Trajectcontrole A13 aangepast ?!?

Unit106

Die hard MF'er
11 mrt 2003
513
0
Vlaardingen
Na het afgelopen weekend is mij opgevallen dat de lussen in de weg van de trajectcontrole op de A13 zijn aangepast. Voorheen zat er tussen de lussen een 50cm afstand waardoor wij met de motor makkelijk tussen de lussen door konden rijden. Dit altijd kunnen doen met een snelheid waar je leuke boetes voor zou kunnen krijgen op dat stuk. De lussen zijn echter nu vergroot en er zit volgens mij niet meer dan 20cm afstand tussen de lussen! Deze aanpassingen moeten relatief kort geleden uitgevoerd zijn gezien het vuil op het wegdek ter plekke.

We kunnen nog wel over de stippellijn rijden maar volgens mij gaat er nu genoeg motormassa over de lussen zelf heen dat ook wij er nu aan moeten geloven op de A13. Voortaan dus netjes 80 of ... ze hebben alleen de lussen aangepast aan de kant van Delft en niet die aan de kant van Rotterdam! Zijn ze nog niet klaar? Of is dit expres? Motor wel bij camera 1 op de foto en bij camera 2 niet dan automatisch boete voor ontwijken van de camera's? Persoonlijk ga ik mij voorlopig maar eventjes proberen aan de snelheid te houden. Vergis mij nu al een paar keer dus wellicht is het 1e bonnetje reeds onderweg :X

Is er toevallig iemand met beter nieuws over deze aanpassing?
 
Ik rijd er niet zo vaak langs, maar ik heb het nog niet gedurfd om het lot te tarten.
Gewoon 80 kachelen daar tot je er door bent en dan kun je weer harder.
Het net sluit dus steeds meer en het wordt steeds moeilijker om nog ongestraft te hard te rijden.
Ik ben wel benieuwd of er motorrijders zijn die de bestaande A13 en de pas nieuwe trajectcontroles nog steeds kunnen foppen of hun pogingen daartoe met een prent beloond hebben gekregen.
Wie durft dit toe te geven. :?
P.S. ik zou bij het foppen de details maar weglaten, want er wordt vast meegelezen hier. :X
 
zeg ik ging met een gangetje van 170 vanaf hoofdrop richting hoorn, maar bij hoofdrop in de buurt zit toch ook trajectcontrole? was dat op het stuk dat ik gereden heb? :o

Ik ging erop bij afslag hoofdorp en toen richting schiphol. waar zitten die dingen precies daar?
 
zeg ik ging met een gangetje van 170 vanaf hoofdrop richting hoorn, maar bij hoofdrop in de buurt zit toch ook trajectcontrole? was dat op het stuk dat ik gereden heb? :o

Ik ging erop bij afslag hoofdorp en toen richting schiphol. waar zitten die dingen precies daar?
Binnen 6 weken heb je uitsluitsel })
 
zeg ik ging met een gangetje van 170 vanaf hoofdrop richting hoorn, maar bij hoofdrop in de buurt zit toch ook trajectcontrole? was dat op het stuk dat ik gereden heb? :o

Ik ging erop bij afslag hoofdorp en toen richting schiphol. waar zitten die dingen precies daar?
A4 tussen Hoofddorp en Nieuw Vennep
Locatie: A4, Hoofddorp richting Nieuw Vennep, tussen hectometerpaal 13.1 en 16.3
Snelheidslimiet: 120 km/uur
kijk anders even op www.verkeershandhaving.nl/dossiers.php?id=8
Het lijkt er dus op dat je de ultieme test van de trajectcontrole gedaan hebt.
De komende weken worden dus erg spannend '(
Dit zou wel weer eens een vervelende / dure afloop voor je kunnen hebben..
Of vergis ik mij in de richting :?
 
niks spannends aan... hij is er niet overheen gekomen als ik het goed zie :+
 
@ topicstarter :

Ik rij er ook vaak langs ,maar ze hebben inderdaad die lussen vergroot daar op de A13.Eerst reed ik ook altijd over de stippellijn ,nu doe ik dat dus niet meer.
Pak gewoon de vluchtstrook. ;)
 
@ topicstarter :

Ik rij er ook vaak langs ,maar ze hebben inderdaad die lussen vergroot daar op de A13.Eerst reed ik ook altijd over de stippellijn ,nu doe ik dat dus niet meer.
Pak gewoon de vluchtstrook. ;)

Of zoals Marc1100xx zegt over de redresseerstrook O-)

Maarja, ben wel benieuwd waarom maar aan 1 kant de lussen zijn vergroot en waarom niet aan beide kanten ... Het maakt mij wel wantrouwig!
 
Ben pas met me suffe kop vergeten de tweede lussen te ontlopen, bij de afrit midden in dat stuk. Ben benieuwt of ik daar wat van te zien krijg, was wat te laat voor een afspraak dus 90/95 gem. zit er wel in ben ik bang.
 
als je allen de 2de lussen heb gepakt maakt het nog niks uit, ik heb dr wel eens s'nachts gereden, express de hele tijd achterom zitten kijken, nua heb ik een gs500f maar volgens mij "pakt" die camera je niet, althans ik zie het blauwe lichtje nooit aanspringen. Maar als er een auto onder door rijd wel!

p.s. de lussen zijn in het weekend van 18-19 september geplaatst, rij dr door de weeks elke dag (van den haag naar rhoon) en s'middags weer terug (volgens mij liggen er op de terug weg nu ook al nieuwe lussen als je vanaf beneluxtunnel komt.
 
:^ Hoofddorp richting Schiphol is precies de andere kant op. Geluk gehad dus.


pffooooooeeeeeh. het was 's avonds laat en ik was trots dat ik het in 20 minuten gedaan had, tot mijn broer zei dat er daar ergens traject controle was, toen dacht ik meer: KLOOTHOMMEL!!! waarom moet je nou weer zo hard rijden???

maar ik ben veilig O-)

(dus volgende keer weer |( :9 |( :9
 
Maarja, ben wel benieuwd waarom maar aan 1 kant de lussen zijn vergroot en waarom niet aan beide kanten ... Het maakt mij wel wantrouwig!

Zoals was te verwachten -> De Rotterdamse kant is nu ook aangepast. Ze hebben er gewoon bredere lussen bijgelegd :(
 
A4 tussen Hoofddorp en Nieuw Vennep
Locatie: A4, Hoofddorp richting Nieuw Vennep, tussen hectometerpaal 13.1 en 16.3
Snelheidslimiet: 120 km/uur
kijk anders even op www.verkeershandhaving.nl/dossiers.php?id=8
Het lijkt er dus op dat je de ultieme test van de trajectcontrole gedaan hebt.
De komende weken worden dus erg spannend '(
Dit zou wel weer eens een vervelende / dure afloop voor je kunnen hebben..
Of vergis ik mij in de richting :?


Oeps |(
 
Ja gister gezien dat ze er mee bezig waren... is mooi :X :X
het was zo leuk om er tussendoor te kunnen en een beetje tussen de trage auto's door te rijden. Nu moet je net zo traag doen, en ik kan amper mijn mijn teller zien als ik 80 moet. Vin het 3x nix weg plezier :(
 
Ik heb zondag de proef op de som genomen en ben er met 100 overheen gereden (allez, over de onderbroken lijn ter hoogte van de lussen). Da's hard genoeg voor een bescheiden boete met 10% correctie km-teller afwijking en de correctie van het CJIB meegerekend.
De uitslag volgt over enkele weken. Of niet natuurlijk. We'll see.
 
ik reed er net met mijn koekblik langzaam langs (file natuurlijk!)en zag dat de nieuwe lussen VOOR de oude liggen. Recht onder de matrixborden en niet voor het oog van de camera. Dus vraag me nu af OF die nieuwe lussen wel met de camera's te maken hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan