Tourtocht Amsterdam - Morvan

yamxj

Rookie
5 feb 2019
20
2
Hi All! ik ben al een paar dagen aan het rondstruinen op het internet/het forum maar kom er toch niet helemaal uit.

Ik zou erg geholpen zijn met een mooie motor Google Maps route richting de Morvan specifiek de regio Villapourcon.

MIjn idee is om de reis in tweeen te knippen en onderweg een overnachting te boeken zodat ik zonder te haasten lekker door kan tuffen ca. 400-600 km p dag?

Nu heb ik via google maps de tol- en snelwegen uitgezet, maar dan geeft 'ie vooral wegen aan waar om de 200 meter een rotonde staat -> schiet ook weer niet op.

Mocht iemand een mooie route of aanrader hebben (om op de helft te overnachten) hoor ik het graag.
Alvast erg bedankt!

edit: Nederland geloof ik wel (als in z.s.m. doorheen), wellicht omweg via Ardennen de moeite waard?
 
Hi All! ik ben al een paar dagen aan het rondstruinen op het internet/het forum maar kom er toch niet helemaal uit.

Ik zou erg geholpen zijn met een mooie motor Google Maps route richting de Morvan specifiek de regio Villapourcon.

MIjn idee is om de reis in tweeen te knippen en onderweg een overnachting te boeken zodat ik zonder te haasten lekker door kan tuffen ca. 400-600 km p dag?

Nu heb ik via google maps de tol- en snelwegen uitgezet, maar dan geeft 'ie vooral wegen aan waar om de 200 meter een rotonde staat -> schiet ook weer niet op.

Mocht iemand een mooie route of aanrader hebben (om op de helft te overnachten) hoor ik het graag.
Alvast erg bedankt!

edit: Nederland geloof ik wel (als in z.s.m. doorheen), wellicht omweg via Ardennen de moeite waard?
MyRoute al geprobeerd?
 
Mss kan je de route omgekeerd rijden die ik een paar weken terug heb gedaan??

Ik stond in Saulieu-Morvan op de camping.
Vanaf deze plek ben ik geheel binnendoor op D-wegen naar Sedan gereden.
(Sedan zelf word je niet blij van en daarom snel de stad voorbij)
De hele dag nauwelijks verkeer. Slechts enkele auto's, GEEN campers en maar 1 motor gezien.
De weg was steeds licht heuvel-achtig. Ik vond 't leuke route.
In Sedan wordt 't druk en daarom paar KM verder België ingereden. Aan de rivier de Sémois wordt 't dan weer mooi.
In België is de eerste plaats die je tegenkomt Bouillon. Gezellige plaats!
Mijn camping was Halliru en ik stond strak aan de rivier Sémois. Onder langs de rivier loop je in 20 min naar het stadje.

Vanaf Bouillon ben ik geheel binnendoor naar Eindhoven gereden. Alle hoofdwegen vooral vermeden.
Daarna laatste stuk over de snelweg naar huis.

Met 2 dagen ca 350km heel rustige route weer thuis. Geen verloren reisdagen.
 
Die 700 km morvan zou ik in een keer er uit knallen.
Alleen maar koren velden daar. Route National is makkelijk te doen. Rotondes vallen wel mee.
Het is maar net waar je op dat moment zin in hebt................... :9
Deze keer wilde ik vooral RUSTIG naar huis tuffen. Daarom vooral veel op D-wegen gereden.
Andere keren deins ik er niet voor terug om tot boven 1000 in 1 keer te rijden.:]
Daarom is 700km vanaf de Morvan een makkie..................🏍
 
Wel een beetje op het reisadvies letten, ook zonde als je bij thuiskomst 10 dagen quarantaine aan de vakantie kan plakken.
37A8689D-2C5A-400C-8E8B-C345A59503A4.png
 
Morvan is meestal veel dicht na de Franse bouwvak vakantie.
Maar door mindere inkomsten kon men het seizoen wel eens oprekken.
Ik heb afgelopen week gemerkt, of het was mijn gevoel, maar men was nu blijer met klanten als anders
Blijven Fransen natuurlijk... Iedergeval heel mooi weer nu.
 
Hoi,
In 2018 via Verdun gereden naar Saint-Nizier-sur-Arroux (Morvan) eind bestemming Vercors wat echt mooi is.
Wij sliepen in Rencurel
Heb de routes nog stuur PB voor de routes
Veel plezier
 
Ik kaap even dit topic, Nederland is al genoeg versplinterd na vandaag :P

Ik wil dit jaar mijn reis via Vogezen->RDGA->Ardeche afsluiten met een laatste stop in de Morvan. Maar twijfel over de opties:
  • Binnendoor Morvan en daarna min of meer direct naar Utrecht
  • Nachtje aan vastplakken en dagje in de Morvan rondtouren (en daarna in één ruk naar Utrecht).
  • Of ook dat laatste stuk opknippen in routes van ~350km geheel binnendoor naar Utrecht met extra overnachting ergens.
De Morvan is mij geheel onbekend, evenals Noord-Frankrijk ten westen van Sedan/Reims. Mijn vraag aan de reisdeskundigen onder ons: is een dag touren in de Morvan de moeite waard (tips voor bezienswaardigheden?)? En is binnendoor vanuit Morvan (met dus een extra tussenstop) de moeite waard? Tijdswinst is geen issue. Ken alleen het deel van Frankrijk rond Sedan al dus daar hoef ik niet nog een keer langs.

Voorbeeldroutes worden gewaardeerd!

