Tourtocht: 11kW Pinksterweekend 2015 naar Bergische Land

Gerdien

MF veteraan
7 jul 2002
4.678
1.836
Na de interessepeiling heb ik besloten om een low budget motorweekend te organiseren voor 11kW rijders.
Interesse in een 11kW weekend rit in voorjaar 2015?
We gaan in dit topic verder.

full


Aanmelden is niet meer mogelijk

Wanneer?
Met Pinksteren.
We gaan weg op zaterdag 23 mei en komen terug op maandag 25 mei 2015.

Waar naartoe?
Vanaf het verzamelpunt in Duiven naar het Bergische Land in Duitsland met als uitvalsbasis de oerlelijke stad Wuppertal. ;)
De afstand van Duiven naar Wuppertal is ongeveer 150km.
We verzamelen rond 12.00 uur in Duiven zodat rijders de tijd krijgen naar Duiven te rijden.
Bergische Land is bijzonder populair bij motorrijders, je kunt er prachtige routes rijden door een gevarieerd heuvellandschap.
Info over Bergische Land:
Vakantietips en informatie Bergisches Land | Duitsland

full

De Müngstener Brücke is met 107m de hoogste spoorbrug van Duitsland,
daar komen we zondag eventueel langs.
full


Waar overnachten?
We overnachten in McDreams Hotel in Wuppertal.
http://www.mcdreamshotels.de/umgebung,14.html
Dit is een goed budgethotel en een goede uitvalsbasis voor de tourrit van zondag.
Ontbijten kan bij de Subway of de McDonalds direct naast het hotel.
De motor kan helaas niet binnen staan, dus neem een goed slot mee.

De tourrit op zondag
De tourrit is 182km en voert ons door prachtige landschappen en dorpen met veel bochten.
Ideaal om te leren rijden in een berglandschap.
Hier vind je de tourrit:
Bergische Runde klein - bikerszene

Deze route is in de plaats gekomen van deze route:
Bergische Runde mittel - bikerszene
Deze route is komen te vervallen!

Wat is er nog meer te doen?
Een bekende touristische attractie is de zweefbaan (Schwebebahn) in Wuppertal. Die is te zien vanuit de meeste hotelkamers en een ritje is zeker aan te raden.
Wuppertaler Schwebebahn - Wikipedia

full


Voor wie?
Het weekend is bedoeld voor rijders met een 11kW motor, daar zijn de afstanden op berekend.
Rijders met meer kW's mogen zich vanaf nu ook aanmelden.
Houd er rekening mee dat we zo snel rijden als de langzaamste, en dat kan zomaar 90 km/uur zijn.

Kosten
Er zijn geen plaatsen meer beschikbaar.
Alle kamers hebben een eigen badkamer en toilet.
Verblijf op een gedeelde tweepersoonskamer is € 50,-
Verblijf op een eenpersoonskamer is € 75,-

Prijzen zijn per persoon per weekend (2 nachten).
Bij verblijf op een tweepersoonskamer deel je de kamer met een andere deelnemer.
Prijzen zijn exclusief ontbijt.
Ontbijten bij de Subway kan al vanaf € 2,49.

Zakgeld
Per persoon moet je rekenen op ongeveer € 110 voor ontbijt, lunches, diners en benzine voor het hele weekend. Maar dat ligt aan jezelf, je kunt het zo gek maken als je zelf wilt.
In de buurt van het hotel zijn diverse mogelijkheden om voor een prik te eten. En de echte spaarders kunnen zelfs nog brood van huis meenemen. ;)

Eventueel overnachten in Duiven
Rijders die het te ver vinden om op zaterdagochtend naar Duiven te rijden kunnen zelf een overnachting boeken voor € 24,50 per persoon per nacht bij jeugdherberg Stayokay in Arnhem.
Hostel Arnhem, ontdek De Hoge Veluwe | Stayokay

Aantal deelnemers
De tocht gaat door bij minimaal 4 deelnemers.
Op dit moment kunnen zich nog 2 deelnemers aanmelden.

Aanmelden
Je kunt je onder voorbehoud aanmelden in dit topic en ik zet je naam erbij.
Definitief aanmelden kan bij mij per PB, geef dan meteen aan of je op een een- of tweepersoonskamer wilt slapen en of je navigatie op jouw motor hebt.
Pas wanneer je hebt betaald is jouw aanmelding definitief.

Tot wanneer kun je aanmelden?
Je kunt je nog aanmelden tot kort voor vertrek, er zijn nog 2 plaatsen beschikbaar.

Annuleren
Na betaling kun je alleen annuleren met een geldige reden.
Of jouw reden geldig is, dat bepaal ik. Het moet vallen in de categorie zielig of onmacht. })

Aansprakelijkheid
Ik ben geen reisorganisatie en ik doe dit vrijwillig. Ik ben dan ook niet aansprakelijk voor welke schade dan ook die je oploopt.

full


Aanmeldingen onder voorbehoud:
Robinjohnson95
runeazn
RickertJ
Baashaaas
TripShade
DaveDeLuxe
Rijdert
Draeck

Definitieve aanmeldingen:
Gerdien (eenpersoonskamer), Tomtom Urban Rider
Chielo (gedeelde kamer)
N-rijder en vriendin (tweepersoonskamer)
X20TDL (gedeelde kamer)

Deze OP zal ik regelmatig bijwerken, houd het dus in de gaten!
 
Laatst bewerkt:
first! *O*
als ik kan (qua datum) lijkt het mij zeker leuk om mee te gaan!
het enige wat ik mijn twijfels hebt is over hoe betrouwbaar mijn 2 takt is -O-
 
Zou superleuk zijn!
Als ik iemand kan vinden die met een auto mee wil rijden, dan kan mijn motortrailer mee als veegwagen. Maar dan moet ik wel iemand vinden.
 
Aanwezig!

Ik maak wel tijd O-)


Wat is trouwens de logica dat een tweepersoonskamer goedkoper is dan een eenpersoons? :?
 
Laatst bewerkt:
Wat is trouwens de logica dat een tweepersoonskamer goedkoper is dan een eenpersoons? :?

Dat is meestal zo in hotels, eenspersoonskamers zijn nu eenmaal altijd duurder.


Leuk dat je erbij bent met je dikke brommert!
 
Laatst bewerkt:
Is het niet zo dat die prijs dan geldt voor 2 personen in die kamer?
In Amerika is het makkelijker, je betaalt gewoon één prijs, of je nu met 2 man bent of met 6. Moet 6 natuurlijk wel passen. :+
 
Is het niet zo dat die prijs dan geldt voor 2 personen in die kamer?
In Amerika is het makkelijker, je betaalt gewoon één prijs, of je nu met 2 man bent of met 6. Moet 6 natuurlijk wel passen. :+

Ja, want een tweepersoonskamer met 2 bedden is 40 euro per nacht.
Slaap je in je eentje in een tweepersoonskamer, dan zou je dus 80 euro moeten dokken.
Ik heb de prijs doormidden gedaan omdat de meeste rijders zich als enkeling aanmelden. En dan delen ze de kamer.

Ik heb de tekst maar aangepast voor de zekerheid, nu moet het duidelijk zijn. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ga je trouwens mee, Monomuis? Je mag wel bij mij achterop. :+
 
Laatst bewerkt:
Ziet er wel leuk uit allemaal! Maar ik kijk het nog even aan... Denk dat ik 1 a 2 maanden van tevoren voor mezelf beslis of ik mee ga
 
Ik zit nu een beetje met wroeging. Ik ben vrijwilliger bij een kinderevenement dat altijd tijdens Pinksteren is. Daar heb ik dan een 13 tal kinderen die ik dan begeleid. Ik moet daar dus nog even goed naar kijken en over nadenken. Laat ik het eerst maar met mijn mede-begeleider en partner overleggen. Maar het ziet er supergoed uit en sta te popelen.
 
Mijn vriendin gaat volgend jaar achterop de VanVan, dus dat zal er dan stoer uitzien. :+
Lekker tochtjes maken door Frankrijk, wel zo relaxt. 8-)


Ik zit nu een beetje met wroeging. Ik ben vrijwilliger bij een kinderevenement dat altijd tijdens Pinksteren is. Daar heb ik dan een 13 tal kinderen die ik dan begeleid. Ik moet daar dus nog even goed naar kijken en over nadenken. Laat ik het eerst maar met mijn mede-begeleider en partner overleggen. Maar het ziet er supergoed uit en sta te popelen.

Ik snap 'm helemaal en soms moet je de juiste keuze maken. ;)
 
Vandaag runeazn er ook bijgezet onder voorbehoud, dat zijn er nu al 3! *O*
 
En met RickertJ erbij staat de teller op 5, mezelf meegerekend. *O*
 
sportuitlaat is gemonteerd nu nog een kleine beurt geven dat ding,
ga even alles langs lopen tot ik denk dat het betrouwbaar genoeg is om zo'n reis te maken.
 
Ik heb nu een motor gekocht rs 125 :)In iedergeval heb ik een motor,
alleen hij is niet echt legaal op het moment, race kuipen. geen spiegels geen lichten xD
BTW een maat van mij wilde misschien mee, maar omdat hij geen motor rijder is gaat hij dan mee met de auto, en zou dan zijn gereedschap ofzo meenemen.
 
Laatst bewerkt:
Heeft ie een trekhaak? Want dan kan mijn motortrailer erachter.

Je hebt tijd zat om die mooie nieuwe motor aan te passen. ;)
 
Naja ik weet niet welke auto hij van plan was om te gebruiken.
De ene met trekhaak doet 1 op 15 en zijn dagelijke auto doet 1 op 23.
Ook heb ik niet al te veel vetrouwen op die trekhaak aangezien de balk waar hij aan bevestigd is nog maar 1, is de andere is doorgeroest. Het heeft wel mijn motor en de aanhangwagen veilig thuis gebracht, maar i dunno. het is wel gevaarlijk XD
 
Gevaarlijke situaties moeten we natuurlijk vermijden.
Jammer.
 
Naja ik weet niet welke auto hij van plan was om te gebruiken.
De ene met trekhaak doet 1 op 15 en zijn dagelijke auto doet 1 op 23.
Ook heb ik niet al te veel vetrouwen op die trekhaak aangezien de balk waar hij aan bevestigd is nog maar 1, is de andere is doorgeroest. Het heeft wel mijn motor en de aanhangwagen veilig thuis gebracht, maar i dunno. het is wel gevaarlijk XD

hahahaha _O-
Zo erg ben ik nog niet eens XD Zou het maar ff laten lassen als het echt zo gammel is... Want de andere bevestiging zal dan ook wel aardig aan het roesten zijn lijkt me
Op dit vlak moet je vooral aan de veiligheid van je medeweggebruikers denken natuurlijk
 
Zojuist Baashaaas er onder voorbehoud bijgezet.
Iemand die naar Zuid-Frankrijk rijdt op een 125cc kan zeker een trip aan naar onze buren. :]
 
Ja als ik in Spanje woonde had ik dat ook gekund. Nee is natuurlijk super vét. Heb je direct een verhaal om te vertellen aan je kleinkinderen haha.

Sinds het begin van het behalen van mijn rijbewijs al aan het zoeken geweest naar een toerrit of weekend met 11kw motoren. Nu is de kans er en moet ik het eigenlijk ook gewoon doen. Die vriend vindt dat ik het ook gewoon moet doen.

Nu heb ik het er natuurlijk ook met mijn vriendin over gehad, die er om moest lachen dat ik haar in mijn vorige post partner noemde en haar lijkt het ook heel erg leuk om mee te gaan. Zij heeft haar motorrijbewijs alleen niet. Ze zou dan dus achterop moeten.

Nu is dat voor mij en Calimero echter geen enkel probleem. Ik merk alleen dat ik als ik haar achterop heb veel harder moet werken (helemaal als ik voor het verkeer uit wil rijden) en krijg dan nog wel eens last van mijn rug.
Als er iemand mee gaat met een auto(met aanhanger) zou ze eventueel daarmee mee kunnen rijden en zou mij dat nogal verlichten. Ook zou ze dan een plek voor een eventuele 11kw'er innemen en ik vind dat een 11kw'er voor gaat. Nu vraag ik mij af hoe jullie daar over denken.

Je mag mij dus ook bij 'onder voorbehoud' zetten. Ik zal ook de TomTom van mijn vader wel mee kunnen krijgen. Even kijken of ik een oplader in mijn motor kan inbouwen.
 
Jippie!! *O*

Wat mij betreft kan ze gewoon mee, hoor. En neemt ze geen plek in van een andere motorrijder als duo.
Er gaat waarschijnlijk iemand mee met een auto, dus misschien kan ze (gedeeltelijk?) meerijden.
Nou is het natuurlijk wel zo dat jouw motor een van de snelsten zal zijn, dus iemand achterop zet je niet op achterstand. Mijn motor gaat vaak niet harder dan 90. ;)
 
Ik heb de prijs met € 10 verhoogd per persoon, want er komen toch nog wat organisatiekosten bij, merk ik.
Zo moet ik de route voordien gaan verkennen en gaat er een auto met motortrailer mee voor als iemand onverhoopt pech krijgt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan