Trajectcontrole A13 aangepast ?!?

Aan de uiterste linkerkant van de linkerbaan (op de streep dus) kan je sensoren nog steeds ontwijken hoor. Ze zijn niet zo groot dat ze over de streep gaan. Dussssss. Als ik ongelijk heb, dan zie de post van hogepriester Spee wel tegemoet.
 
Ze gaan dat misschien nog wel een andere nacht doen? En als je niet op de foto wilt bij Overschie, ben je helaas genaaid.. want ze filmen ook op de vluchtstrook.. :)
Vanmorgen eens goed opgelet en inderdaad liggen er richting Delft lussen op de vluchtstrook :( Hopelijk zijn ze nog niet in staat geweest om de nieuwe lussen te activeren was anders :X :X :X

Vannacht proberen achterom te kijken maar zie geen lampje flitsen als ik onder de camera door rij :? Te veel kuip op mijn fiets ??? Misschien keertje een meeting houden en wat testjes uit voeren ter plaatsen? O-)
 
Op de A4 richting Schiphol komen NOOIT lussen , Waarom ?? omdat die sukkels uit Den Haag vaak snel op schiphol moeten zijn en dus niet met een bon opgezadelt willen worden !!! :X :X :X
 
Op de A4 richting Schiphol komen NOOIT lussen , Waarom ?? omdat die sukkels uit Den Haag vaak snel op schiphol moeten zijn en dus niet met een bon opgezadelt willen worden !!! :X :X :X


Volgens mij is er nu toch een trajectcontrole op die A4
 
Vanmorgen eens goed opgelet en inderdaad liggen er richting Delft lussen op de vluchtstrook :( Hopelijk zijn ze nog niet in staat geweest om de nieuwe lussen te activeren was anders :X :X :X

Vannacht proberen achterom te kijken maar zie geen lampje flitsen als ik onder de camera door rij :? Te veel kuip op mijn fiets ??? Misschien keertje een meeting houden en wat testjes uit voeren ter plaatsen? O-)

Ben ik wel mee eens, rij altijd s'ochtend om 7 uur dr langs nog best donker. Vandaag naast een auto gaan rijden, Zijn lampje ging aan die van mij niet, reed toch echt in het midde van me rijstrook.

Count me in for the meeting
 
Ben ik wel mee eens, rij altijd s'ochtend om 7 uur dr langs nog best donker. Vandaag naast een auto gaan rijden, Zijn lampje ging aan die van mij niet, reed toch echt in het midde van me rijstrook.
Afgelopen zaterdagnacht ben ik over de A13 gereden met mijn vriendin achterop. Vriendin heeft zowel bij het eerste als bij het tweede meetpunt achterom gekeken naar de camera's. Terwijl ik met 80 km/u gewoon in het midden van de rijbaan reed werd er tweemaal niet geflitst !!! Het lijkt er dus op dat mijn tupperware fiets ongemerkt onder de camera's door kan rijden :} :] :}
 
Afgelopen zaterdagnacht ben ik over de A13 gereden met mijn vriendin achterop. Vriendin heeft zowel bij het eerste als bij het tweede meetpunt achterom gekeken naar de camera's. Terwijl ik met 80 km/u gewoon in het midden van de rijbaan reed werd er tweemaal niet geflitst !!! Het lijkt er dus op dat mijn tupperware fiets ongemerkt onder de camera's door kan rijden :} :] :}

Nou dan heb ik een verrassing voor je: deze trajectcontrole installatie flitst niet, maar werkt met infrarood cameras. De zwarte letters van je kentekenplaat hebben een ander warmtebeeld dan de gele plaat hetgeen door de infraroodcamera's feilloos wordt geregistreerd. Er komt dus in het geheel geen flits aan te pas. De computer berekent braaf de gemiddelde snelheid die je over het traject doet. Kentekens die gelezen worden gaan het geheugen in en mogen pas na een x-tijd het volgende controlepunt passeren. Zijn ze daar eerder, dan vindt een berekening van de snelheid plaats en is jouw bekeuring een feit.

En al zou die wel flitsen: Je schrijft "Terwijl ik met 80 km/u gewoon in het midden van de rijbaan reed werd er tweemaal niet geflitst !!!" . Zo kan je dat nooit controleren als je je aan de snelheid houdt! :+
 
Laatst bewerkt:
En al zou die wel flitsen: Je schrijft "Terwijl ik met 80 km/u gewoon in het midden van de rijbaan reed werd er tweemaal niet geflitst !!!" . Zo kan je dat nooit controleren als je je aan de snelheid houdt! :+

Hij heeft wel gelijk, de traject controle op de a13 geeft een paarse flits als je er onder door rijdt.
Vaak genoeg daar gereden, en ik hoor van jullie nu voor het eerst dat die paarse lampjes ook wel eens niet flitsen.
Tot nu toe bij elk voertuig die krengen aan zien gaan.. :X
 
Nou dan heb ik een verrassing voor je: deze trajectcontrole installatie flitst niet, maar werkt met infrarood cameras.
Misschien moet je een keertje over de A13 rijden als het donker is en dan eens goed kijken! De camera is dan wel infarood maar er is, zoals TwoDegrees ook al aan geeft, wel degelijk een flits te zien als een voertuig over een lus rijdt. Als bewoner uit de omgeving Rotterdam en werkend in Den Haag rij ik daar gemiddeld zo'n 10x per week. Denk het na een jaartje dus wel zeker te weten!
 
anyway nog iemand te porren om een keer een "meeting" dr te houden om het zeker te weten met ze alle??

Gewoon op de vluchtstrook staan en een andere er onder door (moet idd als het donker is)
 
anyway nog iemand te porren om een keer een "meeting" dr te houden om het zeker te weten met ze alle??

Gewoon op de vluchtstrook staan en een andere er onder door (moet idd als het donker is)
'k Wil binnenkort even kijken of er stil gestaan kan worden ter hoogte van de camera's aan de kant van Delft op 1 van de parallel wegen. Vluchtstrook is niet zo veilig en daarbij niet toegestaan O-)
 
Een maand geleden een testje gedaan (midden in de nacht) van Delft richting R'dam. Bij het eerste poortje op de stippellijn tussen de tweede en derde baan tussen de lussen door getuft en rustig met 100 op de teller verder gereden. Tot nu toe nog niets van gehoord.....
 
Ik rij ook elke werkdag op de motor van Rhoon naar Rijswijk en viceversa. Zowel op de rijbanen, als midden tussen de rijbanen kan ik geen flits constateren. Ook als ik >80km doe, zie ik geen flits. Er hangen wel degelijk kleine camera's die een paarse knipper geven als je er met een (vracht)auto onderdoor rijdt, nogmaals deze heb ik nog nooit zien knipperen als ik met de motor er onderdoor rijdt. Ook nu die lussen zijn aangepast in het wegdek, heb ik ze met de motor nog nooit zien knipperen.
 
Ik rij ook elke werkdag op de motor van Rhoon naar Rijswijk en viceversa. Zowel op de rijbanen, als midden tussen de rijbanen kan ik geen flits constateren. Ook als ik >80km doe, zie ik geen flits. Er hangen wel degelijk kleine camera's die een paarse knipper geven als je er met een (vracht)auto onderdoor rijdt, nogmaals deze heb ik nog nooit zien knipperen als ik met de motor er onderdoor rijdt. Ook nu die lussen zijn aangepast in het wegdek, heb ik ze met de motor nog nooit zien knipperen.

i can second that!
 
Deze week wordt er alweer onderhoud gepleegd aan de traject controle! De flitsende paarse lampjes zijn er niet meer ;(
De kastjes zijn vervangen door ronde lampen (infrarood?). Vanavond werd er gewerkt aan de baan van Delft naar Rotterdam. Het lijkt erop dat het gehele systeem wordt vervangen. Naast de nieuwe lussen nu dus ook nieuwe camera apparatuur :r
En nu hangen er ook zelfs camera's op de vluchtstroken :X :r

Wie durft er nu nog met 100 deze controle te passeren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan