Trajectcontrole 2019

Hagaban

MF'er
22 jan 2018
99
32
Hi motormuizen,

Ik ben benieuwd of we een lijstje kunnen maken (ik zal deze eerste post up-to-date houden) met de trajectcontroles die op dit moment nog te omzeilen zijn, om het woon-werkverkeer op de motor nog iets sneller te maken... Er is op het forum natuurlijk best wat over te lezen, maar geen recente lijsten met specifieke plekken.

Shoot!

Werkt wel:
A2 tussen knp. Holendrecht en Maarssen - 130/100 km/h (Wie kan bevestigen dat Maarssen ri. Holendrecht ook ok is?)
 
Laatst bewerkt:
Van Amsterdam naar de Meern, dus de eerste 3 trajecten vanaf Amsterdam. Terugweg was wat rommelig en heb ik rustiger aan gedaan.
 
Gevaarlijk spel... Waarom zo'n relatief groot boeterisico lopen, zeker als je dat dagelijks doet? Ieder z'n ding hoor, maar ik zet 'm bij de trajectcontrole gewoon op de cruise control en besteed even een paar minuten aan de mindfulness (voor zover mogelijk op de motor). Ik snap die neiging om de gaatjes in zo'n TC op te zoeken echt niet. Mij zou dat elke dag stressen.

Met andere woorden: ik heb geen antwoord op de vraag maar wens iedereen veel succes en plezier met het jennen van de TC zolang het nog kan.
 
Natuurlijk prachtig om de niet-werkende(?) traject-controles aan te geven. Maar dat kan morgen weer anders zijn!
Vlieg je met 130 door de 100 dan is het weer ouderwets KASSA!

In Duitsland zeggen ze in zo'n geval er altijd bij: 'Ohne Gewähr'
 
Lieve mensen, ik waardeer jullie reacties, maar het is echt niet mijn bedoeling om een discussie hierover te starten. Puur praktisch een lijssie voor de mensen die het er wel op willen wagen, maar nu dus precies weten waar het wel en niet kan.
 
Lieve mensen, ik waardeer jullie reacties, maar het is echt niet mijn bedoeling om een discussie hierover te starten. Puur praktisch een lijssie voor de mensen die het er wel op willen wagen, maar nu dus precies weten waar het wel en niet kan.

Hoe meer ruchtbaarheid je eraan geeft, des te groter de kans is dat men het aanpakt en het niet meer mogelijk is.
 
Lieve mensen, ik waardeer jullie reacties, maar het is echt niet mijn bedoeling om een discussie hierover te starten.
Gelukkig is dit een nogal open forum! *O*

Puur praktisch een lijssie voor de mensen die het er wel op willen wagen, maar nu dus precies weten waar het wel en niet kan.
Maar je weet dus helemaal niet zo zeker waar het wel en niet kan en je stimuleert met zo'n lijstje wel juist dat de wat minder verstandigeren onder ons het dan toch gaan opzoeken en daardoor niet alleen met hun veiligheid maar ook met hun portemonnee en/of rijbevoegdheid gaan gokken.

Nou zal ik de eerste zijn om te roepen dat mensen die keuze toch voornamelijk zelf maken (hoewel het nog altijd onze overheid is die ervoor kiest om het überhaupt tot een probleem te verklaren natuurlijk) en dat je achteraf dan niet naar dit topic moet gaan zitten te wijzen, maar toch betwijfel ik zeer of het bijhouden van zo'n lijst in een openbaar topic op MF nou wel een goed plan is.
 
Ik zie de rechtzaken al voor me. "Hoezo rijbewijs kwijt? Maar op motor-forum stond een lijst waar het wel kon."_O-
 
Ik zie de rechtzaken al voor me. "Hoezo rijbewijs kwijt? Maar op motor-forum stond een lijst waar het wel kon."_O-
Als je in de TC de gok neemt met de portalen en dan ook nog eens zo hoog spel speelt dat je ook echt de invorderingsgrens passeert dan neem ik hoogstpersoonlijk vrij om je bij de rechtszaal vol uit te komen lachen :D
 
Ik ga het er nav deze lijst het iig niet op wagen..................
Er valt bij mij nu al te vaak ongewenste post van het CJIB op de deurmat...............:X
 
Is het geen optie om een topbox boven je kentekenplaat te monteren?
Voor de camera is de plaat dan onzichtbaar.

Of je houdt je gewoon aan de snelheid, alhoewel dat op de motor in een 80zone wel erg lastig is.
 
@ TopBox: Vlak voor het traject de plaat verwijderen!
@ 80-zone: 80 niet overschrijden is idd erg moeilijk. Vorig jaar was ik in CH. Tarieven voor te snel zijn daar buitensporig. Ik heb toen flink geoefend!:X
 
Oh come on, wat is er nou moeilijk aan de 80 niet overschrijden in een 80 zone. Gewoon 80 gaan rijden en dan het gas vasthouden (of op de CC zetten als je die luxe hebt), en af en toe even op je tellert kijken.

Dat argument klinkt als al die blikkers die zeggen "zo'n motor, veel te veel power, ik zou mezelf meteen doodrijden". Als in: wat doe je dan sowieso op de weg?!
 
Laatst bewerkt:
Is het geen optie om een topbox boven je kentekenplaat te monteren?
Voor de camera is de plaat dan onzichtbaar.
Natuurlijk is dat een optie. Net als zwart spuiten, een lapje eroverheen binden of gewoon thuis laten. Alleen dat zijn natuurlijk wel illegale opties (zie wetten.nl - Regeling - Regeling kentekens en kentekenplaten - BWBR0009071 en dan met name artikel 7) omdat je daarmee doelbewust de herkenning van je kenteken bemoeilijkt.

Verder moet je denk ik toch wel je topkoffer heel gek monteren wil je de camera's echt belemmeren.
 
Verder moet je denk ik toch wel je topkoffer heel gek monteren wil je de camera's echt belemmeren.

Of zo gaan rijden:

1548363168795.jpeg
 
Flitsmeister in het oor, en tsja, ik zoek de grensjes niet op. Op basis van de bevindingen, heb ik de pech dat ze hem net aanzetten moment dat ik denk: gelezen dat die uit stond!
 
t de trajectcontroles die op dit moment nog te omzeilen zijn, om het woon-werkverkeer op de motor nog iets sneller te maken...

Werkt wel:
A2 tussen knp. Holendrecht en Maarssen - 130/100 km/h (Wie kan bevestigen dat Maarssen ri. Holendrecht ook ok is?)

Le4g me eens uit hoe je die werkende controles omzeilt? De weg af? ben je bij de afslag al je voordeel kwijt
 
Terug
Bovenaan Onderaan