Trage starter

Vencedor

Rookie
5 mrt 2015
23
0
Rotterdam
Goedemorgen! Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Mijn CBR600FS uit 02 heeft sinds een aantal dagen soms ineens moeite om te starten. De accu is twee maanden geleden vervangen, de kabels zitten ook goed op de polen. 1,5 maand geleden heeft hij nog een grote beurt gehad.

Als ik hem koud start kan ik rustig de startknop 10 sec ingedrukt houden, startmotor draait en je hoort hem ook "ploppen'' uit de uitlaat maar hij slaat nét niet aan. Vaak als ik een tweede keer start en wat gas bij geef slaat hij wel aan.

Heeft er iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Spanningsregelaar wellicht?
 
als je een verschil merkt in starten tussen geen gas en een beetje gas geven zou ik het niet aan de elektrische kant zoeken maar aan de verbrandingskant.
injectie, luchtfilter, brandstoffilter/pomp enz, mapping

duidelijk is denk ik al dat ik het model niet ken en niet weet of er bijv een brandstofpomp op zit of niet maar je snapt de strekking van het verhaal hoop ik.

als je toch nog twijfeld aan de elektrische kant, hang de motor eens aan de auto met een stel startkabels, als het zich dan nog voordoet is de kans een stuk kleiner dat het aan de elektrische kant ligt. alles krijgt dan meer stroom/spanning waardoor een eventueel mankement in de contacten of in de startmotor een beetje gemaskeerd word. blijft hij dus slecht starten met extra starthulp kun je echt verder zoeken in mijn eerste sugestie.
 
Ruik je wel benzine tijdens het starten? In dat geval zou hij dus wel benzine krijgen, maar mankeert er wellicht iets aan het ontstekingscircuit.

Ik vermoed dat hij wel benzine krijgt want je hoort hem ploppen. Ik zou beginnen met het checken van de vonk van de bougies en van daaruit verder gaan zoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan