Tracjectcontrolesysteem A13 frustreren?

Fuck Het Milieu

MF veteraan
2 jun 2003
14.239
38
Schiedam
Hier een paar tips om het PvdA-stokpaardje op de A13 bij Overschie te kunnen frustreren:

1 - Rij vlak tegen de redresseerstrook of de vluchtstrook aan om niet over de lus heen te rijden bij de cameraportalen.
2 - Om eventuele metingen m.b.t. het milieu (NOx- en dB-metingen) te frustreren is het erg handig om een zo laag mogelijke versnelling te kiezen zodat je motor met wat hogere toeren rijdt.
Hieruit volgt dan de volgende natuurkundige verklaring:
Lagere Versnelling = Meer Lawaai = Meer Uitstoot.

Ergo: de PvdA kan niet meer zeggen dat het systeem een gunstige uitwerking heeft op het milieu! ( en minder snel kans dat dit trajectsysteem dus op meerdere plaatsen in Nederland gaat gebeuren)

(Voordat ik straks weer door de milieurakkers onder "vuur" genomen wordt het volgende: Zolang het merendeel van de mensen zich verplaatst d.m.v. een verbrandingsmotor die op fossielebrandstoffen draaid, zeggen ook zij: Fuck Het Milieu!)
 
Systeem kan je met de motor wel erger laten stressen op de vluchtstrook liggen namelijk geen meetlijnen en daar staan de cameras ook niet op als je met de motor effies een klein stukje vluchtstrook meepakt (is illegaal) word je eerste meting niet waargenomen dus kunnen ze geen traject meting op je doen
 
Systeem kan je met de motor wel erger laten stressen op de vluchtstrook liggen namelijk geen meetlijnen en daar staan de cameras ook niet op als je met de motor effies een klein stukje vluchtstrook meepakt (is illegaal) word je eerste meting niet waargenomen dus kunnen ze geen traject meting op je doen

Rijden op de redreseerstrook (aka vluchtstrook) is niet legaal ...

links langs de wegbegrenzing rijden mag wel
 
Hoe werkt die traject controle dan precies?

Wat gebeurt er als je de eerste keer niet over die lus rijd en over de volgende weer wel :?
Ook omdat die kleine camera's erboven hangen, waar 'kijken' die naar?
 
Systeem kan je met de motor wel erger laten stressen op de vluchtstrook liggen namelijk geen meetlijnen en daar staan de cameras ook niet op als je met de motor effies een klein stukje vluchtstrook meepakt (is illegaal) word je eerste meting niet waargenomen dus kunnen ze geen traject meting op je doen

Beter niet doen, anders zullen ze binnen de kortste keren merken dat ze regelmatig een motor maar op 1 van de lokatie's meten/vastleggen en zullen ze de "voelers" over de hele breedte leggen.

Dus OF geen van de voelers raken OF gewoon beide, als je toevallig toch eens een dagje rustig reed. *D
 
Hoe werkt die traject controle dan precies?

Wat gebeurt er als je de eerste keer niet over die lus rijd en over de volgende weer wel :?
Ook omdat die kleine camera's erboven hangen, waar 'kijken' die naar?

Camera wordt nu nog getriggerd door een lus in de weg waar je overheen rijdt.
In de toekomst kan het waarschijnlijk zonder lus dus dan wordt het wat moeilijker dit te omzeilen.
Kunnen we altijd nog de lagere versnelling toepassen ;) :]

Je kan ook gewoon normaal doen? :)
Ja, zeg dat nou ook is tegen die knapen die dat trajectsysteem zo mooi vinden.....
80 op een autosnelweg, tis nu de breedste provinciale weg in Nederland geworden.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat V&W misschien niet mag investeren in een nieuw systeem als het geen geld opbrengt. Bij de bron aanpakken die zut!
 
Beter niet doen, anders zullen ze binnen de kortste keren merken dat ze regelmatig een motor maar op 1 van de lokatie's meten/vastleggen en zullen ze de "voelers" over de hele breedte leggen.

Dus OF geen van de voelers raken OF gewoon beide, als je toevallig toch eens een dagje rustig reed. *D
:^

Gewoon nog ff niks uithalen in de testfase..anders help je ze alleen maar en kunnen we er ook niet meer onderuit straks....als het straks allemaal wordt neergekwakt overal weten wij hoe we er onderuit moeten komen en dan is het te duur om overal te gaan aanpassen })
 
OK oK, maar het ging mij er meer om dit trajecsysteem wat autosnelwegen omtoverd tot brede provincale wegen, de kop in te drukken door de lawaai en uitstoot te vergroten.
Ligt die weg niet vlak aan RIA?

Rotterdam International Airport

Met al die schone vliegtuigen. :)
 
Sinds die traject controle er is, zijn er daar alleen maar meer, vaker en langere files ontstaan :( Denk dat het ook niet goed is voor de mensen die in overschie wonen(uitstoot van uitlaatgassen)

denk dat het systeem weinig tot geen nut heeft.
 
die hele a13 laat ik links liggen.
Tot en met delft is het 1 grote koeblikbumperklevers!

Wordt daar niet echt vrolijk van.
Helemaal de 80 controle bij overschie, gaat iedereen binne 2 meter van zijn voorganger rijden

B|
 
Over de witte wegmarkeringen rijden over 80-bord nummer 2 en voor de brug bij zestienhoven (vanaf Dordrecht/Ridderkerk) gezien werkt schijnbaar ook.
 
Beter niet doen, anders zullen ze binnen de kortste keren merken dat ze regelmatig een motor maar op 1 van de lokatie's meten/vastleggen en zullen ze de "voelers" over de hele breedte leggen.
ops sorry baksteen.....als het mij te druk is pak ik toch meestal wel een van die lampjes mee.
de auto's begrijpen het niet altijd dat je even aan de uiterste rand van het wegdek moet rijden.
of tussen de weghelften in.... goede grap gewoon officeel van baan wisselen en precies tussen de lussen rijden met knipperlicht en al
 
Ik woon op nog geen 50 meter van de A13 vlak voor dat je Overschie uitrijd richting Den Haag. Die 80 km /uur is volkomen nutteloos alleen voor de staatskas te spekken ( Overschie claimde dit bedrag bij de overheid maar die vlieger ging niet op ) wat heeft 80 km voor zin als hierna een vliegtuig zijn kerosine verbrandings gassen over de huizen heenstort ? Het enige wat effect heeft zijn de geluidsschermen aan weerszijde van het viadukt. Het heeft dus niets met millieu of geluid te maken maar is puur een kwestie van euro,s
 
Rijden op de redreseerstrook (aka vluchtstrook) is niet legaal ...

links langs de wegbegrenzing rijden mag wel


de vluchtstrook en de redresseerstrook zijn iets anders. de vluchtstrook licht aan je rechter kant, dit is ons allen bekent.
Maar de redresseerstrook is op een snelweg het reepje asfalt tussen de meest linkse rijbaanbelijning en de middenberm.

en das toch net ff wat anders ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan