Trajectcontrole A4

Goudlokje

MF veteraan
27 mei 2004
8.884
107
Randstad
Sinds kort zijn ze op de A4 van Amsterdam richting Den Haag bezig met het testen van een traject controle systeem :(
Ik weet op dit moment bijzonder weinig van het systeem ter plaatse, en mogelijk vele mensen met mij. Omdat dit stuk asvalt bij mij wel geliefd is om even het gas een beetje open te trekken, kan een beetje meer informatie geen kwaad :)

Wie weet waar bijvoorbeeld het eindpunt van de meting is? Het beginpunt ligt tussen afrit Hoofddorp en het brugrestaurant v/d Valk (ter hoogte van de afslag voor het werkverkeer HSL en vinex locatie).
Bestaat de meting uit slechts 2 punten (begin en eind) of meerdere punten over de gehele lengte? Ik woon in Oegstgeest en neem dus de A44 richting Wassenaar. Als het eindpunt ergens bij Hoogmade ofzo ligt én er maar 2 metingen zijn, zou ik in theorie door kunnen gassen :9~

Bij voorbaat dank voor alle informatie !! Groet, David
 
ik hoop dat ik het toch niet goed lees, trajectcontrolle op de A4.
Ik ben er gisteren en eergisteren met ruim 200 km overheen gereden omdat dat altijd kon. Nu is het niet te hopen dat ze al aanstaan, anders ben ik blut ;(
 
de meetpunten liggen tussen Hoofddorp en Burgerveen....
Er staan borden op de A4 waar het begint en waar het stopt...

Het is nog een proef....
 
ik hoop dat ik het toch niet goed lees, trajectcontrolle op de A4.
Ik ben er gisteren en eergisteren met ruim 200 km overheen gereden omdat dat altijd kon. Nu is het niet te hopen dat ze al aanstaan, anders ben ik blut ;(
tis een test, mocht het al aan staan zal je ZEER WAARSCHIJNLIJK alleen een brief thuis krijgen met de mededeling dat je door de test heengekomen bent ;) , kost je niks
 
... lees een post hoger en je weet het... je hebt er toch geen 3 minuten voor nodig gehad om dat ene zinnetje te typen, toch?
 
He Burn, op hetzelfde moment hetzelfde onderwerp gepost. Alleen heeft motorrijdend Nederland meer aan jouw topic dan aan de mijne!

Greetz
 
Trajectcontrole A4 en A12 in werking

AMSTERDAM (ANP) - Op de A4 tussen Hoofddorp en Nieuw Vennep en op de A12 tussen De Meern en Woerden zullen deze week nieuwe trajectcontrolesystemen in gebruik worden genomen. Op beide trajecten vinden relatief veel ongevallen plaats, veelal als gevolg van te hard rijden.

Testfasen met de apparatuur hebben uitgewezen dat op de A4 meer dan 10 procent van de automobilisten zich niet aan de maximumsnelheid van 120 kilometer per uur houdt, zei landelijk verkeersofficier van justitie J. Spee dinsdagmorgen. ,,Met de trajectcontrole hopen wij dat terug te brengen tot minder dan 1 procent'', aldus Spee.

Bij trajectcontroles hangen camera's op verschillende punten langs de weg. Zij maken opnames van ieder passerend voertuig. Een computer berekent de gemiddelde snelheid die tussen de twee meetpunten is gereden.

Pakkans

In principe werkt trajectcontrole zeven dagen per week en 24 uur per dag, zegt Spee. Als het systeem is ingeschakeld, is de pakkans 100 procent. Het systeem is bedoeld als aanvulling op bestaande controlemethoden, zoals flitspalen, lasergun, mobiele apparatuur en dergelijke. Het systeem past zich aan aan de op de matrixborden voorgeschreven snelheden. Als deze, bijvoorbeeld, 70 kilometer per uur aangeven, geldt die snelheid als het te controleren maximum.

In totaal zullen zes nieuwe systemen in gebruik worden genomen. Na de A4 en de A12 zullen de komende tijd trajectcontroles worden ingevoerd op de N919 ter hoogte van Veenhuizen, de A2 tussen Maarssen en Breukelen en de Zeelandbrug. In Flevoland zal een verplaatsbaar systeem worden gebruikt. Langs de diverse trajecten zullen weggebruikers met borden worden gewaarschuwd voor het bestaan van het systeem.
 
Hoe lang zou 't dure voordat die dingen gesloopt worden --> tuftufclub style
'k woon ook in Oegstgeest en zal de A4 straks toch echt wel wat meer gaan gebruiken.

(offtopic: goudlokje, welk deel van Oegstgeest? Ik haaswijk namelijk, kan me niet herinneren dat ik je ooit heb zien rijden)
 
http://images.flitsservice.nl/cm_php/main_repo.php?id=1801 (flitsservice.nl over trajectcontroles)
 
Terug
Bovenaan Onderaan