trajectcontrole en de motort

lynx84

MF veteraan
8 nov 2008
2.439
11
Zuid Holland
Regelmatig zie ik op de a13 dat motoren flink gassend de trajectcontrole trotseren. Wat ze dan doen is of precies over de belijning van 2 banen rijden of in ieder geval de grote lus midden op de baan proberen te omzeilen. Heeft dit eigenlijk wel effect? Volgens mij niet want die lus loopt over het gehele baanvlak van links naar rechts. Weet iemand dit uit ervaring?

Vraag 2, de trajectcontrole a20 naar a13...

Op de a20 vlak voor je naar "boven" rijdt stopt de trajectmeting. Vlak voor afrit overschie Ben je dan vanaf dat punt tot aan naar "beneden" richting de a13 den haag free to go? De bocht naar rechts zeg maar? :?
 
De meeste trajectcontroles zijn inmiddels doorgetrokken, maar volgens mij zijn motoren voor het systeem wat lastig te herkennen, dus kun je de gok wagen. Ze kunnen motoren echter wel pakken, weet ik uit ervaring.

Off-topic > Algemene motorpraat
 
Volgens mij werkt het wel, ik doe het waar het kan en rijd toch wel een beetje te hard op die plekken(15km/h ofzo), en daar heb ik nog nooit een boete voor thuisgekregen(afkloppen). Maarja, je hebt altijd de kans dat je gepakt word
 
Ik rij regelmatig over dat stukje weg. Er zitten wat oneffenheden in waardoor ik er met de motor altijd rustig rij. Met de auto heb ik wel eens haast en kan ik lekker inhalen. Heb er nog nooit een bekeuring voor gehad, het zijn volgens mij 2 losse systemen. Dit omdat je net voordat je omhoog rijdt uitgeklokt wordt, en beneden weer ingeklokt wordt. Je rijdt dus onder 4 poortjes door in totaal. En volgens mij zijn 1-2 en 3-4 niet met elkaar geschakeld.
 
Laatst bewerkt:
ik weet mijn collega rijdt heel vaak met 178/180 door de trajectcontrole opd e a4 en heeft ook nog nooit een boete gehad. hij rijdt wel in t midden op de streep tussen 2 banen.
ik heb het ook wel eens geprobeert met 135/140 en toen heb ik ook geen boete gehad.
maar t blijft een beetje spelen met vuur
 
ja daar ben ik dus ook een beetje bang voor. Feit blijft dat je niet zoveel tijdswinst maakt maar dat je dan niet zo hoeft te letten op die teller. Ik rij met t koekblik altijd net 89 90 en nooit een boete. Wel beter dat 2 en 3 niet met elkaar verbonden zijn dan.
 
Het werkt. Bij alle trajectcontroles. Uiteraard wel tussen de lussen door rijden natuurlijk.

Net zoals sommige stoplichten niet op groen springen omdat de lussen de motor niet oppikken is dat hier ook het geval. Mits je bij de poorten tussen de 2 rijsstroken in rijdt.
 
Op de A10 rijd ik geregeld te hard en tussen de lussen door; nooit een boete gehad.
Soms word je echter "gedwongen" om toch over een lus te gaan, bijvoorbeeld omdat er juist een vrachtwagen op de andere rijstrook rijd, maar ik heb geen idee of het systeem het nog snapt als je de ene lus wel meepakt en de volgende weer niet :X
 
Gewoon alle lussen veels te hard pakken en voor de laatste lus even op de vluchtstrook wachten. Ook nog nooit een boete voor gehad...
 
ik weet mijn collega rijdt heel vaak met 178/180 door de trajectcontrole opd e a4 en heeft ook nog nooit een boete gehad. hij rijdt wel in t midden op de streep tussen 2 banen.
ik heb het ook wel eens geprobeert met 135/140 en toen heb ik ook geen boete gehad.
maar t blijft een beetje spelen met vuur
Doet die het dan nog? Volgens mij zijn de camera's op het einde van het traject (vlak voor afrit N207) weggehaald ivm wijzigingen aan de wegindeling van het uitvoegvak.
 
Het zou ook nog eens afhankelijk kunnen zijn van het type motorfiets. Hoe meer ijzer hoe groter de kans.
 
Het werkt toch helemaal niet op lussen?? wiki uitleg http://www.trajectcontrole.nl/ (uitleg OM)
Ze maken foto's van elk object, de computer analyseert deze en rekent de tijd uit tussen de 2 foto's en daarmee de snelheid. Naar mijn weten is het systeem geoptimaliseerd voor auto-kentekens. Volgens mij ontspringen motoren de dans omdat die een ander format nummerplaat hebben.
Wat het systeem niet herkent qua foto's gaat naar een echte agent. Als een echte agent tijd en zin heeft om kentekens uit te pluizen kan er alsnog een boete uitrollen.

Ik rij doorgaans wat te hard op ring A10 west en doe in het geheel geen moeite om lussen te omzeilen. Ik heb tot nu toe geen boete gehad op dit traject.
 
Laatst bewerkt:
Het werkt toch helemaal niet op lussen?? wiki uitleg
Ze maken foto's van elk object, de computer analyseert deze en rekent de tijd uit tussen de 2 foto's en daarmee de snelheid. Naar mijn weten is het systeem geoptimaliseerd voor auto-kentekens. Volgens mij ontspringen motoren de dans omdat die een ander format nummerplaat hebben.
Wat het systeem niet herkent qua foto's gaat naar een echte agent. Als een echte agent tijd en zin heeft om kentekens uit te pluizen kan er alsnog een boete uitrollen.

Ik rij doorgaans wat te hard op ring A10 west en doe in het geheel geen moeite om lussen te omzeilen. Ik heb tot nu toe geen boete gehad op dit traject.
En hoe weten de camera's wanneer ze aan de slag moeten? Juist, als er iemand over een lus rijdt :)
 
En hoe weten de camera's wanneer ze aan de slag moeten? Juist, als er iemand over een lus rijdt :)
Hmz... vooruit. :+
Maar ikke ga geen gekke capriolen uithalen om lussen te ontwijken. A10 west is daarvoor te druk. Er zijn al teveel petjes in kadetjes, grietjes in boodschappenblikjes en mocro's in te oude mercedessen die moordaanslagen op mij plegen zonder dat ik het ze makkelijk maak.
 
Laatst bewerkt:
Op de A10 rijd ik geregeld te hard en tussen de lussen door; nooit een boete gehad.
Soms word je echter "gedwongen" om toch over een lus te gaan, bijvoorbeeld omdat er juist een vrachtwagen op de andere rijstrook rijd, maar ik heb geen idee of het systeem het nog snapt als je de ene lus wel meepakt en de volgende weer niet :X
Het systeem berekent je snelheid aan de hand van minimaal 2 foto's. Als je dus maar 1 lus raakt heeft hij maar 1 foto en kan de snelheid niet bepalen.
Ik dacht dat er maar 3 of misschien 4 van die poortjes zijn op dat stuk.
 
Gewoon alle lussen veels te hard pakken en voor de laatste lus even op de vluchtstrook wachten. Ook nog nooit een boete voor gehad...


heerlijk is dat he.

als je met 250 er langs knalt dan kun je rustig ff op mde vluchtstrook een peukje doen of een bammetje eten.
 
heerlijk is dat he.

als je met 250 er langs knalt dan kun je rustig ff op mde vluchtstrook een peukje doen of een bammetje eten.
We lachen erom, maar ik heb inderdaad gezien dat een gast op een Hayabusa voor het laatste poortje stond te wachten _O-
 
Het systeem berekent je snelheid aan de hand van minimaal 2 foto's. Als je dus maar 1 lus raakt heeft hij maar 1 foto en kan de snelheid niet bepalen.
Ik dacht dat er maar 3 of misschien 4 van die poortjes zijn op dat stuk.
Oh volgens mij wel meer, maar het kan ook zijn dat ik heel wat lussen volkomen onnodig ontwijk :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan