Traject controle afsluitdijk ?

Traject controle afsluitdijk

  • Ja via media gehoord/gelezen

    Stemmen: 1 8,3%
  • Nee via media gehoord/gelezen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ja via boete ;-)

    Stemmen: 0 0,0%
  • Nee via normale boete

    Stemmen: 8 66,7%
  • Ja er staan waarschuwingsborden ?

    Stemmen: 0 0,0%
  • Overig

    Stemmen: 1 8,3%
  • Er hangen camera's !?

    Stemmen: 2 16,7%

  • Totaal aantal stemmers
    12

ZZR Lover

MF'er
27 okt 2002
46
0
Ga binnenkort naar Friesland.... staat er hier nu wel of geen traject controle ?

De een zegt ja de ander zegt weer nee .... wie kan uit ervaring spreken !?
 
Volgens mij weten de heren van justitie nog niet dat de afsluitdijk bestaat. Maar goed ik ben er ook pas een tijd geleden overheen geweest. Waar wel flitspalen staan is vlak voor Harlingen (Als je vanuit Noord Holland komt). Daar mag je maar 80 op die weg. Ze staan bij de eerste afslag richting harlingen.
 
Nope....geen trajectcontrole op de dijk zo ver ik weet...heb al een paar keer met iets harder als toegestane snelheid over de dijk heen gereden...
 
Trajectcontrole? Kennen we (nog) niet in België me dunkt. Is dit de meting van je snelheid tussen 2 bepaalde plaatsen?
 
Trajectcontrole? Kennen we (nog) niet in België me dunkt. Is dit de meting van je snelheid tussen 2 bepaalde plaatsen?
Jep. Na elke post word je geflitst, of je nou te hard rijd of niet en tussen de 2 punten word je snelheid berekent :( :( :(

:j
 
Je wordt alleen geflitst als je te hard hebt gereden..
Lang niet op de A13 geweest zeker? iedere voorbijganger wordt geflitst, maar wel met zo'n geniepig bijna-onzichtbaar paarsig flitsje. Let er maar eens op in 't donker, in tegengestelde richting.

Trouwens, het is ook weer niet zo dat je dus honderd keer op dat traject bekeken wordt, als je een keer goed oplet zie je dat er alleen aan het begin en het eind een camera hangt. weet je eenmaal waar ze hangen, weet je ook hoe lang het traject is (op de A13 is dat korter dan de borden je doen geloven, dus loont het de moeite om er eens op te letten).
 
nee geen controle pas wel even op bij de sluizen..... als ze er staan staan ze
daar.............daar mag je 70km....

en er rijd wel eens een vros auto over heen.........

gewoon opletten dus....

FE
 
nee geen controle pas wel even op bij de sluizen..... als ze er staan staan ze
daar.............daar mag je 70km....

en er rijd wel eens een vros auto over heen.........

gewoon opletten dus....

FE


:^ Als je op zaterdag over de afsluitdijk rijdt kun je er de donder op zeggen dat ze bij de sluizen staan. Goed verstopt, dus vergis je niet. En inderdaad die VROS-autootjes komen daar ook regelmatig.
 
Je wordt alleen geflitst als je te hard hebt gereden..
Niet dus, na elke post en flits of je nou 15 of 215 rijdt. Das puur on te berekenen hoe hard je gaat. Pas op het end staan de echte flitscameras die je in detail flitsen (mocht je te hard rijden).

Correct me if I'm wrong...
 
Niet dus, na elke post en flits of je nou 15 of 215 rijdt. Das puur on te berekenen hoe hard je gaat. Pas op het end staan de echte flitscameras die je in detail flitsen (mocht je te hard rijden).

Correct me if I'm wrong...


Correction :+

Je wordt op beide flitsmomenten duidelijk in beeld gebracht, die beelden komen uit bij een sterke computer. Die computer herkent de kentekens en aan de hand daarvan bepaald hij de gemiddelde snelheid.

Dus je wordt zelfs 2x duidelijk in beeld gebracht. :)
 
Idd, bij de sluizen oppassen (70) en bij het monument willen ze nog wel eens staan te laseren maar verder kun je meestal wel lekker doorrijden, pas wel op de onopvallende politiewagens, reed laatst met 160/170 achter een Alfa 156 aan, op een gegeven moment toch maar iets rustiger gaan rijden, die Alfa laten gaan en een paar km verderop staat ie (op de afsluitdijk) op de vluchtstrook met KLPD erbij... dus...
 
Correction :+

Je wordt op beide flitsmomenten duidelijk in beeld gebracht, die beelden komen uit bij een sterke computer. Die computer herkent de kentekens en aan de hand daarvan bepaald hij de gemiddelde snelheid.

Dus je wordt zelfs 2x duidelijk in beeld gebracht. :)
'(

Close enough dan... 8-)
 
Rijd hem bijna elke 2 weken. Zodra je van de aflsuitdijk komt (vanaf N-Holland) bij kornwerderzand oppassen. Zoals al gezegd daar mag je maar 80. Er staan twee flitspalen in de middenberm en ze zijn duidelijk te zien. Bij het pompstation willen ze ook nog wel eens staan. Er zijn daar een paar leuke plekjes om je te verstoppen. Gewoon daar ff aan de snelheid houden dus :)

Behalve bij het monument, willen ze ook bij Breezanddijk (halverwege afsl.dijk( bij de pompstations)) ook nog wel eens flitsen.
 
Laatst bewerkt:
Idd, bij de sluizen oppassen (70) en bij het monument willen ze nog wel eens staan te laseren maar verder kun je meestal wel lekker doorrijden, pas wel op de onopvallende politiewagens, reed laatst met 160/170 achter een Alfa 156 aan, op een gegeven moment toch maar iets rustiger gaan rijden, die Alfa laten gaan en een paar km verderop staat ie (op de afsluitdijk) op de vluchtstrook met KLPD erbij... dus...
Oef, dan heb jij mazzel gehad met je historie. :)
Goeie beslissing genomen!
 
Gelukkig is er geen traject controle, anders was ik vorige week mooi de lul geweest, ben ietwat te hard over de dijk gegaan.. :P :P :P

En de rest van de A7 tot aan Hoorn kun je trouwens ook lekker doorblazen, daar is geen controle }) })
 
Kijk maar uit hoor, op die afsluitdijk. Zeker als je een helikopter ziet vliegen (!). Vorig jaar hebben ze meerdere malen met behulp van een helikopter (het moet ook niet gekker worden) vanaf grotere hoogte trajectcontrole uitgevoerd. Hoe je vervolgens beboet of aangehouden wordt weet ik ook niet, maar van de controle ben ik zeker.
 
Anderhalve week geleden nog overheen gekomen en niets gezien. Bij het monument en de sluizen gewoon de toegestane snelheid gereden en de rest 'wat' harder ;)

Die paar keer dat ik trajectcontrole ben tegen gekomen, stond het trouwens aangegeven met borden. Weet niet of dit standaard zo is?
 
Vorig jaar hebben ze meerdere malen met behulp van een helikopter (het moet ook niet gekker worden)

Dan mogen die bekeuringen wel wat hoger... moet wel wat opleveren eh... :X

D'r zou maar een zeehond oversteken.
 
Een maatje van mij werkt bij Rijkswaterstaat als wegbeheerder van de afsluitdijk *D . Hij weet het dus of en waar er controle staat.

De standaardplaatsen zijn al genoemd. de sluizen aan beide kanten. het momument en breezanddijk daarnaast als er weg werkzaamheden zijn staat daar bijna altijd een camera :9~ .

Daarnaast ook nog wel eens een onverwachte controle ergens langs de dijk. Maar wees in elk geval voorzicht gemiddeld worden er 3 of 4 rijbewijzen per week gevorderd op dijk.

:+
 
Lang niet op de A13 geweest zeker? iedere voorbijganger wordt geflitst, maar wel met zo'n geniepig bijna-onzichtbaar paarsig flitsje. Let er maar eens op in 't donker, in tegengestelde richting.

Trouwens, het is ook weer niet zo dat je dus honderd keer op dat traject bekeken wordt, als je een keer goed oplet zie je dat er alleen aan het begin en het eind een camera hangt. weet je eenmaal waar ze hangen, weet je ook hoe lang het traject is (op de A13 is dat korter dan de borden je doen geloven, dus loont het de moeite om er eens op te letten).


Ik zou oppassen, want ze staan regelmatig te flitsen net na de camera's, maar nog in het 80 km stuk, namelijk onder viaduct Zestienhoven richting Den Haag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan