Tourmotor voor de kleine medemens

[quote]F800_rijder schreef op 17 september 2012 @ 10:45:

[...]


50000 km zonder problemen hier. Alleen aandrijfriem en batterij zijn reeds vervangen.

Geen olieverbruik. Op het werk rijden de 2 andere ook redelijk probleemloos.~[/quote]


50K is niet bepaald een recordwaarde, en de twee andere "redelijk probleemloos"??? :?

Niet wat ik als geruststellende waardering/beoordeling zou aanzien.
 
[quote]F800_rijder schreef op 17 september 2012 @ 10:45:50000 km zonder problemen hier. Alleen aandrijfriem en batterij zijn reeds vervangen.

Geen olieverbruik. Op het werk rijden de 2 andere ook redelijk probleemloos.\


50K is niet bepaald een recordwaarde, en de twee andere "redelijk probleemloos"??? :?

Niet wat ik als geruststellende waardering/beoordeling zou aanzien.[/quote]

Redelijk probleemloos= eens een defecte batterij of die aandrijfriem eens vervangen. Valt onder slijtageonderdelen.
 
Redelijk probleemloos= eens een defecte batterij of die aandrijfriem eens vervangen. Valt onder slijtageonderdelen.

Helemaal waar. maar het blijft een feit dat BMW niet meer de robuustheid en betrouwbaarheid heeft van vroeger. Het aantal "aanpassingen" dat BMW, zonder de klant iets te zeggen, bj regulier onderhoud uitvoert, maar wat bji de meeste andere merken een gewone terugroepactie is, ligt nogal hoog.
Voor veel mensen is BMW ( zoals bij de koekblikkers ook Mercedes en Audi) nog altijd een "Made in Germany" edelmerk en statussymbool, terwijl objectief gezien de mythe van "Deutsche Qualität" al lang achterhaald is.
 


Helemaal waar. maar het blijft een feit dat BMW niet meer de robuustheid en betrouwbaarheid heeft van vroeger.

Wat is "vroeger"?
Ik rijd een BMW K75 uit 1992, 20 jaar oud. Is dat "vroeger"? Want betrouwbaar en robuust is hij niet.

Vroeger of niet, het is mijn eerste en laatste BMW. In de dik 20 jaar dat ik motor rijd ben ik nog nooit zo veel geld kwijt geweest aan een motor die zo vaak stuk is.
 
Wat is "vroeger"?
Ik rijd een BMW K75 uit 1992, 20 jaar oud. Is dat "vroeger"? Want betrouwbaar en robuust is hij niet.

Vroeger of niet, het is mijn eerste en laatste BMW. In de dik 20 jaar dat ik motor rijd ben ik nog nooit zo veel geld kwijt geweest aan een motor die zo vaak stuk is.

Ik bedoel nog vroeger. Ik had ooit een 60/7 uit '68. In die tijd waren ze nog quasi onverwoestbaar.
 


Helemaal waar. maar het blijft een feit dat BMW niet meer de robuustheid en betrouwbaarheid heeft van vroeger. Het aantal "aanpassingen" dat BMW, zonder de klant iets te zeggen, bj regulier onderhoud uitvoert, maar wat bji de meeste andere merken een gewone terugroepactie is, ligt nogal hoog.
Voor veel mensen is BMW ( zoals bij de koekblikkers ook Mercedes en Audi) nog altijd een "Made in Germany" edelmerk en statussymbool, terwijl objectief gezien de mythe van "Deutsche Qualität" al lang achterhaald is.

Over het algemeen ben ik wel tevreden over de kwaliteit van mijn ST'tje. Heeft toch al behoorlijk afgezien en heeft de klap met de citroen zonder veel erg overleefd (de valbeugel van Wunderlich heeft hier waarschijnlijk veel mee te maken).

Onze bmw 4x4 hebben we wel weggedaan omdat die op vele plaatsen (spiegels, dakrails, velgen) begon te roesten en dat vanaf de wagen 2 jaar was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan