traject controle

heeft dit succes of niet

  • ja

    Stemmen: 10 14,3%
  • nee

    Stemmen: 1 1,4%
  • mischien

    Stemmen: 0 0,0%
  • weer een reden

    Stemmen: 0 0,0%
  • slopen

    Stemmen: 45 64,3%
  • geld klopperij

    Stemmen: 10 14,3%
  • big brother

    Stemmen: 2 2,9%
  • stref toch met je pol

    Stemmen: 2 2,9%

  • Totaal aantal stemmers
    70
ja.. kijk bij rotterdam snap ik de controle nog, bocht, samenkomen van rijbanen, omwonenden etc. maar een controle op één van de breedste stukken snelweg in nederland dat bovendien ook echt alleen maar rechtdoor loopt... |( |( |(

[me]Thumper :r er van![/me]
 
moeten ze in zeeland doen.. kan je lachen , die boeren slopen daar gelijk heel die zooi met die trekkers !
Daar staat geen gatso meer recht. :} :} :}
 
Daarnet was die Spee op tv, en maar zeggen dat het aantal hardrijders van 15% naar minder dan 1% gaat. Maar niks over ongevallen ofzo. Het is gewoon weer om geld binnen te brengen. Over een paar jaar zal er wel een systeem in gemotoriseerd verkeer komen dat ze precies kunnen zien waar je rijdt, en hoe hardt. Kunnen we niet met z`n allen, dus heel nederland gaan protesteren ofzo.
 
Nee, dit is geen geldklopperij. Hoe kom je daar bij man ?! Ze doen dit voor het milieu! Vandaar dat je naast Schiphol rustig moet rijden :?
 
Nee, dit is geen geldklopperij. Hoe kom je daar bij man ?! Ze doen dit voor het milieu! Vandaar dat je naast Schiphol rustig moet rijden :?
:^
En de meeste ongelukken vinden toch plaats in de bebouwde kom of op 80-km/h-wegen?

Vandaar al die snelheidscontroles op 'snel'wegen, als je de snelheid om wille v/d verkeersveiligheid er uit zou willen halen is plaatsen van drempels toch een veel goedkopere en betere methode ?

Waar kan ik dan een SuperMotard scoren O-)
 
Trajectcontrole begint deze week
Op de A4 bleek het overtredingspercentage boven de 10 procent te liggen.
Vér boven de 10 procent lijkt me dan toch wel he? Da's juist het stuk waar je na een uur tussen vrachtwagens en wegwerkzaamheden opgesloten gezeten te hebben ein-de-lijk ongeneerd je gas open kan draaien (of pedaal in kan duwen :X ).

Nou ja, vroeger dan '(
 
Ik snap er echt helemaal niets van, ik rij al jaren zeer regelmatig over de A4.
Ik heb al een heleboel ongelukken gezien op de A4.
MAAR NOG NOOIT OP HET STUK WAAR DE TRAJECT CONTROLE KOMT, NOG NOOIT.

Wel weet ik dat dat het enige stukkie A4 is waar je soms nog eens iets harder kan rijden dan 120.
De rest is gemiddeld 60km/u in de spits, en je mag blij zijn als je 100 haalt daar buiten.

Kortom, veiligheid, dikke lul 3 bier, gewoon geldklopperij.

Inderdaad! Ik rijd ook al 2 jaar op dit traject. Overal files behalve op dit stuk. Op de A13 vind ik het ook overdreven, maar hier heeft het nog nut. De omwonenden.

Maar in de buurt van dat stuk van de A4 woont niemand, sterker nog, daar is de aanvliegroute van schiphol, dus geluidsoverlast mijn reet. Stank/smog of iets dergelijks: er staat daar een fabriek van McCain en die stinkt pas een uur in de wind.

Puur automobilistje/motorrijder pesten! Dit was het enige stuk waar je vol door kon trappen en dat deed ik ook elke dag. 5 baans, geen getrut, gewoon rammen!

Jammer!! :(
 
vraagje...rij je ff 200 daarna ff 90 als je gemiddelde dan 120 is?
er staat pakkans 100% ik denk het niet.
wie weet dit..????
 
Tussen Hoofddorp en Nieuw-Vennep.

Moet je nagaan.....die dingen staan dus op zo een beetje het enige stuk snelweg met 6 rijstroken (of waren het er nu 4? Nou ja, in ieder geval: Bréééééd )dat je in ons land kan vinden. Ben wel benieuwd naar de ongevalsstatistiek. Zouden er daar nu écht zoveel snelheid gerelateerde ongelukken gebeuren? Of gaat men er van uit dat de mensen een regel sneller overtreden als zij er de zin niet van inzien (6 rijstroken, weinig verkeer en dan toch maar 120? Kom zeg, gas!) en dus kassa. Ik gok op het laatste. Ik ga het op straat weer een stukje moeilijker krijgen en heb op feestjes weer een hoop uit te leggen.
 
Wie durft hierop JA antwoorden ??? :?
Die moeten echt wel dom zijn !!! :X
Of hebben jullie graag zo een bonnetje thuis...
man man man |(

De vraag was: heeft dit succes of niet? Daar kun je eigenlijk alleen maar "JA" op antwoorden. Zo een trajectcontrole kun je in principe eindeloos uitbreiden. Stel, je neemt de gehele A2, van Amsterdam naar Maastricht. Je hangt bij iedere afrit een camera op en dus heb je een aantal trajecten geschapen. Nu gaan we rekenen. Op het traject Abcoude-Vinkeveen reed u gemiddeld 124 km/u. Even afrekenen graag. Vervolgens reed u tussen Vinkeveen en Hilversum gemiddeld 123 km/u. Herhaling van het vorige bedrag. Tussen Hilversum en Abcoude maakt u het wel heel bont; gemiddeld 126 km/u. Ga zo maar door tot aan Maatsricht en je maandsalaris is er alweer doorheen gejaagd. En dan moet je nog terug ook! Kijk, een enkele controle kun je vaak ontwijken door goed op te letten en als je aan de late kant bent kun je de schade vaak nog beperken. Bij een trajectcontrole moet je gewoon 5 km lang op je teller zitten gluren of je niet boven de 100 of 120 uitkomt. Als je 1 km lang 105 rijdt, moet je de volgende kilometer lang 95 rijden om te compenseren. Dat eist een enorme zelfbeheersing en een academische graad in wiskunde. Geloof mij, dit gaat werken. Ik voorzie een opleving in de markt van cruise-controls. Of van valse kentekenplaten.
 
Precies tussen hectometerpaal 13.1 en 16.3 ligt ook een hele mooie parkeerplaats inclusief benzinestation, Burger King, 'echt' wegrestaurant, winkeltje, etc. Dus je kunt best met 200+ onder de camera's van de trajectcontrole doorrijden, als je tussendoor maar even stopt om te tanken, te eten, etc.! })

Oh, en ik rij trouwens ook dagelijk dit stuk snelweg en ook ik heb hier in de afgelopen 6 jaar geloof ik 2 ongelukken gezien. Een heel klein stukje verderop (bij het aquaduct bij Roelofarendsveen) staan WEL bijna dagelijks files vanwege de ongelukken. Maar het echte probleem is dat de A4 tussen Hoofddorp en Nieuw Vennep te breed is voor vaste of mobiele camera's aan de kant van de weg. En zo'n brede weg zonder inkomsten kan natuurlijk niet, dus daar hebben ze nu wat op gevonden. :(
 
Trajectcontrole A4 en A12 in werking

AMSTERDAM (ANP) - Op de A4 tussen Hoofddorp en Nieuw Vennep en op de A12 tussen De Meern en Woerden zullen deze week nieuwe trajectcontrolesystemen in gebruik worden genomen. Op beide trajecten vinden relatief veel ongevallen plaats, veelal als gevolg van te hard rijden.

Testfasen met de apparatuur hebben uitgewezen dat op de A4 meer dan 10 procent van de automobilisten zich niet aan de maximumsnelheid van 120 kilometer per uur houdt, zei landelijk verkeersofficier van justitie J. Spee dinsdagmorgen. ,,Met de trajectcontrole hopen wij dat terug te brengen tot minder dan 1 procent'', aldus Spee.

Bij trajectcontroles hangen camera's op verschillende punten langs de weg. Zij maken opnames van ieder passerend voertuig. Een computer berekent de gemiddelde snelheid die tussen de twee meetpunten is gereden.

Pakkans

In principe werkt trajectcontrole zeven dagen per week en 24 uur per dag, zegt Spee. Als het systeem is ingeschakeld, is de pakkans 100 procent. Het systeem is bedoeld als aanvulling op bestaande controlemethoden, zoals flitspalen, lasergun, mobiele apparatuur en dergelijke. Het systeem past zich aan aan de op de matrixborden voorgeschreven snelheden. Als deze, bijvoorbeeld, 70 kilometer per uur aangeven, geldt die snelheid als het te controleren maximum.

In totaal zullen zes nieuwe systemen in gebruik worden genomen. Na de A4 en de A12 zullen de komende tijd trajectcontroles worden ingevoerd op de N919 ter hoogte van Veenhuizen, de A2 tussen Maarssen en Breukelen en de Zeelandbrug. In Flevoland zal een verplaatsbaar systeem worden gebruikt. Langs de diverse trajecten zullen weggebruikers met borden worden gewaarschuwd voor het bestaan van het systeem.
 
Oplossing: je kentekenplaat NOG verder ombuigen, of bij de camera een mooie wheelie.

Heerlijk zo'n land :( :r
Betere oplossing... gewoon bij de punten waar die camera's hangen, over de midden (dus onderbroken) streep rijden, want hier zit geen voeler en de camera zal je niet flitsen. (weet niet of het bij die nieuwe dingen werkt, maar in ieder geval wel bij die trajectcontrole bij rotterdam overschie ;) )

:P
 
Ik begreep dat er bij de nieuwe trajectcontroles ook detectie boven de vluchtstrook hangt, zodat daar overheen rijden geen omzeilen van de controle inhoudt. Spee zei dit op het 20.00u journaal, deze avond.
 
een paar km tjes op een snelweg ..............
who gives a F ?
Ik rijd meestal met een handje in mijn zij op de "snel" weg (bij wijze van spreken)
Laat ze die zenuwachtige vertegenwoordigers in hun koekblik lekker zieken

het blijft natuurlijk wel big brother, maar hebben we er nu ECHT last van ???
beetje betutteling zijn we toch wel gewend ? :9
 
Verkeersveiligheid is gewoon belangrijk. Wel allemaal schreeuwen om het weghalen van vangrail en lantaarnpalen maar als ze snelheidbeperkingen invoeren staan we op onze achterste poten... :? En dan nog: niet zeuren allemaal; we hebben het er toch allemaal over dat die hardrijders geen echte motorrijders zijn: wij gaan voor de bochten en de slijtende kneesliders niet dan? ;)

Als ze het nou niet zouden vertellen dat ze het deden dan zou het zijn werking missen. Maar nu is het goed preventief. Ik hoop alleen wel dat ze niet lopen te mieren om de + 6 km/h overtredingen al vrees ik het ergste |( .
 
vanaf 8 km te hard dat is wat spee vertelde maar om je daar aan vast te pinnen
Dat is dus vernuikeratief. Het apparaat is ingesteld om bij 128 registreren. Dan krijg je een bon thuis voor 124km. Maar die 4 km is correctie voor de mogelijke meetfout. Het kan best zo zijn dat het ding al bij 125 registreert of pas bij 130. Daarom wordt vooraf al rekening gehouden met een meetfout.
 
Testfasen met de apparatuur hebben uitgewezen dat op de A4 meer dan 10 procent van de automobilisten zich niet aan de maximumsnelheid van 120 kilometer per uur houdt, zei landelijk verkeersofficier van justitie J. Spee dinsdagmorgen.

De weinige keren dat ik hier 120 (of langzamer reed) werd ik door bijna iedereen ingehaald. Alleen is het niet goed voor Koos zijn imago als blijkt dat 90% van de mensen te hard rijdt, dus houden ze het op een zogenaamd klein percentage (kunnen ze ze mooi het stempel krimineel meegeven, dat gaat niet als het het meerendeel van de bevolking betreft).

OP http://81.18.1.210/arcimssite/blik2.htm kun je nakijken hoeveel ongevallen er op welke plek gebeuren. Ik zal eens naar de A4 zoeken.
 
2000 tm 2002 naar afloop tussen Hoofddorp en de Shell:

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan