Trainen van nekspieren

Freez

Die hard MF'er
6 sep 2004
648
3
Deinum
Ciao forummers,

Ik heb een "groeiend" probleem;

Ik rijdt motor vanaf 1991, en heb een voorliefde voor sportievere motoren ( ieder zijn gebrek za'k maar zeggen)

De laatste jaren eerst op een Guzzi LeMans gereden, en nu op een ZX-9R, waarbij met name de laatste tijd ik ook na kortere ritten last van mijn nek krijg, daar waar ik vroeger geen problemen had met deze zithouding. (Wordt ik ouder :? )

De houding op de ZX is niet zoveel anders als dat voorheen op de Guzzi was.

Weet iemand of je je nekspieren hier niet eenvoudig op kan trainen, en welke oefening ik hiervoor kan gebruiken.

(Kan ook overstappen op een toermotor, maar eerst dit maar eens proberen, is mischien een eenvoudiger oplossing)

Thnx

Freez
 
Zit je niet te "krampachtig" op je fiets???

Nope, ben een redelijk relaxed type rijder, het heeft gewoon met zithouding te maken, met het hoofd wat "naar achter/ omhoog". De ZX-9 is op dat gebied nog niet eens echt extreem te noemen.

Verder nog ideeen :?
 
ik merkte dat ik last van mijn nek kreeg tijdens intensief wielrennen/mountainbiken
het werd erger en erger, totdat ik duurtraining ging doen in de vorm van spinning
en terwijl ik dan toch in de sportschool ben train ik ook meteen mijn rug, en dat
helpt ook je nek te ontlasten
ik heb er verder geen verstand van, maar bij mij werkt het
(fyi, ik ben 24)
 
ik merkte dat ik last van mijn nek kreeg tijdens intensief wielrennen/mountainbiken
het werd erger en erger, totdat ik duurtraining ging doen in de vorm van spinning
en terwijl ik dan toch in de sportschool ben train ik ook meteen mijn rug, en dat
helpt ook je nek te ontlasten
ik heb er verder geen verstand van, maar bij mij werkt het
(fyi, ik ben 24)


Ehhh, wat is "spinning"
 
1. Fitness: cardio, of total body work out op een goede sportschool MET begeleiding. (2x pw)
2. langdurig (2minuten)op een been staan en dan wisselen.

Gaat het niet over, raadpleeg eens een manueel therapeut. En niet te lang rijden lijkt me ook verstandig.

Succes.

Hatsikidee 8-) 8-) 8-)
 
Naked rijden en veel ...komt dan allemaal vanzelf.


naakt :?
vind naakte mannen op motor niet zo'n veilig idee anders :X

maar ken het probleem van die nek. ik koos voor toer om erger te voorkomen. maar er zijn vast wel nekspieroefeningen te vinden op internet. succes.

hebben jullie mijn link al gezien :? even mailen, kleine moeite groot plezier ;)
 
naakt :?
vind naakte mannen op motor niet zo'n veilig idee anders :X

maar ken het probleem van die nek. ik koos voor toer om erger te voorkomen. maar er zijn vast wel nekspieroefeningen te vinden op internet. succes.

hebben jullie mijn link al gezien :? even mailen, kleine moeite groot plezier ;)


Hai, lieverd! ;) Alles goed?
 
Heeft het niet met de hoogte van je ruit te maken ?
Ik heb op mijn sprint een hogere ruit,daardoor wat minder winddruk en geen nekklachten meer.
En op je houding letten,niet met je hoofd tussen je schouders zakken.
 
yep :)
alles oke hier ;)
met jou ook hoop ik :?


Inmiddels weer wel meid..beetje ontstoken ooglid maar het gaat weer en mag weer rijden..

En aan de topicstarter...

je kan ook zo'n penispomp kopen hoef je niet meer zo te zoeken.. ;)

Maar ja dan heb je een ander groeiend probleem...

en dat is een understatement...


 
Nekspieren trainen heb ik afgelopen donderdag nog gedaan bij mijn fysiotherapeut toen ik daar kwam fitnessen.
Eigenlijk erg simpel, en in het begin merk je nauwelijks dat het iets doet, maar we moesten met halters in onze handen (gewoon ontspannen langs het lichaam) onze schouders steeds ophalen.
Net alsof je aangeeft dat je iets niet weet "als het ware".
En dat deden we dan met met halters van 12 kilo, maar denk er wel aan dat je niet je ellebogen gaat buigen, puur alleen je schouders ophalen, je voelt het gauw genoeg in je nek!

Succes!
 
Nekspieren trainen heb ik afgelopen donderdag nog gedaan bij mijn fysiotherapeut toen ik daar kwam fitnessen.
Eigenlijk erg simpel, en in het begin merk je nauwelijks dat het iets doet, maar we moesten met halters in onze handen (gewoon ontspannen langs het lichaam) onze schouders steeds ophalen.
Net alsof je aangeeft dat je iets niet weet "als het ware".
En dat deden we dan met met halters van 12 kilo, maar denk er wel aan dat je niet je ellebogen gaat buigen, puur alleen je schouders ophalen, je voelt het gauw genoeg in je nek!

Succes!

Klinkt Nuttig, nu nog iets zwaars zoeken in huis :P
 
Heeft het niet met de hoogte van je ruit te maken ?
Ik heb op mijn sprint een hogere ruit,daardoor wat minder winddruk en geen nekklachten meer.
En op je houding letten,niet met je hoofd tussen je schouders zakken.

IDD probeer eens zo een bubble ruitje en anders ff sporten en dus de rug en nek kan nooit geen kwaad.
Greetz Vasily
 
Probeer met trainen rustig te beginnen. Dus niet te zwaar en te veel willen in het begin. Je zou ook wat ontspannende oefeningen kunnen doen, dus je nek beetje draaien etc.

Ik kreeg zelf ook last van m'n nek omdat ik wat buikspieroefeningen niet helemaal goed deed. Was toen te krampachtig bezig, nu doe ik het met een nieuw apparaat en totaal geen last meer van.
 
ik rij altijd (ook als het warm is) met een Buff. Een colletje zeg maar. Deze trek ik tot boven mijn oren over mijn nek. Als ik dat nie doe dan heb ik ook last van mijn nek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan