Traction Control

ik heb persoonlijk nooit het idee gehad tc nodig te hebben. abs ook nog nooit nodig gehad in 3 jaar, en ik rij echt elke dag. vorige motor had ook geen abs, maar mijn huidige mt09 wel(maar geen tc). niet omdat ik het nodig denk te hebben, maar voor verkoop aan marietje als eerste motor waar papa meekomt om te zorgen dat ze/hij/x wel een veilige motor koopt. met mijn mt09 is het achterwiel 1x uitgbroken toen ik net 5 minuten aan het rijden was, op nattig wegdek en ik even dacht dat het leuk zou zijn als het voorwiel omhoog kwam, dat gebeurde niet maar wel een slingerend achterwiel. kortom, als je normaal op het gas gaat zal je het naar mijn idee nooit nodig hebben.( tenzij je wheelies wil doen op nat wegdek)op afgesloten weg ofcourse))
 
Fluwelen handschoen toch.
Of niet,hangt af van de situatie ,motor ,weersomstandigheden..
Daarbij ,een ieder die regelmatig circuit rijdt ,kent de grenzen van zijn fiets(en) ,en vooral zichzelf,veel beter.
Dan gaat de fluwelen handschoen uit :Y
Doch de kunst is de het verstand aan te houden🥳
 
Laatst bewerkt:
"Vroeger" begon mijn vader op een 125 cc tweetakt motor met 12 pk. Je leest het goed, niet 120, maar 12. Dat was "vroeger" de motor voor beginnende motorrijders.
Ik ben begonnen met een 250cc 2takt (Suzuki GT250X7), vermogen weet ik niet eens.
En afgereden op een CB1:Y

In die tijd had je (of ik wist het niet) geen TC en dat soort systemen, zat allemaal in de pols (of in de grote van je'knikkers')


Bij mijn huidige, gaat eerder het voorwiel omhoog dan dat de TC ingrijpt (of ik moet niet zien dat de TC ingrijpt, laat staan voelenO-).
Misschien is het wel een placebo TC)
 
Laatst bewerkt:
Dat is normaal.
Rechtuit heeft je achterband normaal genoeg grip om in de ketting te klimmen.

Alleen onder gladde omstandigheden wordt dat anders, of als je wielbasis erg lang is (choppers bijvoorbeeld).
Maar wie onder gladde omstandigheden, en daar valt voor mij regen ook onder, nog steeds volgas accelereert, tsja das vragen om gezeur.
Maar dan moet je niet roepen 'TC is echt wel handig'.
 
ik heb persoonlijk nooit het idee gehad tc nodig te hebben. abs ook nog nooit nodig gehad in 3 jaar, en ik rij echt elke dag. vorige motor had ook geen abs, maar mijn huidige mt09 wel(maar geen tc). niet omdat ik het nodig denk te hebben, maar voor verkoop aan marietje als eerste motor waar papa meekomt om te zorgen dat ze/hij/x wel een veilige motor koopt. met mijn mt09 is het achterwiel 1x uitgbroken toen ik net 5 minuten aan het rijden was, op nattig wegdek en ik even dacht dat het leuk zou zijn als het voorwiel omhoog kwam, dat gebeurde niet maar wel een slingerend achterwiel. kortom, als je normaal op het gas gaat zal je het naar mijn idee nooit nodig hebben.( tenzij je wheelies wil doen op nat wegdek)op afgesloten weg ofcourse))
Mijn mt09. heeft precies toch tc....
 
Of niet,hangt af van de situatie ,motor ,weersomstandigheden..
Daarbij ,een ieder die regelmatig circuit rijdt ,kent de grenzen van zijn fiets(en) ,en vooral zichzelf,veel beter.
Dan gaat de fluwelen handschoen uit :Y
Doch de kunst is de het verstand aan te houden🥳
Exact, met de 888 moet ik toch wel opletten hè….en daarom hou ik vol…..
 
Mijn mt09. heeft precies toch tc....
maar dat komt dan omdat jouw mt09 is geleverd met (aansluiting) voor quickshifter, met tractie controle en eventuele SP versie als zijnde 2e generatie, en ik een eerste generatie uit 2014 heb met dus alleen abs, geen tractie controle en geen standaard aansluiting voor quickshifter.
 
maar dat komt dan omdat jouw mt09 is geleverd met (aansluiting) voor quickshifter, met tractie controle en eventuele SP versie als zijnde 2e generatie, en ik een eerste generatie uit 2014 heb met dus alleen abs, geen tractie controle en geen standaard aansluiting voor quickshifter.
Wat een pauperuitvoering :+ .
 
Maar wie onder gladde omstandigheden, en daar valt voor mij regen ook onder, nog steeds volgas accelereert, tsja das vragen om gezeur.
Maar dan moet je niet roepen 'TC is echt wel handig'.
Hehe. Ik voel mij aangesproken. Maar ik heb wel TC maar heb het echt nooit nodig. Rechtdoor en nat? Grip grip grip.
In de bochten doe ik wel wat rustiger. Zowel nat als droog.
 
Wat een pauperuitvoering :+ .
heyheyhey ik heb wel gewoon de mooiste uitvoering mt09 ;(, de STREETRALLY.
IMG_3405.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan