Traanplaat buigen???

Dave Nada Noppes

MF veteraan
14 nov 2003
1.968
11
Lelystad
Wie weet hoe je traanplaat kan buigen. Ik heb een undertray uitgezaagd maat als de traanplaat recht is raakt de achterband bij het inveren van de motor net de plaat. Nu wil ik er een holling in buigen. Heeft iemand een idee :}

ThanX
 
in een zetbank :) maarja die heeft niemand zomaar thuis staan

je kunt gewoon met de hamer proberen en ik weet niet wat voor traanplaat het is maar je kun het misschien ook zelf een beetje buigen met de hand (in de bankschroef)
 
gewoon de plaat ff op 2 blokken hout leggen en er rustig op gaan staan.

ik heb al kilometers tranenplaat verwerkt in een constructiebedrijf, maar aluminium begint echt niet zo snel te scheuren.
 
Alvast dank voor de reacties. Kloppen ben ik bang dat dat niet mooi wordt wordt volgens mij niet mooi egaal. Buigen kan goed want het breekt niet snel klein stukje al geprobeert, kijken of het brak. 90 graden is gelukt. Warm stoken zit je misschien met de kans dat het verkleurt. Met de hand buigen is alleen niet te doet. Ik heb er op gesprongen maar had alleen een 10 voor schoonspringen, het veerde net zo hard weer terug. Weet iemand een goed metaalbedrijf in de Flevopolder.

Zal om iets rond als mal en dan met spanbanden van een vrachtwagen lukken :9

Groeten Dave nada
 
Dave,

Misschien een tip die iedereen je al een beetje hebben gegeven.
Probeer eens de combinatie van de boven genoemde dingen.:

Zet de plaat vast op twee "blokken" hout zodat het te buigen gedeelte vrij is.
Pak nu een ander blok hout en een hamer en probeer nu op de plaats te slaan waar jij de bolling wilt. Met een blok hout zal je de traan plaat niet beschadigen maar gelijkelijk buigen.

groeten,
motorboy r6
 
Terug
Bovenaan Onderaan