Traffic van Motor-Forum.nl --> 122Mb tot nu toe

MartijnL

MF veteraan
22 mei 2001
1.301
1
Om ff buiten de ruis van het Nedstat topic te komen doe ik ff een nieuw postje.

Volgens de http://www.motor-forum.nl/stats/ (stats) van Motor-forum is de traffic van de afgelopen maanden het volgende geweest:

mei: 74282 Kb
juni: 64143 Kb
juli: 182600 Kb
augustus: 122949 Kb

Dit betekend dus dat het getal 15 GIG wat genoemd is door de sysadmin complete RUBBISH is.

Ga maar rekenen. 1MB is 1000Kb (of was het 1024 :? ) oftewel:

mei: 74.282Mb
juni: 64.143Mb
juli: 182.600Mb
augustus: 122.949Mb

Als we de piekmaand juli nemen dan is dat dus een factor 82.15 MINDER dan de eerder genoemde 15Gb.
 
Daar heb je wel gelijk in, alleen is webalizer helaas niet betrouwbaar.

Simpel sommetje, volgens nedstat 1700 pageviews per dag, een pagina is gemiddeld 24kb.

Dit is 39mb per dag.....

Toch? Mail naar sysadmin verstuurd!
 
Dat kan natuurlijk ook weer, dat de webanalyzer niet betrouwbaar is.
 
Hmm...hij heeft op de router ook eens gemeten...met dit forum (phpBB) is het helaas niet anders...VEEL traffic!
 
Nu ga ik volledig buiten mijn kennis maar boerenverstand zegt me dat er op 1 router nog wel meer is aangesloten dan alleen Motor-forum toch ?

Of kan hij op de router per ip adres peilen wat er aan traffic doorheen gaat ?

Zoals gezegd: gokje op basis van boer'nverstand :+
 
Mja, of het 15GB is of niet, zullen we weten zodra we verhuist zijn zeker?
Is er al iets concreets afgesproken met occasie eigenlijk ruud? Als je daar een server krijgt kan je zelf meteen hoeveel het is he.

btw, ik geloof ook niet echt dat m-f werkelijk 15GB verstookt.. is EXTREEM veel, is zelfs voor een site met meer dan tekst alleen veel.
 
Total accesses: 2822750 - Total Traffic: 4.3 GB <- da's GoT voor 1 dag
per maand maakt dat dan 130GB

Wij zouden meer dan een tiende van GoT verzetten. lijkt me niet echt realistisch..
15GB hier komt dus overeen met 9 miljoen GoT hits.. lijkt me toch ook een beetje aan de ruime kant :)

snel effe uit't hoofd ;) doorgerekend komt Got met 4508876,8 kB per 2822750 hits aan 1,59 kB per hit

Ik zal maar niet uitrekenen hoeveel hits dat zou zijn voor m-f zeker? :)
_________________
http://www.pricewatch.be/images/mybike/ (Mijn Suzuki GSX-R600) http://www.pricewatch.be/cossiepower (My brothers high performance car)

[ Dit Bericht is bewerkt door: poohbeer op 2001-08-14 13:06 ]
 
1, iets kilobyte lijkt me voor GoT ook onmogelijk.. zal wel fout in m'n berekening zijn ergens :)
anyway, zelfs met 50 keer meer kB'tjes per hit komen we nog niet in de buurt.
 
ik hoop dat die O-) erop wijst dat je aan't duimzuigen bent want dat cijfer is toch echt wel onmogelijk met wat simpele tekst hoor. Zelfs met paar milmjoen pagehits.. toch?
Toch is het echt zo. MF gaat hard richting de 1000GB per maand. Zal vnl. veroorzaakt worden door de plaatjes die gepost worden, ws.
 
Was het maar zo pooh! De statistieken van 2Fast liegen niet...

Dataverkeer 01-02 tot nu: 697.287 Gigabytes
Prognose deze maand: 1,123.407 Gigabytes

Ter info: In totaal rond de 3,5 GB aan attachments momenteel O-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan