traject controle 80 km/uur A13 Rotterdam Noord

Op de A13 bij overschie rijd ik altijd:

  • keurig 80

    Stemmen: 22 61,1%
  • 'keurig' 90

    Stemmen: 0 0,0%
  • 90 tot eindkastje en dan gas

    Stemmen: 3 8,3%
  • ik heb een manier om daar gewoon harder te rijden

    Stemmen: 11 30,6%
  • keurig 80 tot aan Den Haag

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    36

blaenzo

Rookie
24 mei 2004
6
0
Rotterdam
Weet iemand of die automatische traject controle aan het begin van de A13 (Rotterdam Noord) ook het 'motorkenteken'-formaat kan lezen?

Zie je dat paarse lichtje ook flitsen als je precies tussen twee rijbanen door rijdt?
Neem aan dat als je niets ziet flitsen dat je ook gewoon door kan rijden.
 
Leest dat kreng je plaat: ja.

Kan je tussen de lussen door proberen te glippen: ja,maar zie dat het hele traject maar eens te doen.

Naast de wel 80 rijdende roadblocks die je toch moet ontwijken (en dus lussen tegenkomt).. moet je wel heel aardig kunnen rijden om na het traject kostvrij door te kunnen...

Die bij Rotterdan is gewoon een crime..ff doorbijten en daarna weer verder.. :P
 
Ik hoorde dat als je de vluchtstrook pakte, je niet geregistreerd werd :?
Iemand die er meer van weet :?
 
Voor zover ik weet "lezen" de kastjes ( 1 per rijstrook) elk individueel voertuig dat op de betreffende rijstrook passeert.
De gegevens (kenteken) worden in een computer opgeslagen.
Bij het verlaten van het stuk weg waar de trajectcontrole zit wordt je weer vastgelegd.
De computer berekent de tijd die zit tussen binnenrijden en verlaten van het traject. Is de tijd die ertussen zit te kort (= harder dan gemiddeld 80 km/h gereden) dan krijgt dat kenteken automatisch een prent.

Onderweg op het traject wordt je dus niet continu gemeten.
Het heeft geen zin (1x of vaak) van rijstrook te wisselen.
Het systeem werkt hoogstwaarschijnlijk met detectielussen in het wegdek; die zijn duidelijk zichtbaar.

De enige manier om er onderuit te komen is zorgen dat je niet gefilmd / gefotografeerd wordt, ofwel de detectielussen ontwijken.
Wellicht kan dat door over de vluchtstrook het traject in te rijden en ook weer te verlaten.
Als je dat doet "ziet" het systeem je waarschijnlijk niet.
Mogelijk is dat ook zo als je op de grens van 2 rijstroken rijdt; je gaat dan tussen de meetlussen door.

De kastjes hangen volgens mij op de volgende plaatsen :

A13 richting A20

IN : op het eerste portaal na het betonviaduct van de N209.
UIT : op het laatste portaal voordat de weg zich splitst in de richting van het Terbregse plein en R'dam Centrum / Europoort


A20 richting A13

IN : op het eerste portaal waar de rijstroken vanuit Terbregse plein en vanaf R'dam Centrum samenkomen
UIT : op het laatste portaal voor het betonviaduct van de N209

De IN en de UIT camera's hangen dus ruggelings aan hetzelfde portaal: als je op de andere weghelft de paarse lichtflitsjes ziet hangen ben je dus op jouw weghelft ook bij het meetpunt aangekomen.
 
bij dat stuk ben ik nooit gepakt, terwijl ik er vaak te hard rij. de volgende truuk (reeds veel besproken hier):

het eerste bord na het viaduct is een meetpunt en het voorlaatste of het laatste voor het knooppunt is een meetpunt(in zuidelijke richting net na de splitsing). op die plekken moet je op de kant of middenlijn rijden, dan word je niet gezien door die dingen.
 
Heren, vergeet het nou maar.....

Je bent de klos als je traject controle te hard is. Het is het meest geavanceerde traject metings systeem wat er te koop is. Gewoon even 80 rijden en daarna mag je weer gassen. Ik woon aan dat stuk rijksweg en weet aan de hand van het plaatselijke blaadje dat het systeem binnen 3 maanden was terug verdient :}
En denk niet van: ik ben onder het eerste poortje door dus het gas kan weer open...... ik zie het zat gasten doen..echt waar. En vol in de ankers als ze onder het 2e poortje doorrijden..... hahaha die zijn echt de klos.
Gewoon effe 80 rijden... dan kan ik ook lekker in me tuin een dutje doen :z
 
ik rij daar - als het kan ivm trage koekblikken) meestal 100 op de teller volgens bovengenoemde methode.

ik heb nooit fanmail gehad (van dat gedeete snelweg dan)terwijl ik daar minstens 4x per maand 's avonds (te hard) rij. ik heb er een keer 120 gereden (op de teller, over het hele stuk) en dat was om zeker te weten dat de methode werkt

met de deauville werkte het in ieder geval, ik ben het nu aan het proberen met een r1100rt (met koffers) en ben rustig aan het wachten.
 
Heren, vergeet het nou maar.....

Je bent de klos als je traject controle te hard is. Het is het meest geavanceerde traject metings systeem wat er te koop is. Gewoon even 80 rijden en daarna mag je weer gassen. Ik woon aan dat stuk rijksweg en weet aan de hand van het plaatselijke blaadje dat het systeem binnen 3 maanden was terug verdient :}
En denk niet van: ik ben onder het eerste poortje door dus het gas kan weer open...... ik zie het zat gasten doen..echt waar. En vol in de ankers als ze onder het 2e poortje doorrijden..... hahaha die zijn echt de klos.
Gewoon effe 80 rijden... dan kan ik ook lekker in me tuin een dutje doen :z
Hey Hewi, andere motor :?
 
de reden die gegeven was voor dit systeem is de grootste bullshit die er is
vanuit den haag wordt maar gezegd dat dit beter is voor het milieu en geluidsoverlast
nog geen kilometer verder ligt vliegveld zestienhoven |( |( |(
milieu en geluid my ass B|
het oorspronkelijke idee wa som heel de ring rotterdam 80 kilometer zone te maken
maar de minister is bang dat dan iedereen binnendoor door rotterdam zou gaan rijden
idiote wijfen altijd van verkeer
pak de oorzaak aan van de files en niet het gevolg
 
Ik woon daar ook in de buurt ik heb een keer 90 gereden en waar de kastjes hangen
ga je gewoon op de belijning rijden 2x dus dan word je niet op gemerkt door de lussen in de weg.. s' avonds kan je dat goed zien met de blauwe flitsjes die het op dat moment dan niet doen!



maar voor het zekere eerst uitproberen voordat je 180km/uur rijd :?
 
de reden die gegeven was voor dit systeem is de grootste bullshit die er is
vanuit den haag wordt maar gezegd dat dit beter is voor het milieu en geluidsoverlast
nog geen kilometer verder ligt vliegveld zestienhoven |( |( |(
milieu en geluid my ass B|
het oorspronkelijke idee wa som heel de ring rotterdam 80 kilometer zone te maken
maar de minister is bang dat dan iedereen binnendoor door rotterdam zou gaan rijden
idiote wijfen altijd van verkeer
pak de oorzaak aan van de files en niet het gevolg


Er ligt een paar KM verder al 30 jaar een stuk wegbedding waar we de a4 zuid op zouden aanleggen. (tussen Delft en Vlaardingen)
Als we nou eens niet met allerlei millieu gezeik en weet ik wat nog meer geOH al die tijd hadden misbruikt dan had deze weg er al gelegen en was de A13 een stuk minder druk geweest
Aan de andere kant van de Beneluxtunnel zou ie dan doorgetrokken worden tot Numansdorp en dan via Bergen op zoom naar Antwerpen.

Maar nee , we wonen hier in een land waar de groenlinksen nog steeds een hele (welliswaar zwijgende) meerderheid dwars zitten

He he nu weer even rustig ademhalen en een pilletje ........
 
Ik heb al eens een bekeuring daar gekregen, dus ik waag het er niet op om harder te rijden, zonde van het geld!
 
Er ligt een paar KM verder al 30 jaar een stuk wegbedding waar we de a4 zuid op zouden aanleggen. (tussen Delft en Vlaardingen)
Als we nou eens niet met allerlei millieu gezeik en weet ik wat nog meer geOH al die tijd hadden misbruikt dan had deze weg er al gelegen en was de A13 een stuk minder druk geweest
Aan de andere kant van de Beneluxtunnel zou ie dan doorgetrokken worden tot Numansdorp en dan via Bergen op zoom naar Antwerpen.

Maar nee , we wonen hier in een land waar de groenlinksen nog steeds een hele (welliswaar zwijgende) meerderheid dwars zitten

He he nu weer even rustig ademhalen en een pilletje ........
je hebt helemaal gelijk
als je ziet dat tussen oud beierland en numansdorp de snelweg een rare knikt maak dan weet dat daar ook al voorbereidingen zijn gemaakt voor eventueel een aansluiting op de a 4
als je het niet weet valt het niet op
maar de plannen om de a4 door te trekken tot aan bergen op zoom izjn de kast weer uit gehaald :}
 
Hou je daar maar gewoon lekker aan die 80 km.
ze pakken je echt wel zelfs als je via de vluchtstrook rijd.
Ik werkte bij kappa koeriers op de abraham Stolkweg.
ik d8 slim te zijn ( amsterdammer grote bek) dus ging altijd laatste stukje over de vluchtstrook.
nou ik kreeg ze mmoi hoor de bekeuringen :(


( gelukkig is dit nu een grijs verleden )
 
Ik woon daar ook in de buurt ik heb een keer 90 gereden en waar de kastjes hangen
ga je gewoon op de belijning rijden 2x dus dan word je niet op gemerkt door de lussen in de weg.. s' avonds kan je dat goed zien met de blauwe flitsjes die het op dat moment dan niet doen!



maar voor het zekere eerst uitproberen voordat je 180km/uur rijd :?

90 op je teller is net 80 echte kilometers... Kan dus gewoon.
 
Heren, vergeet het nou maar.....

Je bent de klos als je traject controle te hard is. Het is het meest geavanceerde traject metings systeem wat er te koop is. Gewoon even 80 rijden en daarna mag je weer gassen. Ik woon aan dat stuk rijksweg en weet aan de hand van het plaatselijke blaadje dat het systeem binnen 3 maanden was terug verdient :}
En denk niet van: ik ben onder het eerste poortje door dus het gas kan weer open...... ik zie het zat gasten doen..echt waar. En vol in de ankers als ze onder het 2e poortje doorrijden..... hahaha die zijn echt de klos.
Gewoon effe 80 rijden... dan kan ik ook lekker in me tuin een dutje doen :z

Ik kan me niet echt voorstellen dat dat een erg prettig tukje is.
Er ligt nota bene een vliegveld in je achtertuin, dat onlangs nog toestemming heeft gekregen om langer open te zijn!
En gezonder zal het ook wel niet geworden zijn; bij de "juiste" windrichting waait alle walm van de file, ontstaan door het zich ophopende verkeer op de A13, over je heen.....
Kortom, zoals al gezegd hierzo, een onzinnig gedoe als het echt zou gaan om millieu etc.

Maar ja, ik mag er morgenochtend en avond en dinsdag en woensdag etc. weer langs.... :Z
 
Er ligt een paar KM verder al 30 jaar een stuk wegbedding waar we de a4 zuid op zouden aanleggen. (tussen Delft en Vlaardingen)
Als we nou eens niet met allerlei millieu gezeik en weet ik wat nog meer geOH al die tijd hadden misbruikt dan had deze weg er al gelegen en was de A13 een stuk minder druk geweest
Aan de andere kant van de Beneluxtunnel zou ie dan doorgetrokken worden tot Numansdorp en dan via Bergen op zoom naar Antwerpen.

Maar nee , we wonen hier in een land waar de groenlinksen nog steeds een hele (welliswaar zwijgende) meerderheid dwars zitten

He he nu weer even rustig ademhalen en een pilletje ........

ja en het leuke is ; dat als dat stukkie snelweg er gewoon komt (kwam ) het allang beter is voor het milieu >>> minder omgereden kilometers /minder of geen files /minder eventueel geluids overlast (idd bullshitverhaal)

maar ik neem geen pilletjes meer....af en toe een relax oefeningetje of zo })

mzzls FF
 
K heb er met de auto een bekeuring gehad toen ie net aangelegd was. 96 km.
Als ik er met de motorfiets rij vanuit Den Haag richting Dordrecht, loopt de lus aan het einde voor je de de fly-over oprijdt NIET door tot aan de witte streep op de linker rijbaan. Ik rij er dus altijd net op de witte streep (maar durf er niet meer zo hard :r ). Zonde van je geld. Kost je zomaar een circuitdag aan bekeuring :X
 
Voor zover ik weet "lezen" de kastjes ( 1 per rijstrook) elk individueel voertuig dat op de betreffende rijstrook passeert.
De gegevens (kenteken) worden in een computer opgeslagen.
Bij het verlaten van het stuk weg waar de trajectcontrole zit wordt je weer vastgelegd.
De computer berekent de tijd die zit tussen binnenrijden en verlaten van het traject. Is de tijd die ertussen zit te kort (= harder dan gemiddeld 80 km/h gereden) dan krijgt dat kenteken automatisch een prent.

Onderweg op het traject wordt je dus niet continu gemeten.
Het heeft geen zin (1x of vaak) van rijstrook te wisselen.
Het systeem werkt hoogstwaarschijnlijk met detectielussen in het wegdek; die zijn duidelijk zichtbaar.

De enige manier om er onderuit te komen is zorgen dat je niet gefilmd / gefotografeerd wordt, ofwel de detectielussen ontwijken.
Wellicht kan dat door over de vluchtstrook het traject in te rijden en ook weer te verlaten.
Als je dat doet "ziet" het systeem je waarschijnlijk niet.
Mogelijk is dat ook zo als je op de grens van 2 rijstroken rijdt; je gaat dan tussen de meetlussen door.

De kastjes hangen volgens mij op de volgende plaatsen :

A13 richting A20

IN : op het eerste portaal na het betonviaduct van de N209.
UIT : op het laatste portaal voordat de weg zich splitst in de richting van het Terbregse plein en R'dam Centrum / Europoort


A20 richting A13

IN : op het eerste portaal waar de rijstroken vanuit Terbregse plein en vanaf R'dam Centrum samenkomen
UIT : op het laatste portaal voor het betonviaduct van de N209

De IN en de UIT camera's hangen dus ruggelings aan hetzelfde portaal: als je op de andere weghelft de paarse lichtflitsjes ziet hangen ben je dus op jouw weghelft ook bij het meetpunt aangekomen.


:^

als je gewoon over de stippellijn rijdt tussen de rijstroken in dan flitst ie ook niet volgens mij :P
 
Ze hebben weleens een truc uitgehaald met twee 2CV-tjes met identieke kentekenplaten. Ik geloof dat ze uitkwamen op iets meer dan 500km/u gemiddeld.
...en met zulke snelheden kun je niet meer geflitst worden...toch.
 
Het autoblad Autovisie hebben een keer een bekeuring gehad voor over de 300 daar met een testwagen (BMW)
Ze zijn de zaak toen gaan uitzoeken en wat bleek ?
Op dat moment stond er dus een grote file en was het dus onmogelijk om daar die snelheid gereden te hebben ???
Het blijkt dat de computer ook naar vormen van auto's kijkt en dat er een zelfde kleur BMW op dat moment in dat wegvak gereden heeft
Aangezien de gemiddelde waarde zo laag uitviel is de computer gaan zoeken en kwam toen met die 300 km/h ?????

Zeker geprogrammeerd door een neefje van Von Spee ????
 
als 90 echt 80 was geweest dan had ik die van 130 ook niet gehad ,10km te hard
130 - 9 a 10% is dik onder de 120 + meetcorrectie a 5KM/h bij 100 of hoger is alweer 140 voor je bij een 120 flitser gepakt wordt...

Of dacht je dat je 600tje 270+ echt (ge-ijkte) KM's rijdt :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan