Tpms bandenspanning systeem geschikt voor circuitmotor

cmeyer

Die hard MF'er
2 apr 2010
377
0
Heerlen
Ik kwam op een zit een monitoring systeem tegen waardoor je tijdens het rijden je bandenspanning kan zien. Werkt met een sensor op het ventiel en een display die je ergens op de motor kan monteren. Bijvoorbeeld op je kroonplaat.

Zou zoiets geschikt zijn voor een circuitmotor? Het uiteindelijk opmeten van de bandenspanning bij het van de baan komen kan wel eens wat langer duren dan gewenst waardoor je bandenspanning kan afwijken.

Ik hoor graag jullie mening :-).
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk hoef ik geen gerommel aan m'n ventiel..

Voor wat betreft het meten, de druk veranderd niet in 5 minuten hoor :) temperatuur wel. Je kan dus rustig terugrijden naar je tentje en meten.
 
heb so'n systeem liggen, zat op een motor die ik heb gekocht maar vond het geen meerwaarde hebben dus eraf gehaald.Maar 1 sensor voor ventiel erbij.
als je interesse hebt, hoef er niet veel voor te hebben
 
Ik kwam op een zit een monitoring systeem tegen waardoor je tijdens het rijden je bandenspanning kan zien. Werkt met een sensor op het ventiel en een display die je ergens op de motor kan monteren. Bijvoorbeeld op je kroonplaat.

Zou zoiets geschikt zijn voor een circuitmotor? Het uiteindelijk opmeten van de bandenspanning bij het van de baan komen kan wel eens wat langer duren dan gewenst waardoor je bandenspanning kan afwijken.

Ik hoor graag jullie mening :-).


ik heb gezien wat een "ding op je ventiel" kan doen op een zx10r, ik reed erachter en zag (bij 250 km/h) dat de achterband we erg plat was.... oorzaak, gescheurd ventiel door het funny ventieldopje.... de kracht die ontwikkeld wordt is nog behoorlijk blijkbaar bij snelle rotatie... bij haaks ventiel is het wellicht minder een probleeem
 
Terug
Bovenaan Onderaan