Trajectcontrole op a12

zut

MF veteraan
11 jun 2001
2.160
0
Achterhoek
Ik hoorde van een collega dat er plannen zijn om op de a12 de flitspalen te verwijderen en trajectcontrole in te voeren tussen Arnhem en Den Haag.
Ik rijd gvd iedere dag de hele a12 vanaf de grens met duitsland tot aan Den Haag. Daarbij kan ik die trajectcontrole missen als kiespijn :(

Iemand meer info of dit echt waar is :?
 
Nee, maar op de A2 zou toch ook een \'trajectcontrole\' zijn? Of planning of zo? Nou ik rijd er regelmatig, nog nooit een bekeuring gehad...

Ik hoop dat het niet waar is...
 
Nee, maar op de A2 zou toch ook een \'trajectcontrole\' zijn? Of planning of zo? Nou ik rijd er regelmatig, nog nooit een bekeuring gehad...

Ik hoop dat het niet waar is...

Op A2 is (nog) geen trajectcontrole. Ze hebben een proef gedaan op de A12. Trajectcontrole betekent dat de gemiddelde snelheid opgenomen wordt. Als je de afstand tussen twee meetpunten in te korte tijd afgelegd hebt ben je nat. Effe remmen voor een flitspaal is er dan niet meer bij, dan moet je je over een heel wegvak gewoon aan de snelheid houden.

Ik hoop dat het niet waar is...maar ik vrees het ergste.
 
Hoe zou dat in zijn werking gaan dan? Ik heb er wel eens vaker over gehoord en heb wat gezocht, maar kan er niet veel over vinden (over de techniek ervan).
 
Zoiets kost mankracht, dus zal het wel meevallen misschien af en toe, voledig geautomatiseerd zal toch niet, moet elke auto/motor die langs komt geregistreed worden, kun je wel lekker blazen en ff stoppen parkeerhaven en je timing is ok.
Zal mij benieuwen.
 
Zoiets kost mankracht, dus zal het wel meevallen misschien af en toe, voledig geautomatiseerd zal toch niet, moet elke auto/motor die langs komt geregistreed worden

Juist als elk voertuig geregistreerd zou moeten worden, dan zouden ze het handeltje moeten automatiseren. Maar hoe willen ze dat dan aanpakken. Het lijkt mij dat een selectieve registratie dan ook meer voor de hand ligt.
 
Dat is überhaupt een goede vraag waar ik zo geen antwoord op weet.

Het lijkt me nog steeds in een experimentele fase, daar ik verder nog niets erover heb gehoord.
Zouden ze zo\'n systeem namelijk implementeren, dan is dat meestal wel ergens op het nieuws te lezen.
 
Nee, maar op de A2 zou toch ook een \'trajectcontrole\' zijn? Of planning of zo? Nou ik rijd er regelmatig, nog nooit een bekeuring gehad...

Ik hoop dat het niet waar is...

Een paar maanden geleden is er een stuk snelweg vervangen op de A2 tussen Eindhoven en Weert. Hierbij is er trajectcontrole toegepast over de lengte van de werkzaamheden. Te hard gereden resulteerde inderdaad in een boete in de bus \ '(
 
is wel leuk natuurlijk hoef je zelf niet meer te klokken om de tijd op te nemen hoe snel je op je werk bent
jongens wedstrijdje van a-b tijd registrati word aan gewerkt
 
D\'r zal wel een digitale foto gemaakt worden van je kentekenplaat. Tekstherkenning erover en klaar is klara. Alles digitaal dus heb je geen mensen meer nodig.
 
Is dit geen inbreuk op de privacy want als ik me aan de snelheid hou als ik onder de poort door ga en ik er later door de tweede ga met 180 km dan moeten ze me toch opslaan in een databank voor dat ik een overtreding begaan heb.
Ik vindt het rëeel als ik geflitst wordt, maar vooraf al mijn gegevens noteren voor als ik evt. in de komende kilometers harder ga vindt ik overdreven
 
Ze zullen alleen het plaatje opslaan en meteen wissen als bij \'t tweede poortje blijkt dat je je netjes aan de regels hebt gehouden.
 
:j

Computer vervangt flitspaal
ZWOLLE - Flitspalen en radarapparatuur zijn binnen afzienbare tijd hopeloos ouderwets. De politie wil op grote schaal overstappen op de met succes beproefde methode van trajectcontrole. Daarbij wordt volautomatisch de gemiddelde snelheid over een traject van enkele kilometers gemeten.

Het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) bijt het spits af op de A12, tussen Den Haag en Duitse grens, waar op zeker vier locaties de benodigde apparatuur komt. Andere autosnelwegen volgen snel. De politie verwacht dat de methode van trajectcontrole veel beter wordt geaccepteerd dan het fenomeen flitspalen, die regelmatig doelwit zijn van vandalen. \" De KLPD heeft op de A2 (Amsterdam-Maastricht) proefgedraaid met trajectcontrole. \"Dat is een groot succes gebleken. Er is zelfs een proefproces geweest en de methode is juridisch dichtgetimmerd.\" Naar mate de techniek voortschrijdt, zullen er volgens Bennink meer mogelijkheden ontstaan. \"Het duurt nu nog te lang voor de boetes bij de mensen thuis liggen en dan zegt de rechter dat het niet meer redelijk is.\"

Bron : Brabants Dagblad
 
De nieuwe kenteken platen zijn ook ingevoerd ivm betere herkenbaarheid voor video controle.
Dit naar aanleiding van tolpoorten in Zweden, waar veel kentekenplaten niet goed gelezen konden worden.

Maar trajectcontrole gaat alleen gelden op belangrijke snelwegen, anders krijgen ze niet genoeg boetes binnen.
En ik weet hoe het met jullie is, maar ik sta elke dag op de A4 in de file, en haal echt geen hoger gemiddelde dan 100km/u
 
Terug
Bovenaan Onderaan