TR1 caferacer/classicfighter of geeft het een naam...

zenabi

MF veteraan
15 sep 2008
1.261
0
Ruinen
het is zover , van alles al eens gehad behalve een caferacer , vond ze al gaaf voor dat het mode was .Wil nu zelf ook maar eens voorgaan ,ik zoek dus eigenlijk een goedkope donor
liefst 1 met veel power en ook liefst een speciaal blok ,vindt vooral v-twins en mooist ,iemand idee waar ik naar moet zoeken?
 
net verhaal gelezen van de verbouwde virago , erg gaaf maar frame lijkt me te lastig.
hier op forum nog meer van dit soort projecten ?
 
Niet geheel gebruikelijk maar een XS750 of XS850 laat zich redelijk makkelijk ombouwen. Maar let wel het is natuurlijk wel een drie cylinder met kardan.

Wat wil je zelf..... 1 cylinder, 2 cylinder, 3 cylinder, 4 cylinder recente motor of een brik uit zeg tussen 1975 en 1985 dat verbouwd moet worden.

Hoe dan ook succes met je toekomstige project en plaats tzt voldoende foto's. Het zal je verdere inspiratie en informatie opleveren.
 
.
liefst een 2ylinder v-blok , zit te denken aan een virago ook mede door insparatie van bouwers hier op dit forum , echter de meeste die nu te koop staan zijn met vering aan zijkanten en de meeste verbouwden is met monovering .
liefst ook flink veel power , ben wel wat gewend inmiddels , heb racers gehad oa. een Buell en een Ducati (was nog in de tijd dat het wat mocht kosten ;( )
 
Laatst bewerkt:
Tja veel power hebben ze niet maar goedkoop zijn ze wel Suzuki VX800 en anders Yamaha TR1.
 
vindt ik ook wel gaaf hoor , heb ik wel eens aan zitten denken ook, echter nare ervaring met betrouwbaarheid van mn duc (was een 750 ss) vlak nadat ik hem ingeruild had een vastloper bij proefrit . eens kijken wat voor frame er onder zit (lang leve google)

nadeel is zowiezo dat het wel een waterkoker is
 
Laatst bewerkt:
Echt een heel mooi frame is het niet.......

IMG_7278.jpg


ducatipaso.org • View topic - New menber
 
vindt ik ook wel gaaf hoor , heb ik wel eens aan zitten denken ook, echter nare ervaring met betrouwbaarheid van mn duc (was een 750 ss) vlak nadat ik hem ingeruild had een vastloper bij proefrit . eens kijken wat voor frame er onder zit (lang leve google)

nadeel is zowiezo dat het wel een waterkoker is
Een Paso 750 is luchtgekoeld.
 
Ducati word hem niet , vindt frame echt niet mooi id.
oude Guzzi is nog steeds een dure basis , bmw boxer ook wel leuk maar volgens mij niet veel power
 
TRX is id leuke fiets , maar ook wel aan de prijs nog , heb nu een virago gezien bij sloperij met kromme voorvork , wie kan mij vertellen welke andere (kortere vork) er zo in past ?
 
Leeeeeeuuuuukkkkk...voorbeeldjes:
full

full

full

full

full

full

full


full

full

full


Er is nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeelllll meer te vinden, de bovenste 3 foto`s zijn van mijn eigen projectjes, succes!

Overigens past een beet je USD vork van een GSXR er vrijwel plug en play in....zie de foto hieronder, die is ook van mij:
full
 
Laatst bewerkt:
Heb je de schuur al an kant zenabi? ;)
Klein wereldje niet?
Ga je project zeker volgen..... Spreken mekaar!

id klein wereldje , heb net oude kleren weer aangedaan ga zo de schuur weer in haha

ondertussen ook al contact via mail met die polyester tankjes en zitjes
 
mooie foto's Suzuha TR1 ,
heeft iemand hier ervaring met de zitjes en tankjes van ene Johan uit Eindhoven ?
staan veel van op MP
 
Zitjes lijken mij prima.
Polyester tanks worden op veel fora afgeraden in verband met lekken omdat de brandstof van tegenwoordig heel erg bijtend is. Ook vaak toch nog problemen ondanks dingen zoals tank cure.
Toen ik mijn motor kocht zat er ook een polyester "tank" op. Bleek uiteindelijk de bodem uitgezaagd te zijn en een 3liter crossmotor tankje in te zitten.

Zijn wel mensen die dan een aluminium tank maken die erin passen en deze in de tank vastschuimen d.m.v. Purschuim en weer netjes dicht smeren.
 
zie dat deze bout geen moer doet , zit gewoon los gaat ongeveer tot het midden van motor maar kan niet vastgedraait worden :?
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan