Traceren motorfiets na diefstal

Status
Niet open voor verdere reacties.

reinthonda

Rookie
4 apr 2010
22
0
Beste MFers,

tijdens een nutteloos avondje gadgets zoeken kwam iets tegen wat misschien wel handig is voor motorrijders met angst voor diefstal.
namelijk:

http://www.dealextreme.com/p/gps-gsm-tracker-for-motorcycle-vehicle-850-900-1800-1900mhz-54072 (GPS/GSM Tracker for Motorcycle/Vehicle (850/900/1800/1900MHz) - Black)

Dit apparaat bouw je in je motor en sluit je aan op je accu.
als je op een late zaterdagnacht de kroeg uit loopt om er vervolgens achter te komen dat je motorfiets is gejat is dit een handig hulpmiddel.
je stuurt 'n smsje naar je motorfiets.(het apparaat) en je krijgt de precieze gps gegevens van waar je motor zich bevind.
ook zitten er opties op om je motorfiets uit te zetten wanneer iemand er op weg rijd.
kwam dit toevallig tegen en lijkt me wel wat.
zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort apparaten?


Groeten Reint
 
Nice dat lijkt me wel een mooie oplossing als het goed werkt :Y
Even dit topic in de gaten houden.
 
Website is heel betrouwbaar. heb er wel vaker dingen besteld. binnen 3 week in huis en het kost geen drol. ook de verzendkosten zijn gratis.
 
Website is heel betrouwbaar. heb er wel vaker dingen besteld. binnen 3 week in huis en het kost geen drol. ook de verzendkosten zijn gratis.
Klopt heb er ook veel besteld :Y . Sommige dingen zelfs in 10 dagen binnen.
Wil er best een bestellen maar ik ben niet zo technisch aangelegd dat ik dat ding kan aansluiten zonder een fatsoenlijke handleiding :P
 
Laatst bewerkt:
Bestel deze er dan meteen bij, dan werkt je hele systeempje al niet meer: http://www.dealextreme.com/p/20dbm-mini-anti-tracker-gps-jammer-blocker-with-ac-car-charger-ac-110-220v-dc-12v-35801
 
dat zou alleen het gps signaal blokkeren.denk niet dat dieven er rekening mee houden dat er een tracer in zou kunnen zitten.... ook zijn signal blockers niet altijd betrouwbaar.
 
bestaat al jaren, en is heel onnauwkeurig.

daarnaast: als de gps zender geen bereik heeft: kun je je motor niet vinden en krijg je de coordinaten van de laatst bekende plaats..

..de plaats waar je motor in een zeecontainer is gepropt en daarbij het signaal verloren is gegaan.
 
Laatst bewerkt:
zit wat in, maar dat ligt er natuurlijk ook aan wanneer je hem traceert. dit apparaat heeft de nieuwste gps ontvanger. schijnt heel nauwkeurig te zijn. heb 'm net besteld. kijk even wat 't word.
 
zit wat in, maar dat ligt er natuurlijk ook aan wanneer je hem traceert. dit apparaat heeft de nieuwste gps ontvanger. schijnt heel nauwkeurig te zijn. heb 'm net besteld. kijk even wat 't word.


Zeg maar even wanneer we je motor even moeten lenen om het te testen. :P

Probleem met die gps dingen schijnt te zijn dat ze bijna nergens bereik hebben, maar als ik gestolen topics beetje in de gaten houd dan blijken de meeste motoren redelijk in de buurt te staan. Dus in zon geval ( niet naar buitenland of onderdelen) is zo iets een prima idee.

Dus ik volg dit topic ook even. Is er iemand die ooit zijn motor terug heeft gevonden met zon gps tracering ? schijnen al aardig wat soorten systemen van te bestaan.
 
zit wat in, maar dat ligt er natuurlijk ook aan wanneer je hem traceert. dit apparaat heeft de nieuwste gps ontvanger. schijnt heel nauwkeurig te zijn. heb 'm net besteld. kijk even wat 't word.

ben benieuwd.

heb er ook wel over gedacht een aan te schaffen, maar aangezien die dingen nogal onnauwkeurig zijn heb ik het niet doorgezet.

stel je motor is gestolen, wordt in een schuur van een flat geflikkerd, veel beton: geen bereik: weg motor.

stel je hebt WEL bereik, dan is de gps nog steeds zo onnauwkeurig dat je niet weet ik welke van de 7903092 schuurtjes hij staat. en al die schuurtjes intrappen lijkt me ook niet zo'n strak plan: dan liever afschrikken met een goed slot en een goed alarm (wat ik nu dus heb). en mocht hij dan toch gejat worden? dan is hij diefstal verzekerd.
 
Beste MFers,

tijdens een nutteloos avondje gadgets zoeken kwam iets tegen wat misschien wel handig is voor motorrijders met angst voor diefstal.
namelijk:

http://www.dealextreme.com/p/gps-gsm-tracker-for-motorcycle-vehicle-850-900-1800-1900mhz-54072 (GPS/GSM Tracker for Motorcycle/Vehicle (850/900/1800/1900MHz) - Black)

Dit apparaat bouw je in je motor en sluit je aan op je accu.
als je op een late zaterdagnacht de kroeg uit loopt om er vervolgens achter te komen dat je motorfiets is gejat is dit een handig hulpmiddel.
je stuurt 'n smsje naar je motorfiets.(het apparaat) en je krijgt de precieze gps gegevens van waar je motor zich bevind.
ook zitten er opties op om je motorfiets uit te zetten wanneer iemand er op weg rijd.
kwam dit toevallig tegen en lijkt me wel wat.
zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort apparaten?


Groeten Reint
Dus bij het motor jatten: Accu loskoppelen klaar?
 
@conductuer: gps onnauwkeurig? deze kan erg nauwkeurig zijn met een afwijking van 1 tot 25 meter. 25 meter is inderdaad teveel.

Auto's en motoren die gestolen worden, verdwijnen vrij snel in een zeecontainer. Vooral de luxe auto's worden op bestelling gejat en worden vrijwel nooit meer teruggevonden. GPS heeft dan ook geen zin.
 
Bestel deze er dan meteen bij, dan werkt je hele systeempje al niet meer: http://www.dealextreme.com/p/20dbm-mini-anti-tracker-gps-jammer-blocker-with-ac-car-charger-ac-110-220v-dc-12v-35801
net alsof iemand direct een GPS blocker bij gaat houden :')
Zodra je motor weg is doe je toch direct je locatie van je fiets opvragen.
 
zit wat in, maar dat ligt er natuurlijk ook aan wanneer je hem traceert. dit apparaat heeft de nieuwste gps ontvanger. schijnt heel nauwkeurig te zijn. heb 'm net besteld. kijk even wat 't word.
Kun je me wat laten weten als je hem aangesloten hebt? :)
 
net alsof iemand direct een GPS blocker bij gaat houden :')
Zodra je motor weg is doe je toch direct je locatie van je fiets opvragen.

En jij weet 100% zeker dat je motor nú nog op de plaats staat waar jij 'm achter gelaten hebt?
 
En jij weet 100% zeker dat je motor nú nog op de plaats staat waar jij 'm achter gelaten hebt?
Ik wel :+

Nu weet ik niet hoe goed die dingen in de praktijk werken. Maar zodra je fiets weg is kun je toch een aantal locatie bepalingen doen. Als hij inmiddels naar een ander land is is het gewoon pech.
 
Hou jullie op de hoogte, gaat wel 3 weken overheen. geef liever 60 euro uit,waardoor de kans groter word dat ik 'm terug vind. wie niet waagd?
 
=
net alsof iemand direct een GPS blocker bij gaat houden :')
Zodra je motor weg is doe je toch direct je locatie van je fiets opvragen.


Het ding bij je hebben tijdens het jatten, in bv je busje, is vaak al genoeg...
 
=Het ding bij je hebben tijdens het jatten, in bv je busje, is vaak al genoeg...
Klopt, maar denk je dat de doorsnee motordief zo'n ding bij zich heeft?


Zelf prefereer ik gewoon een fatsoenlijk bewegingsalarm zoals ik nu ook op mijn motor heb zitten :Y
 
Hier zijn al heel wat topics over. Beter verdergaan in een bestaand topic om niet alle info te laten versnipperen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan