Trail brake vs quick steer?

thenico

MF'er
8 mei 2013
194
73
Vraagje voor de specialisten hier... Als beginnend trackday liefhebber zit ik met een vraagje met betrekking tot bochtensnelheid.
Zoals ik begrijp zijn twee manieren om de bochtensnelheid te bepalen quick steering (remmen voor de bocht) of trailbraken.

Echter soms is trailbraken beter soms quick steering... hamvraag is dus wanneer gebruik je welke optie? Langzame bochten: trail brake en snelle: quick flick?
Kan iemand uit ervaring tips geven? (anders dan "probeer het de volgende keer zelf")
 
Laatst bewerkt:
Vraagje voor de specialisten hier... Als beginnend trackday liefhebber zit ik met een vraagje met betrekking tot bochtensnelheid.
Zoals ik begrijp zijn twee manieren om de bochtensnelheid te bepalen quick steering of trailbraken.

Echter soms is trailbraken beter soms quick steering... hamvraag is dus wanneer gebruik je welke optie?
Kan iemand uit ervaring tips geven? (anders dan "probeer het de volgende keer zelf")
_O- Wat een vraag, ik moest even google raadplegen.
Ik heb ook een vraag: is yoghurt nu eten of drinken?
 
_O- Wat een vraag, ik moest even google raadplegen.
Ik heb ook een vraag: is yoghurt nu eten of drinken?


Dank je wel voor je bijdrage... En omdat er geen domme vragen zijn:
Volgens mij heb je drink-yoghurt om te drinken en de gewone yoghurt om te eten. Op de verpakking staat ook "Drink-Yoghurt" als het om op te drinken is. Gewoneyoghurt eet je met een lepel net als bijvoorbeeld appelmoes. Dat drink je niet maar eet je.

Maar misschien meer wat voor een zuivel forum?
 
Tail brake of trail braik...:?

Maar lees eerst het boek van Keith Code...oa slow in fast out....
 
Laatst bewerkt:
Maar, Roy, misschien kan jij wel bevestigen dat het zoden aan de dijk zet om éérst de achterrem te gebruiken om de motor achter wat naar beneden te trekken voordat je de voorrem gebruikt, een motor die achter lager ligt heeft meer remdruk op het voorwiel. Tuurlijk komt die achterkant weer omhoog maar de offset is verplaatst
 
Dank je wel voor je bijdrage... En omdat er geen domme vragen zijn:
Volgens mij heb je drink-yoghurt om te drinken en de gewone yoghurt om te eten. Op de verpakking staat ook "Drink-Yoghurt" als het om op te drinken is. Gewoneyoghurt eet je met een lepel net als bijvoorbeeld appelmoes. Dat drink je niet maar eet je.

Maar misschien meer wat voor een zuivel forum?

Ik denk dat iets dat gegeten wordt met een vork naar binnen wordt gebracht... Dat omdat je gewone Yoghurt ook kan drinken...
Dus de viscositeit van Youghurt is geen criterium.
Daarentegen vraag ik me wel af waarom er:
in Tomatensaus tomaten zitten
Knoflook-saus knoflookjes zitten
maar in Frites-saus geen frietjes
 
Maar, Roy, misschien kan jij wel bevestigen dat het zoden aan de dijk zet om éérst de achterrem te gebruiken om de motor achter wat naar beneden te trekken voordat je de voorrem gebruikt, een motor die achter lager ligt heeft meer remdruk op het voorwiel. Tuurlijk komt die achterkant weer omhoog maar de offset is verplaatst

Er zijn tig theorieën maar ik denk dat er maar weinig rijders op MF zijn die het JUIST toepassen. Ik ben er daar ook niet 1 van en rem dus alleen met de voorrem.
 
Als dertienjarig trackday liefhebber met een enkele race tussendoor herken ik mij niet in de vraagstelling.
Er is al genoeg 'werk' om je aandacht aan te geven. Misschien gaat het zo nu en dan ook wel automatisch. :P
Uiteraard zijn dit wel praatjes die sommige mensen bezig kan houden.

Maar het is sowieso handiger om het topic ergens anders neer te zetten:
 
Begin eerst maar eens met remmen , voor de bocht , (voorrem) .
Achterrem vergeet die maar.
 
Ik vind karnemelk pas echt niks. Het is geen melk, geen yoghurt, zuur en dan moet je 't ook nog snel opmaken ook, anders is het helemaal niet goed meer. Veel te ingewikkeld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan