Tracjectcontrolesysteem A13 frustreren?

Hoe werkt die traject controle dan precies?

Wat gebeurt er als je de eerste keer niet over die lus rijd en over de volgende weer wel :?
Ook omdat die kleine camera's erboven hangen, waar 'kijken' die naar?

Het systeem leest en herkent kentekens en berekent de tijd die ligt tussen het passeren van 2 opeenvolgende meetpunten.
Te korte tijd = harder dan 80 = bekeuring.

Ik rijd er elke dag.

Den Haag richting R'dam is het eerste portaal NA het betonviaduct voorzien van het 1e meetpunt in die rijrichting.
Het 2e meetpunt richting Terbregse plein hangt aan het laatste portaal voor je de fly over oprijdt.

In de andere rijrichting hangen de meetpunten op dezelfde portalen.
Ze zijn te herkennen aan het enigszins paarsige flitslicht dat je kunt zien, telkens als er een voertuig over de detectielus in het wegdek rijdt.

De automatische snelheidscontrole vindt dus tussen de portalen met de sensoren plaats.
Daarbuiten wordt je dus niet automatisch gemeten........

Ik rijd er altijd in 4, dan lukt het het beste de naald tussen de 80 en 85 te houden (althans tussen de meetpunten! Daarvoor en daarna GAS)

Wat heeft men bereikt met die 80 km-zone?
Niets anders dan het verplaatsen van de file buiten het betreffende gebied.
Veel paniek remmen vlak voor het 1e bord 80. Dat werkt een vlotte doorstroming niet bepaald in de hand......

Opdoeken dat systeem!
 
Je kan je op dat stukje toch ook gewoon effe aan de maximum snelheid houden?

(of je neemt een andere route)
Right. :+

Als het druk is, is het nog tot daar aan toe, maar 's avonds of 's nachts is het helemaal om te ;( . Heb je dat wel eens geprobeerd? 80 Rijden (met auto of motor) als je 3 of 4 banen ofzo volledig leeg asfalt tot je beschikking hebt.
 
Tot nu toe hoeft dat ook niet. je kan gewoon (ter hoogte van de poortjes) vlak langs de lijn rijden. normaal probeer ik er keurig 120 te rijden, maar dat lukt helaas niet altijd. ik ben er nog nooit gepakt


[me]lowalcohol hoopt dat er na de winter ook nog over de streepjes gereden kan worden zonder gezien te worden[/me]


kan degene die dat spul programmeert er niet gewoon voor zorgen dat de letter M niet herkend kan worden door het systeem ?
 
Right. :+

Als het druk is, is het nog tot daar aan toe, maar 's avonds of 's nachts is het helemaal om te ;( . Heb je dat wel eens geprobeerd? 80 Rijden (met auto of motor) als je 3 of 4 banen ofzo volledig leeg asfalt tot je beschikking hebt.

Probeer ik geregeld, en dat gaat prima. Zodra ik voorbij de tweede camera ben gaat het gas weer open. Vind de snelweg sowieso al niet boeie. Maakt mij dat nou uit dat ik effe niet harder dan 80 mag.

Afslag Zestienhoven van de A13 af, en lekker over de parallelweg naar huis (inderdaad, net zo snel al de auto's op de snelweg). :+
 
Volgens mij werkt het wel goed, je kunt daar altijd doorrijden, zelfs in de spits. Liever eventjes 80 dan af en toe 120 en dan weer stilstaan.
 
Afslag Zestienhoven van de A13 af, en lekker over de parallelweg naar huis (inderdaad, net zo snel al de auto's op de snelweg). :+
Die parallelweg is ook leuk. Wel bij ieder bruggetje even hard in de ankers om niet gelanceerd te worden, en een leuke rechts-links-links-recht achterom het benzinestation :]
 
Die paparallelweg is best link omdat daar allerlei soorten verkeer zijn van voetgangers tot paardenwagens die ineens links afslaan of net uit een tunneltje komen.
Autosnelwegen daarentegen zijn de veiligste wegen en wat vroegâh 100 was is nu 80.

BTW na 1 bruggetje zit dat tunneltje waar zeker met file verkeer uitkomt.
Als die dus net de weg op draaid en je rijdt dan stevig door is het woensdag weer gehaktdag ;) (en met je wielen in de lucht is het moeilijk remmen)
 
Die parallelweg is niet linker dan welke andere binnendoor/polderweg dan ook.

Overal zijn toch uitritten en zijwegen?

het leuke aan die parallelweg vind ik juist dat het wegdek zo slecht is. Dan kan mijn GS doen waar hij voor gemaakt is.
 
Die paparallelweg is best link omdat daar allerlei soorten verkeer zijn van voetgangers tot paardenwagens die ineens links afslaan of net uit een tunneltje komen.
Autosnelwegen daarentegen zijn de veiligste wegen en wat vroegâh 100 was is nu 80.

BTW na 1 bruggetje zit dat tunneltje waar zeker met file verkeer uitkomt.
Als die dus net de weg op draaid en je rijdt dan stevig door is het woensdag weer gehaktdag ;) (en met je wielen in de lucht is het moeilijk remmen)
Link? effe inhouden bij het tunneltje (liggen toch een paar irritante drempels daar, en aangezien ik geen GS heb kan ik daar niet vol-gas overheen :) )
en effe inouden bij de manege, verder zijn daar toch maar een paar zijwegen, die je bovendien van kilometers aan ziet komen (en het eventuele verkeer er op ook)
 
Terug
Bovenaan Onderaan