Trackdays op Spa Francorchamps. Eybis of DG/Bikersdays?

VMC

Die hard MF'er
20 feb 2014
614
0
Wil het aankomende jaar graag eens een paar daagjes op Spa rijden.

Vorig jaar begonnen, alleen op Assen gereden, PR 2:00

Beide organisaties (Eybis en DG) verzorgen trackdays.

Op Assen bevalt het strak geplande en goed verzorgde van Racecracks mij het beste. Iets duurder, maar lekker rustig en goed georganiseerd.

Ben ik gezien dat gegeven het beste af bij Eybis of bij DG?
 
Ik heb al een dag of 10 op Spa gereden via DG.

Wat ik erg fijn vind is dat je na 2 sessies opnieuw wordt ingedeeld op basis van je rondetijd. In de middag merk je dat er minder niveau verschil is in je groep en je daardoor beter kan concentreren op je rondetijden en je niet constant mensen moet inhalen of ingehaald wordt.

Waar ik me in Assen bij sommige organisaties nog wel eens aan erger is dat als je tijdig staat opgesteld voor de sessie (zodat je als een van de eerste de baan op kan) er vaak mensen op het laatste moment aankomen en het normaal vinden om voor te kruipen. Hier wordt bijna nooit iets van gezegd. Als ze bij DG zien dat je opzettelijk voorkruipt dan trekken ze het nummer van je motor af en mag je gelijk naar huis vertrekken.
En dat is wel zo netjes vind ik.
 
'Trackdays op Spa Francorchamps. Eybis of DG?' > 'Trackdays op Spa Francorchamps. Eybis of DG/Bikersdays?'
 
Ik heb al een dag of 10 op Spa gereden via DG.

Wat ik erg fijn vind is dat je na 2 sessies opnieuw wordt ingedeeld op basis van je rondetijd. In de middag merk je dat er minder niveau verschil is in je groep en je daardoor beter kan concentreren op je rondetijden en je niet constant mensen moet inhalen of ingehaald wordt.

Waar ik me in Assen bij sommige organisaties nog wel eens aan erger is dat als je tijdig staat opgesteld voor de sessie (zodat je als een van de eerste de baan op kan) er vaak mensen op het laatste moment aankomen en het normaal vinden om voor te kruipen. Hier wordt bijna nooit iets van gezegd. Als ze bij DG zien dat je opzettelijk voorkruipt dan trekken ze het nummer van je motor af en mag je gelijk naar huis vertrekken.
En dat is wel zo netjes vind ik.

eens,
en ook bij de briefing moet je stil zijn anders zet die je voor lul voor de rest en wordt je er uit gezet! ook te laat binnen komen kan daar niet want dan laten ze je niet naar binnen. en daarna mag jij haar fijn uitleggen waarom je denkt dat je er niet op tijd er hoeft te zijn of waarom je niet hoeft luisteren tijdens de brieving!
soms kinderachtig maar uit eindelijk hebben ze wel gelijk!
een klein nadeeltje is dat ze erg duur zijn, maarja het rondje duurt ook langer ;)
 
eens,
en ook bij de briefing moet je stil zijn anders zet die je voor lul voor de rest en wordt je er uit gezet! ook te laat binnen komen kan daar niet want dan laten ze je niet naar binnen. en daarna mag jij haar fijn uitleggen waarom je denkt dat je er niet op tijd er hoeft te zijn of waarom je niet hoeft luisteren tijdens de brieving!
soms kinderachtig maar uit eindelijk hebben ze wel gelijk!
een klein nadeeltje is dat ze erg duur zijn, maarja het rondje duurt ook langer ;)

Ik hou daar wel van. Mits het niet te gek wordt natuurlijk. Afgelopen jaar gooide een knurft in de pitbox een jerrycan benzine om vlak naast mijn spulletjes. Toen ik daardoor een paar minuten te laat was bij de briefing zei de instructeur er wat van. Mijn korte uitleg, waarschijnlijk gecombineerd met misschien nog een restje woede in mijn blik, (Ik ben zuinig op mijn spullen.) was voor hem genoeg me vriendelijk naar mijn plaats te wijzen met een "Dat kan natuurlijk gebeuren."

Had de instructeur op dat moment de alsnog een "schoolmeester praatje" opgehangen dan hadden er toch rare dingen kunnen gebeuren. :P

Maar zoals gezegd, een beetje discipline is nooit weg en ik ben het helemaal eens alles wat ik hierboven lees over op tijd komen, niet voorpiepen en je waffel houden als de instructeur tijdens de briefing dingen uitlegt die ook voor de veiligheid een ieder van belang zijn. Ook als je het al duizend keer gehoord hebt, er zitten altijd mensen in de zaal die het nog niet eerder gehoord hebben.
 
Ik zie dat Eybis dit jaar maar 1x een lang weekend organiseert dit jaar.

Ik heb nu 2x op Spa gereden via DG. Inderdaad prijzig, maar een prachtig circuit!
De briefing is idd erg strict. Mond houden en luisteren (met name ivm 4 talen...). Prima beleid.

Vorig jaar briefing bij een tribune ivm renovatie paddock en classic bikes event. Vanaf 12.30 35'C en de rest van de hele dag!
Qua tijd beetje krap naar de geluidsmeting net voor sessie 1, aangezien het op dat moment ook al zo'n 22'C was. Blijkt de hele groep dat te denken... :o Aansluiten dus :X
Denkt er zo'n flapdrol privileges te hebben, rijdt direct naar de meetplaats, aangezien de sessie al begonnen was :)
Hehhehe, een aardig tijdje werd er flink gevloekt, maar meneer moest zich toch echt verwijderen _O- Weet niet of ie z'n startnummer mocht houden, als je het beleid daar kent, waarschijnlijk niet.
 
Ah BikerDays, dat zegt me meer. Staat mij bij dat zij de enige zijn die dagen daar organiseren Eybis koopt dus via BK de dagen in.

Persoonlijk klinkt BK mij als een irritante organisatie maar goed zoals ik zei, ik heb er nog niet mee gereden.
 
Prospeed organiseert ook een tweedaagse op Spa.

Is een duitse organisatie, ik heb een paar jaar terug een weekend op Assen bij hen gereden en een losse dag op Spa.
Alles netjes geregeld, timekeeping er bij , strak tijdschema en voor een normale prijs.

Bikersdays is ook niets mis mee, 2 jaar op rij ook bij hen een dag op Spa gereden.
Persoonlijk gaat mijn voorkeur naar Prospeed maar zoals gezegd bij beide niets te klagen gehad.

Ik zag wel dat Spa voor dit jaar weer duurder is geworden. Een aantal jaar geleden was het net zo duur als Assen maar het lijkt wel of er elk jaar 2 tientjes bijkomen terwijl Assen (gelukkig) ongeveer gelijk blijft.
Echter is het wel 1 van de mooiste circuits om te rijden.
 
Laatst bewerkt:
Prospeed organiseert ook een tweedaagse op Spa.

Is een duitse organisatie, ik heb een paar jaar terug een weekend op Assen bij hen gereden en een losse dag op Spa.
Alles netjes geregeld, timekeeping er bij , strak tijdschema en voor een normale prijs.

Bikersdays is ook niets mis mee, 2 jaar op rij ook bij hen een dag op Spa gereden.
Persoonlijk gaat mijn voorkeur naar Prospeed maar zoals gezegd bij beide niets te klagen gehad.

Ik zag wel dat Spa voor dit jaar weer duurder is geworden. Een aantal jaar geleden was het net zo duur als Assen maar het lijkt wel of er elk jaar 2 tientjes bijkomen terwijl Assen (gelukkig) ongeveer gelijk blijft.
Echter is het wel 1 van de mooiste circuits om te rijden.

Ziet er inderdaad goed uit, maar 8/8 en 9/8 komt me precies slecht uit.
 
We hebben afgelopen jaren menigmaal en naar tevredenheid gereden op spa en georganiseerd door bikersdays.
Maar door deze prijzen haken wij helaas af.
 
25-07-16 Eerste keer SPA gepland staan met Bikerdays. De prijzen zijn inderdaad niet gering. Volgens mij is dit de enigste organisatie die redelijk wat dagen aanbied.
 
Uiteindelijk is het Eybis geworden. Had beide partijen per email gevraagd of het mogelijk was de allereerste één of twee rondjes achter een marshall of een begeleid groepje aan te rijden omdat ik nog nooit op Spa gereden heb en graag even de rijlijnen globaal wil kennen.

Reactie Bikersdays: Onmogelijk. Als je dat wilt moet je een dag onder begeleiding boeken.
Reactie Eybis: Geen enkel probleem, laat het maar even weten bij het inschrijven dan zorgen we dat het geregeld wordt.

Dan is de keus gauw gemaakt. 18/6 en 19/6 geboekt bij Eybis! :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan