traject controle

heeft dit succes of niet

  • ja

    Stemmen: 10 14,3%
  • nee

    Stemmen: 1 1,4%
  • mischien

    Stemmen: 0 0,0%
  • weer een reden

    Stemmen: 0 0,0%
  • slopen

    Stemmen: 45 64,3%
  • geld klopperij

    Stemmen: 10 14,3%
  • big brother

    Stemmen: 2 2,9%
  • stref toch met je pol

    Stemmen: 2 2,9%

  • Totaal aantal stemmers
    70

Hooligan

MF veteraan
28 apr 2004
3.855
0
Wildervank
Trajectcontrole begint deze week
UTRECHT - 31/08/04 - Deze week worden de eerste twee van zes nieuwe trajectcontrolesystemen in gebruik genomen. Bij trajectcontrole wordt de snelheid niet op één punt gemeten maar gaat het om de gemiddelde snelheid over een langere afstand. Trajectcontrole werkt in principe zeven dagen per week en 24 uur per dag. De pakkans is 100 procent. Wie te hard rijdt wordt altijd geregistreerd en krijgt automatisch een bon thuisgestuurd.

Het systeem werkt met camera's die boven de weg hangen. Daardoor is het volgens het Bureau Verkeershandhaving van het Openbaar Ministerie minder vatbaar voor vandalisme. Het systeem functioneert sinds mei 2002 op de A13 bij Overschie, waar inmiddels nog maar 1 procent van de gebruikers te hard rijdt.

Na de A4 en de A12 volgt volgende week de N919. De Zeelandbrug en de A2 volgen naar verwachting in oktober of november. In Flevoland zal een verplaatsbaar systeem worden gebruikt. De trajecten zijn gekozen omdat er relatief veel ongelukken plaats vinden die met de snelheid te maken hebben.

Op de trajecten is al een tijdje proef gedraaid, zonder dat er bekeuringen zijn uitgedeeld. Op de A4 bleek het overtredingspercentage boven de 10 procent te liggen. Het systeem moet een aanvulling zijn op bestaande controles, zoals flitspalen en zal deze niet vervangen.


© Tiscali/Novum



veel succes
 
Tja, op zich goeie zaak. Als er inderdaad veel ongelukken gebeuren daar dan is het goed dat ze gaan controleren op deze manier. Wat minder is het dat als je 's nachts er 130 rijdt terwijl de snelweg leeg is, dat je dan nog steeds fanmail van het CJIB krijgt :)
 
voor de snelle jongens onder ons nog even een piccie




full
 
Klein puntje: STERF met je poll.

Wordt er weer minder leuk op zelfs midden in de nacht niet meer doorrijden, das wel onzinnig. Dat ze die controles overdag doen......is nog tot daar aan toe.

Oplossing: je kentekenplaat NOG verder ombuigen, of bij de camera een mooie wheelie.

Heerlijk zo'n land :( :r
 
Klein puntje: STERF met je poll.
klein beetje overdreven denk je niet? B|

Ik ben er iig niet blij mee. Heeft weer niks met veiligheid te maken alleen maar de staatskas spekken zodat het geld weer naar onzinnige doelen kunnen gaan.
 
Niet om het een of ander maar waar PRECIES staan die dingen op de a4 :+ O-)
 
Wie durft hierop JA antwoorden ??? :?
Die moeten echt wel dom zijn !!! :X
Of hebben jullie graag zo een bonnetje thuis...
man man man |(
 
Ja dat dacht ik al tussen schiphol en nieuw vennep maar omdat het over een aantal km's gaat (en ik ga dan niet uit van 10 tallen) vroeg ik me dus af waar precies?
Vanaf het brugrestaurant tot schiphol ofzo?
 
Wie durft hierop JA antwoorden ??? :?
Die moeten echt wel dom zijn !!! :X
Of hebben jullie graag zo een bonnetje thuis...
man man man |(
Waar gaat de poll over, of ze het er mee eens zijn of dat het werk.
Ff lezen voordat je weer antwoord geeft ok :)
 
Ik snap er echt helemaal niets van, ik rij al jaren zeer regelmatig over de A4.
Ik heb al een heleboel ongelukken gezien op de A4.
MAAR NOG NOOIT OP HET STUK WAAR DE TRAJECT CONTROLE KOMT, NOG NOOIT.

Wel weet ik dat dat het enige stukkie A4 is waar je soms nog eens iets harder kan rijden dan 120.
De rest is gemiddeld 60km/u in de spits, en je mag blij zijn als je 100 haalt daar buiten.

Kortom, veiligheid, dikke lul 3 bier, gewoon geldklopperij.
 
Ik heb ja gestemd...dit heeft succes. Ik vind het prachtig en typisch een staaltje van Nederlands denkvermogen. De logica ontgaat mij een beetje maar héééérlijk!!!

Dit is ook logica: Een systeem om de minimum snelheid op Neerlands autowegen te handhaven. Deze kunnen we dan weer aftrekken van de overtredingen die zijn begaan op de trajectcontroles. Beetje ying en yang...plus en min...balans enzo... Als je slim bent kun je zelf veel geld daarmee verdienen door alleen in files te rijden. 50 km te langzaam levert je 300+ euro op. Doe een rondje randstad en chingching!!! 1200 euro op één dag.

Kneuterig Nederland :r
 
Terug
Bovenaan Onderaan