meer PK's nodig hebt om langere tochten te maken? Voor langere tochten lijkt me een beetje kuip en windscherm interessanter dan veel PK's. Of moet je bij een langere tocht het laatste stuk duwen, als de PK's op zijn :)

Motorcycle ergonomics, daar staan alle motoren, inclusief hun zit-afmetingen.
 
Ben blij dat jij er over begint @BadSlipper . Ik sprak pas nog iemand die ook helemaal zat te bepalen wat voor motor zijn partner wel op mocht/moest gaan rijden. Kwam er op neer dat zij eigenlijk moest gaan rijden op een motor, die hij graag als 2e motor in gedachten had. Dan kon hij lekker de ene keer met de ene motor en de andere keer op die andere, met het smoesje : ze rijdt er te weinig op dus ik moest wel, anders staat hij er maar. Als je partner wil rijden, moet je partner een fiets hebben waar je partner zich happy op voelt, want daar begint het mee.
 
Ja, dit lijkt een beetje op: "dit vraag ik voor een vriend....":+ Zijn vrouw had natuurlijk ook zelf een topic kunnen openen.
 
Je zoekt een motor voor je vrouw, maar dat apparaat moet aan jou eisen voldoen? Vond je vrouw de EN 500 ook underpowered? Zij moet er toch op rijden? Kan je ook uitleggen waarom je meer PK's nodig hebt om langere tochten te maken? Voor langere tochten lijkt me een beetje kuip en windscherm interessanter dan veel PK's. Of moet je bij een langere tocht het laatste stuk duwen, als de PK's op zijn :)

Motorcycle ergonomics, daar staan alle motoren, inclusief hun zit-afmetingen.
De EN 500 komt net wat te kort, het gaat om een motor met de juiste zithoogte en die net wat rustiger rijd,
 
Ja, dit lijkt een beetje op: "dit vraag ik voor een vriend....":+ Zijn vrouw had natuurlijk ook zelf een topic kunnen openen.
Mijn vrouw zit niet op motor-forum ik heb zelf een prima fiets, maar die is simpelweg te hoog voor haar, het liefst heeft ze een chopper, maar ik zou ook graag wat modellen willen weten die iets meer tour zijn, voordat we überhaupt een aanschaf doen zal ze toch eerst zelf moeten proefrijden of het wel wat is. Het ging mij vooral om de vraag welke modellen er binnen de aangegeven kaders vallen. Niet om een waardeoordeel van de mede forummers
 
Mijn vr reed een Gpz 500s ,kwam overal en t ding was vlot zat ,fijne zithoogte ,praktisch t zelfde blok als de EN 500 maar een heel andere/fijnere motor ,ik nam t ding ook graag af en toe mee ,snel goed sturend ding
 
Mijn vr reed een Gpz 500s ,kwam overal en t ding was vlot zat ,fijne zithoogte ,praktisch t zelfde blok als de EN 500 maar een heel andere/fijnere motor ,ik nam t ding ook graag af en toe mee ,snel goed sturend ding
De GPZ is inderdaad een model waar je km op kunt maken, zet ik op het lijstje
 
De GPZ is inderdaad een model waar je km op kunt maken, zet ik op het lijstje
idd ,goede windbescherming ,kijk naar t nieuwere type (veel beter ,remmen ,wielen kuip e.d )
m n vr (1.64) kon t ding goed baas ,voeten goed aan de grond en goed meekomen met t ding
 
Terug
Bovenaan Onderaan