Track T-800cdi

Quest85

Rookie
16 sep 2011
9
1
Zeeuwsch-Vlaanderen
Dag.

Al een tijdje opzoek naar mede T-800cdi gebruikers. De mijne wordt nu gebouwd.

Heb nog een F650CS staan die snel weggaat. En de Yamaha Tricker is ook al de deur uit. Vroeger nog op een omgebouwde Impulse gereden. Maar nu is het tijd voor diesel.

Verder nog een 3 cilinder diesel 4 wieler en een 3 wieler met 2 benen aandrijving.

Binnenkort meer hoop ik.
 
:W Bert
full
Succes
:]
Als je ook een icoon wilt of resizen, even hier vragen.

full
 
Ondertussen 850km er mee gereden. Het is genieten. Wel wennen natuurlijk ten op zichte van mijn lichtere motoren die ik er voor heb gehad. Maar ik ben er snel weg mee.
 
Een update:

Bijna 2 jaar.

15k km bijmekaar gedraaid. Niet bijster veel want hij heeft heel veel problemen gehad. En er zijn er nog genoeg. Maar daar ben ik aan bezig.

Hij is sinds kort wel een stuk leuker om mee te rijden. Eind overbrenging verkort.
 
Nog maar eens een update. Hij rijdt weer. Ergens in het begin van de 20kkm

Originele cardan overbrenging,
Custom cardan as met demper en axiaal schuif stuk
Cardan as geborgd op de steek assen ipv veer die alles 1 kant op drukt,
Carter ontluchting veranderd zodat deze niet op hol slaat bij op rechts vallen.
Brandstof pomp voorzien van kortere bouten zodat de pakking afdicht.
CVT ventilator niet meer aan de constante + met knop maar aan de geschakelde+.
Bredere kortere cvt riem volgens spec van de cvt fabrikant.
Gewichten gebalanceerd op de honderste gram. Scheelt in trillen bij 2000rpm ongeveer.
Koelwater leidingen allemaal vervangen voor 5 ply. Ipv 1ply. Minder lek gevoelig bij schade.
Rubber blokken her en der geplakt om het plastic op z'n plek te houden.
RPM meter aangesloten met onstekings opnemer en neodynium magneet.
KTM990 radiator. Ophanging correct gemaakt. (trillings "vrij")

En omdat stroom en koeling noodzakelijk zijn tijdens het testen van de aandrijf lijn:
Smart riem/dynamo waterpomp plus lelijk en tijdelijk polycarbonaat bescherm plaat er voor.

Ik heb in de tussen tijd geexperimenteerd met ene kortere overbrengings verhouding in de cardan. En dit kwam de rijeigenschappen erg ten goede. Nadeel was dat het onmogelijk bleek om in de cruiser cardan desbetreffende tandwiel setjes (meerdere verhoudingen geprobeerd) goed uit gelijnd te krijgen.

De bredere riem is de laatste.

Hier een filmpje van de Track recentelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan