Tracer 700 brandstofindicatie

_Annika_

Rookie
5 sep 2017
4
0
Hallo allemaal! Ik wil eens vragen of iemand dit herkent en misschien weet wat ik kan doen. De brandstofindicatie van mijn Tracer 700 geeft nogal rap aan dat de tank leeg is. Ik rij niet door tot de indicatie gaat knipperen, maar ga zo'n beetje bij het laatste blokje van de 6 blokjes tanken, omdat ik niet zonder brandstof wil komen te staan. Er gaat dan ongeveer 7 liter in de tank (tot vlak onder het vulrooster), terwijl de tank 17 liter is! Dit heb ik nu een paar keer zo gehad.
Ik heb afgelopen winter mijn motor niet met een volledige tank benzine weggezet (onwetendheid). Kan het daarmee te maken hebben dat de indicatie sneller loopt dan de bedoeling is? Dat die zich vast heeft gezet op de hoeveelheid die toen uit de tank was? Wat kan ik het beste doen? Zonder benzine zal ik zo niet komen te staan, maar ik vind het zo suf. Alvast bedankt voor de reacties!
 
Een vriend van mij heeft hetzelfde gehad met een Tracer die hij als leenfiets had: Na een liter of tien was de tank "leeg".

Zelf heb ik een Africa Twin die geen meter heeft, maar twee lampjes: één bij 8 liter en één bij 4 liter. Acht liter.... Zit je dus nog c.a. honderd kilometer tegen een waarschuwing aan te kijken!

Ook heb ik een Subaru busje die een tank van veertig liter heeft. Als de tank :leeg" is, dan gaat er alleen slechts een liter of vijfentwintig in..... Grrrr...

De brandstofvlotter van die bus heb ik laten vervangen. Hielp geen ene kloot. Een wat ga je dan doen.... Gewoon doorrijden?
 
Gewoonlijk zit er een vlotter in die een potmeter verdraaid.
Misschien kan je de vlotterstang iets verbuigen zodat hij wat lager komt hangen.
 
Ik zou eens langs de dealer gaan.
Wellicht is het een vaker voorkomend probleem, of hebben ze het allemaal?
Zij zullen ook kunnen uitzoeken op wat voor manier het niveau gemeten wordt en wat er eventueel aan te doen valt.
 
of een keer lange rit maken en kijken hoeveel km's je op een tank rijdt,
wel klein flesje brandstof meenemen, zodat je iig naar het volgende tankstation kan rijden,
km's noteren en zo heb je een indicatie hoeveel km's je op een tank rijdt..
ik weet niet of er een dagteller op zit, dat maakt het allemaal nog makkelijkederder ook!!

succes!

:t
 
Bij een Yamaha verschijnt er "Trip F" op het dashboard als je op reserve gaat,dus een tripmeter die vanaf 0 begint te tellen hoe lang je al reserve rijdt.
Dat zal ook wel in je handleiding staan.
Je gaat dus gewoon veel te vroeg tanken.
 
Bij een Yamaha verschijnt er "Trip F" op het dashboard als je op reserve gaat,dus een tripmeter die vanaf 0 begint te tellen hoe lang je al reserve rijdt.
Dat zal ook wel in je handleiding staan.
Je gaat dus gewoon veel te vroeg tanken.

Wat heeft de brandstof meter dan nog voor nut als je toch alleen van de trip Meter uit gaat?

10 liter 'reserve' is gewoon veel te veel op de tankinhoud van 17 liter totaal.
 
Wat heeft de brandstof meter dan nog voor nut als je toch alleen van de trip Meter uit gaat?

10 liter 'reserve' is gewoon veel te veel op de tankinhoud van 17 liter totaal.
Ik denk dat je mijn post nog eens goed moet lezen.
Het is niet omdat er nog 1 blokje op de meter staat dat je al op reserve zit.
Hij gaat op reserve op het moment dat er "trip f" op het dashboard komt.
Dan zal er nog 3 - 3,5 liter in de tank zitten.
 
Vond in dit (klikbaar) topic nog iemand die hetzelfde probleem heeft.

Nog even vergeten aan te vullen. Ik rijd op een Yamaha MT07 - de naked bike versie van jou Tracer 700 - en idd zoals deze post al aangeeft, als het laatste LED-je op de benzine meter gaat knipperen gaat automatisch Trip F lopen en staat het tellertje op 0. In mijn MT zit dan nog 3-3,5 liter benzine. Bij een gemiddelde van 1 op 25 zou je dus nog 75 km moeten kunnen rijden :Y . Het laatste LED-je gaat bij mij knipperen bij een kilometer stand van 200-225 (zoiets).
 
De benzinemeter van mijn MT07 is ook aan de ''bange'' kant. Na de eerste melding kan je meestal nog 60-80 km doorrijden. Zou mij niks verbazen als de Tracer 700 het zelfde kwaaltje heeft.

Ik reset de tripmeter meestal na het tanken, dit helpt ook om een beeld te krijgen hoe ver je nog kan rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan