Tourtocht in de Harz

KevinvD

Rookie
18 feb 2016
5
0
Zwolle
Hallo mede-forumers, een vriend en ik willen graag deze zomer een mooie tourtocht door de Harz maken. Wij willen in totaal een 5-daagse tourtocht maken waarvan 3 volle dagen in de Harz. Wij willen graag mooie bochtige routes rijden, wat stadjes bezichtigen en genieten van de mooie bosrijke omgeving. Wij denken om zo'n 300km per dag te rijden. Hebben jullie suggesties voor mooie routes, overnachtingen en plaatsen/wegen waar we echt heen moeten? Of eventuele andere tips?

Met vriendelijke groet,
Kevinvd
 
Er zit daar ergens een geweldig auto en motor museum, iets buiten de Harz. Verder is het een mooi gebied, niet heel groot. Gottingen hebben wij als uitvalsbasis gebruikt dat was een leuke sfeervolle stad.

Als je routes wil, ik heb een toertocht van 4 dagen voor je. Kun je de extra dag mooi dat museum doen. Stuur maar een PB.
 
Er zit daar ergens een geweldig auto en motor museum, iets buiten de Harz. Verder is het een mooi gebied, niet heel groot. Gottingen hebben wij als uitvalsbasis gebruikt dat was een leuke sfeervolle stad.

Als je routes wil, ik heb een toertocht van 4 dagen voor je. Kun je de extra dag mooi dat museum doen. Stuur maar een PB.
Wij willen begin mei ook naar de Harz.
Kan je nog terugvinden waar dat auto/motormuseum precies zou moeten zijn.
Zelfs bij Ausflugziele im Harz is niet te vinden.
 
Ik neem aan dit museum in Benneckenstein,

Website is ook nog uit de DDR tijd.
 
Laatst bewerkt:
In Benneckenstein zit het Ostdeutsch Fahrzug und Industrie muzeum.
Ook leuk, de Harzer Schmalspur Bahnen. En nog veel meer.

Koekel is uw vriend.

Zie ook de link van Beekberger. :)
 
Laatst bewerkt:
Gevonden.

Ps. Speicher in Einbeck

Vooruit, het ligt er eigenlijk net iets buiten maar het ligt in mooi gebied en heeft een prachtige collectie! Ook met een onderdeel wegrace. Aanrader :Y
 
Laatst bewerkt:
Overnachten: Haus an der Uffe, Bad Sachsa.
Studio nemen, alles prima
 
De Harz is stiekum een klein gebied, 3 maal 300km rijden daar?
Ik meen dat er in Suhl ook een oostblokbarrelmuseum zit (o.a. Simson werd in Suhl gemaak)
 
3x300km in de Harz? Dan heb je alles 5x gezien.
Goslar is leuk. In Sint andreasberg heb je grube Samson. Erg indrukwekkende staaltje techniek. De brocken mag ook niet ontbreken.

Ben vorige week nog in de Harz geweest op doorreis uit Berlijn. Halve meter sneeuw gezien.... En langlaufers.
 
Bedankt voor de vele feedback!,

Ik zat zelf inderdaad ook te denken om naast de Harz nog richting Thüringen te gaan, want 3 dagen in de Harz is volgens mij ook wel veel :)

Dat museum gaan we zeker even bezoeken! Lijkt mij erg interessant.
 
Om alleen te rijden is de Harz niet al te groot.
Voorstellen als hierboven zijn welkom.

Wij hebben er ook verschillende al op het programma staan. Bijv. ook wanneer er een dag slecht weer is, prima gelegenheid om wat anders te doen. Ook een dag naar de Brocken lopen is in de planning. Lopen met slecht weer is minder erg dan op de motor.

Idee was om op terugweg via het Sauerland te rijden. En mss blijven we daar dan nog een dag extra?
 
Een paar jaar geleden zijn we er geweest, goed bevallen en in mei gaan we er weer naar toe.
Ik heb wel een aantal routes voor die omgeving in Garmin files.
Heb ook meerdere Hotels in die omgeving in mijn lijstje.
Laat maar weten of je nog geinteresserd bent dan kan het misschien met PB
 
Bedankt voor de vele feedback!,

Ik zat zelf inderdaad ook te denken om naast de Harz nog richting Thüringen te gaan, want 3 dagen in de Harz is volgens mij ook wel veel :)

Dat museum gaan we zeker even bezoeken! Lijkt mij erg interessant.


Zo, dus jij denkt dat je de Harz wel gezien hebt in 3 dagen? Succes! :')

Harzfuchs-Stadtbilder

Rübeland Bezienswaardigheden Toeristische Informatie

Urlaub im Harz - dem schönsten Mittelgebirge Deutschlands

Harz Duitsland - HarzInfo.nl

En er is veel en veel meer te ontdekken en te doen in de Harz. :W
 
Prima adviezen!

Ik was effe bang daar na 3 dagen te gaan vervelen.
Die schnitzelboer, ......eeeeeh -koning zit niet ver van ons pension. Ook al weer geregeld!
 
pension der toerstop

Pension der Tourstop | www.pensiondertourstop.com

hebben ook leuke route en dicht bei die schnitzel koning
Bij Der Tourstop ben ik 2 jaar geleden ook geweest met een groep, dat is erg goed bevallen. Peter en Jaqueline zijn erg vriendelijk en gastvrij, waar je een erg welkom gevoel van krijgt.

We hebben toen met de groep gegeten bij ***Zwergenstuebchen***. Een van de bedienende heren is volgens mij toneelspeler oid. Hij vertelde moppen, deed een verkleedpartij en zorgde voor nog meer vertier tussen het bedienen door.
 
Terug
Bovenaan Onderaan