Hieronder wat ik nu van plan was, na Avallon enkel Péage-snelweg:
morvan.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik kaap even dit topic, Nederland is al genoeg versplinterd na vandaag :P

Ik wil dit jaar mijn reis via Vogezen->RDGA->Ardeche afsluiten met een laatste stop in de Morvan. Maar twijfel over de opties:
  • Binnendoor Morvan en daarna min of meer direct naar Utrecht
  • Nachtje aan vastplakken en dagje in de Morvan rondtouren (en daarna in één ruk naar Utrecht).
  • Of ook dat laatste stuk opknippen in routes van ~350km geheel binnendoor naar Utrecht met extra overnachting ergens.
De Morvan is mij geheel onbekend, evenals Noord-Frankrijk ten westen van Sedan/Reims. Mijn vraag aan de reisdeskundigen onder ons: is een dag touren in de Morvan de moeite waard (tips voor bezienswaardigheden?)? En is binnendoor vanuit Morvan (met dus een extra tussenstop) de moeite waard? Tijdswinst is geen issue. Ken alleen het deel van Frankrijk rond Sedan al dus daar hoef ik niet nog een keer langs.

Voorbeeldroutes worden gewaardeerd!

Hieronder wat ik nu van plan was, na Avallon enkel Péage-snelweg:
Bekijk bijlage 1608924
Ik haak ook even aan bij deze vraag. Mijn vader woont net onder Varzy en het zou wel een leuke omweg zijn om er via de morvan naartoe te rijden de volgende keer.
 
Zoals ik hierboven al heb gemeld ben ik dwars door de Morvan gereden.
Het is wel een leuke omgeving, maar ook weer niet dat je daar echt heen zou moeten rijden.

Als je onderweg bent naar 'verder', dan kan het leuk zijn om de Morvan te doorkruisen.
Licht heuvelachtig, bosrijk gebied en HEEL rustig! (mss is 'stil' wel een beter woord)
 
Zoals ik hierboven al heb gemeld ben ik dwars door de Morvan gereden.
Het is wel een leuke omgeving, maar ook weer niet dat je daar echt heen zou moeten rijden.

Als je onderweg bent naar 'verder', dan kan het leuk zijn om de Morvan te doorkruisen.
Licht heuvelachtig, bosrijk gebied en HEEL rustig! (mss is 'stil' wel een beter woord)
Het is voor mij ongeveer 100 km omrijden. Doen de volgende keer of is het dat ook net niet waard?
 
Ik denk dat wanneer je terugkomt van de RDGA dat er in de Morvan niet veel meer te zien valt.
Ja, veel bos en kleine heuvels. Mijn herinnering is vooral de rust van dit gebied. Heerlijk!
Maar afgelopen zomer 2020 was het door corona (?) in Frankrijk bijna overal heel rustig.
Nauwelijks NL-ers gezien daar. En dan al helemaal zero NL-motorrijders.

Alleen in de Ardesch leek het druk. Of viel dat mss nog wel mee?
Ik kon nog rijden bij Vallon Pont d'Arc. Hoorde van mijn broer die daar een paar jaar eerder was, dat er voor hem geen doorkomen aan was.
Foto van mij bij de Pont in 2020 en foto's van eerdere zomers op dezelfde plek geven aan dat 't bij mij best wel rustig was.
(je hoeft alleen maar aantal bootjes te tellen per m2)

Mijn eigen ervaring is dat bijv de Ardennen en Eiffel in het voorjaar heel mooi zijn voor ons, Nederlandse vlaklanders.
Ben je in zomer in de Alpen geweest en je gaat erna door deze gebieden, dan zie je het mooie ineens niet meer.
Trek zelf de conclusie....................
 
Ik denk dat wanneer je terugkomt van de RDGA dat er in de Morvan niet veel meer te zien valt.
Ja, veel bos en kleine heuvels. Mijn herinnering is vooral de rust van dit gebied. Heerlijk!
Maar afgelopen zomer 2020 was het door corona (?) in Frankrijk bijna overal heel rustig.
Nauwelijks NL-ers gezien daar. En dan al helemaal zero NL-motorrijders.

Alleen in de Ardesch leek het druk. Of viel dat mss nog wel mee?
Ik kon nog rijden bij Vallon Pont d'Arc. Hoorde van mijn broer die daar een paar jaar eerder was, dat er voor hem geen doorkomen aan was.
Foto van mij bij de Pont in 2020 en foto's van eerdere zomers op dezelfde plek geven aan dat 't bij mij best wel rustig was.
(je hoeft alleen maar aantal bootjes te tellen per m2)

Mijn eigen ervaring is dat bijv de Ardennen en Eiffel in het voorjaar heel mooi zijn voor ons, Nederlandse vlaklanders.
Ben je in zomer in de Alpen geweest en je gaat erna door deze gebieden, dan zie je het mooie ineens niet meer.
Wat is de RDGA?
 
Sorry
Ik lees het bericht van jou hierboven en dacht dat jij dat had gepost.
Maar dat is bericht wat jij hebt gequote-d. Daar werd RDGA genoemd die ik ook heb gereden.

RDGA is Route des Grands Alpes.
Dat is een route over de hoogste Franse passen.
Nogmaals sorry, ik had beter moeten lezen!
 
Sorry
Ik lees het bericht van jou hierboven en dacht dat jij dat had gepost.
Maar dat is bericht wat jij hebt gequote-d. Daar werd RDGA genoemd die ik ook heb gereden.

RDGA is Route des Grands Alpes.
Dat is een route over de hoogste Franse passen.
Nogmaals sorry, ik had beter moeten lezen!
Ooooh, dan snap ik wat er bedoeld wordt.
Zelfde conclusie!
Maar dan nu voor jou om WEL de Morvan te bezoeken. (jij komt immers niet uit het hooggebergte)
Ik zal een een kijkje nemen de volgende keer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan