Trackmaster (Voor android telefoons)

.Mozes

MF veteraan
27 mei 2009
11.730
3.741
Facebook
Twitter
Instagram
Een alternatief voor de dure timing aparatuur.

image_collage_medium.jpg


  1. Trackmaster provides the following features:
  2. Record the following track data: position, speed, acceleration, altitude, bearing, absolute time, split times, elapsed times, and lap times.
  3. Record your track data using multiple trigger modes: immediate, by movement, delayed, or by first split marker.
  4. View your lap times and split times with graphical analysis on your phone.
  5. Calculates your best theoretical lap time and best rolling lap time.
  6. Replay your track data instantly on your phone.
  7. Share your track data via email, web posting, or Twitter.
  8. Send your data to Google Earth for desktop replay, analysis, and editing.
  9. Send your data as a spreadsheet for analysis in MS Excel or Open Office.
  10. Enable speech to have your speed and times spoken to you while you're racing. This works great for motorcycle racers using a stereo bluetooth headset.
  11. Provide real-time lap times and speed to your fans via Twitter.
  12. Launch Street View to see a panoramic view of your race line and the track.
  13. Supports metric and English units.
  14. Supports external bluetooth GPS receivers (via add-on) for faster update rates.
  15. Download custom layouts or create your own.
  16. Overlay your laps to compare your race line.
  17. Record your setup for car, motorcycle, and karts.
  18. Export video data for video overlays.
  19. Works great for autocross, hillclimbs, road rally, and track days!
  20. Click the User Guide or Google Earth links for more information about these and other Trackmaster features.
r6droidmount.png


Gegevens zijn over video heen te leggen (als je een action cam gebruikt)

Meer info website en gebruikers onderwerpen

Prijs is 6,82€
En er zijn als extra nog diverse gratis loggers te downloaden.
Met deze loggers kan je nog meer info uit lezen...
 
Je weet dat er sites zijn die alle apps uit de android store gratis aanbieden? :X

(ja - dat is balen voor de ontwikkelaars)
 
Laatst bewerkt:
Deze versie helaas nog niet.
Zodra je hem opstart, word gemeld dat je eerst moet gaan updaten

je bedoeld via applanet?

ik zoek versie 3 (just for fun) Is net geupdated!!!!
Trackmaster - Android app on AppBrain
 
Laatst bewerkt:
Trackmaster v3.0 includes bug fixes and the following new features:
Single lap graphing for data analysis was added. This interactive graph shows speed, acceleration, altitude, and more for a single lap. You can access this function from the Laps screen via the context menu (Long press a lap).

laps_data_analysis_small.jpg



Added App-to-SD support. You can now move the app to your external storage (SDCARD) to free up internal memory.
Spanish language UI optimizations were made.
More tracks were added to the track database. If your track is not found, please email me.
Added more helpful notifications throughout the app to provide tips on using Trackmaster.
Added a release notes dialog that appears when you first launch.
Fixed issue with the video overlay where some data was skewed or flipped.
Minor documentation updates were made.

This release also includes various other minor bug fixes.
 
Iemand hem al gespot op de alternatieve sites.............
 
Ik heb ong. dezelfde app, maar dan voor een Iphone.
Die is van MCN, misschien wel interessant voor de mensen met een Appel Aiphoon in hun broekzak.
 
naar aanleiding van dit topic gaan zoeken voor mijn nokia op ovi.com:
RaceChrono . Kan je in ieder geval je rondetijden bijhouden. Nog niet kunnen proberen, maar ziet er goed uit.
 
Laatst bewerkt:
Progje inmiddels gekocht, en het is de centjes waard. 8-)
werkt gewoon goed.............. :Y
 
en het stond op de niet legale sites.
Edit meangreengirl: Geen illegale content of cracks op MF!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nu is een app zoals trackmaster voor mij een beetje overdone, ik heb geen ronden tijden nodig, maar als je net als ik al alleen een GPS recorder will, die output geeft in KML/GPX files, kan je ook My Tracks gebruiken en dat is sowieso gewoon gratis.

geeft ook gemiddelde, max snelheid, totale tijd, 'actieve' tijd etc.
 
Voor de mensen die aan alleen hun rondetijden genoeg hebben, er staat een gratis laptimer in de market genaamd GPS laps (zoeken op gps laptimer) Ik heb hem uitgeprobeerd op Assen met mijn HTC desire en het functioneerde prima.

Ik ben alleen nog opzoek naar een manier om de telefoon op het stuur te monteren zonder zelf iets te moeten maken. Ik ben namelijk alleen goed in dingen stuk maken :P
 
Gedownload, en daar gaan we eens mee spelen :)
Leuk om onder video's te zetten!
Thanx voor de tip.
 
Laatst bewerkt:
Voor de mensen die aan alleen hun rondetijden genoeg hebben, er staat een gratis laptimer in de market genaamd GPS laps (zoeken op gps laptimer) Ik heb hem uitgeprobeerd op Assen met mijn HTC desire en het functioneerde prima.

Ik ben alleen nog opzoek naar een manier om de telefoon op het stuur te monteren zonder zelf iets te moeten maken. Ik ben namelijk alleen goed in dingen stuk maken :P




ik heb gps essentials en my track via de market gevonden .. het is wel even pingelen .. maar wel leuk om zo het een en ander bij te houden ..

:D
 
ik heb gps essentials en my track via de market gevonden .. het is wel even pingelen .. maar wel leuk om zo het een en ander bij te houden ..

:D

my track is imo een goed programma om te gebruiken als je een stuk gaat hardlopen of fietsen enz. Het is minder geschikt voor op het circuit omdat het niet is gemaakt om rondetijden te registreren
 
Voor de mensen die aan alleen hun rondetijden genoeg hebben, er staat een gratis laptimer in de market genaamd GPS laps (zoeken op gps laptimer) Ik heb hem uitgeprobeerd op Assen met mijn HTC desire en het functioneerde prima.

Ik ben alleen nog opzoek naar een manier om de telefoon op het stuur te monteren zonder zelf iets te moeten maken. Ik ben namelijk alleen goed in dingen stuk maken :P

Ik heb een houder besteld bij een pda shop uit engeland, 27 pond en m'n desire zit goed vast, alleen als je navigatie gaat gebruiken even auto rotate uitzetten ;)
 
Zojuist de update naar versie 4.0 gedaan.

Trackmaster v4.0 is a major release and includes new cloud-based features that allow you to sync all your data as well as search for data at MyTrackmaster.com. Here is an overview of these features:

Data Sync
All your data (session data, profile, split markers, setups, and vehicles) can sync to MyTrackmaster.com. Your data can sync to multiple devices. It can also be used as a way to back up your data in case you need to re-install Trackmaster (like when you get a new device). Currently, the sync schedule is twice a day. You can manually force a sync under Device Settings->Accounts & sync settings->Google->Sync Trackmaster

Data Management
At MyTrackmaster.com, you can make updates to your data like changing names, notes, setup details, and more. These changes will automatically sync to your device. Using the "public view" link, it's easy to share your data, too.

Data Analysis
You can also analyze your track data. View lap data concurrently on an interactive graph and on a track map. I'll be adding more analysis functions in the coming weeks.

Search Data
Not only can you view your data on MyTrackmaster.com, but you can search others' data. Search for track data at a particular track. Or search for track data for Yamaha R1s. You can also find split markers for a track and add it to your data. This makes finding and sharing split markers a lot easier!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan