trajectcontrole: tussendoor rijden helpt echt!!!

john shaft

Die hard MF'er
13 nov 2004
371
0
rotterdam
1 augustus 22.30 uur. Met z'n tweeën van Assen naar R'dam. Bij Utrecht op de A12 trajectcontrole. Ik rijd gewoon op de rijbaan, denkend dat trajectcontrole pas bij De Meern begint. Snelheid op de klok 130. M'n maat rijdt 10 m achter me, maar heeft gehoord dat als je precies tussen de sensors doorrijdt je niet gemeten wordt. Resultaat:
Ik prent van E 95,- voor 26 km te snel (na correctie 22 km)
Maat prentloos!!!!!

Kortom, 't werkt echt.

Peter
 
1 augustus 22.30 uur. Met z'n tweeën van Assen naar R'dam. Bij Utrecht op de A12 trajectcontrole. Ik rijd gewoon op de rijbaan, denkend dat trajectcontrole pas bij De Meern begint. Snelheid op de klok 130. M'n maat rijdt 10 m achter me, maar heeft gehoord dat als je precies tussen de sensors doorrijdt je niet gemeten wordt. Resultaat:
Ik prent van E 95,- voor 26 km te snel (na correctie 22 km)
Maat prentloos!!!!!

Kortom, 't werkt echt.

Peter
Werkt dit dan met dezelfde detectorlussen die de weerstand meten als die je bij stoplichten en flitskasten in de weg gefreesd ziet??
 
Ja, het werkt met detectielussen die in het wegdek zijn ingefreesd.

Door de massa aan ijzer, van een passerend voertuig, wordt het magnetisch circuit van zo'n lus veranderd en dat is dan een indicatie dat de camera moet flitsen, of een dergelijke actie.

Als je zorgt dat je, als je passeert, niet over zo'n lus heen rijdt, dan detecteert het systeem je niet en kan je dus ook niet gemeten worden.
Tussen de lusen door rijden dus.
 
Laatst bewerkt:
Yep, op de coentunnelweg(ring west A'dam) werkt het ook als je bij de lussen links over de witte lijn rijdt of er precies tussendoor *O* :]
 
daarom kan je wel eens lang wachten bij een verkeers licht als je er niet over heen hebt gereden laats nog weer eens ondervonden drie rondjes gewacht tot ik groen had _O-
 
Op de Noorderbrug en de Kennedybrug in Maastricht zitten ook van die sensors. Ze flitsen je nog niet, je krijgt alleen de mededeling "U rijdt te hard". Kun je met de motor ook prima omzeilen door over de witte streep tussen de rijbanen te gaan.
Vroeg of laat zal daar ook wel een flitskast aankomen, denk ik.
Groeten,
Eduard.
 
Om het aan te passen is een flinke investering nodig. En bovendien zal het systeem dan echt effe uit moeten. Kostbare zaak en er komt bij Ome Koos zo ook zat binnen. Wordt echt niet aangepast hoor, voor die paar motorrijders...
 
Over de vluchtstrook rijden bij het begin van de trajectcontrole zou dus ook werken? Of hebben ze op die baan ook een camera staan ? :P
 
Tot in hoeverre is zo'n lus gevoelig m.b.t. gewicht? Er zal een minimum aan gewicht overheen moeten of hoeveelheid metaal (i.v.m. magnetisme) om te reageren.

Hir bij de plaatselijke randweg bij een bepaald verkeerslicht heb ik met m'n vorige motor (xj600) eens gehad dat ik maar stond te wachten en te wachten voor die op groen zou springen. Ging dus niet op groen, he. Ben toen wel door rood heen gegaan op een moment waarvan ik wist dat het veilig was. Met koekblik en huidige fiets geen enkel probleem.

Daardoor heb ik het idee dat bepaalde lussen ook gevoelig zijn voor een minimum gewicht.


edit: m'n huidige fj is volgens kenteken 83 kg zwaarder dan m'n oude xj, dus dat scheelt ook wel weer wat
 
Laatst bewerkt:
Tot in hoeverre is zo'n lus gevoelig m.b.t. gewicht? Er zal een minimum aan gewicht overheen moeten of hoeveelheid metaal (i.v.m. magnetisme) om te reageren.

Hir bij de plaatselijke randweg bij een bepaald verkeerslicht heb ik met m'n vorige motor (xj600) eens gehad dat ik maar stond te wachten en te wachten voor die op groen zou springen. Ging dus niet op groen, he. Ben toen wel door rood heen gegaan op een moment waarvan ik wist dat het veilig was. Met koekblik en huidige fiets geen enkel probleem.

Daardoor heb ik het idee dat bepaalde lussen ook gevoelig zijn voor een minimum gewicht.


edit: m'n huidige fj is volgens kenteken 83 kg zwaarder dan m'n oude xj, dus dat scheelt ook wel weer wat

Dit werkt op magnetisatie, niet op gewicht. Meer metaal brengt natuurlijk wel meer magnetisatie met zich mee dus in dat opzicht klopt dat dus weer wel :P

Een verkeerslicht wat niet reageert op een motor staat dus verkeerd afgesteld.
Op de een of andere manier staan traject en door rood rijden controlelussen vrijwel altijd 'goed' afgesteld...
 
Laatst bewerkt:
De Bom valt nooit...

Wat laten we toch met ons spelen met al die verkeersgeintjes...

Wat een boeven daar bij de overheid!
 
Over de vluchtstrook rijden bij het begin van de trajectcontrole zou dus ook werken? Of hebben ze op die baan ook een camera staan ? :P

Op de vluchtstrook hangen ook camera's (tenminste, hier op de A4 bij hoofddorp).
Waar je ook voor moet oppassen is dat de dwarscamera's je wel zien.
Hier bekeuren ze niet op, maar ze hebben wel een plaatje van je.
Deze camera's staan er om inhalende autos te spotten en mensen die inderdaad even over de vluchtstrook rijden.
In hoeverre ze hier echt iets mee doen weet ik niet, weet alleen dat die camera's er hangen....
 
1 augustus 22.30 uur. Met z'n tweeën van Assen naar R'dam. Bij Utrecht op de A12 trajectcontrole. Ik rijd gewoon op de rijbaan, denkend dat trajectcontrole pas bij De Meern begint. Snelheid op de klok 130. M'n maat rijdt 10 m achter me, maar heeft gehoord dat als je precies tussen de sensors doorrijdt je niet gemeten wordt. Resultaat:
Ik prent van E 95,- voor 26 km te snel (na correctie 22 km)
Maat prentloos!!!!!

Kortom, 't werkt echt.

Peter


je maat krijgt em morgen of overmorgen in de bus.
meestal duurt het 4 weken voor je de prent hebt.
 
Op de vluchtstrook hangen ook camera's (tenminste, hier op de A4 bij hoofddorp).
Waar je ook voor moet oppassen is dat de dwarscamera's je wel zien.
Hier bekeuren ze niet op, maar ze hebben wel een plaatje van je.
Deze camera's staan er om inhalende autos te spotten en mensen die inderdaad even over de vluchtstrook rijden.
In hoeverre ze hier echt iets mee doen weet ik niet, weet alleen dat die camera's er hangen....

Ok, da's goed om te weten. Bedankt
 
je maat krijgt em morgen of overmorgen in de bus.
meestal duurt het 4 weken voor je de prent hebt.


Ik weet nog niet of je maat hem ook krijgt!

Wel weet ik dat als het wat drukker is soms moeilijk is om alle lussen te ontwijken }) ....je bent op een gegeven moment drukker lussen te kijken dan dat je nog op ander verkeer kan letten. Ik blijf t topic wel volgen om te zien of er uitsluitsel komt of t nu werkt of niet!
 
Ja, die op de A12 (tussen Utrecht en Woerden richting Gouda) kun je ontwijken. Ik ben daar ook eens een keer veeeel te snel doorheen gereden met de motor en was vergeten dat er een trajectcontrole was. De laatste lussen ontweken door exact over het midden te rijden en voila, nooit meer iets van gehoord.

Heb het daar ook een keer met de auto gedaan met aanhanger (ging 110 ipv 80) en ja hoor, blijkbaar checken ze ook op aanhangers. Was best wel een aardige boete :(
 
Da's nog eens nuttige informatie, vooral als ik weer eens half zit te slapen en het weer eens vergeet. Vooral dat laatste stuk is stom, vanaf afslag osdorp naar de A4... Heb je net die laatste 300 meter controle te pakken = kort stukje = een kort deel te hard en je hebt al een bon (op een langer stuk middeld het betere uit als je ff 90 gaat)
 
Yep, op de coentunnelweg(ring west A'dam) werkt het ook als je bij de lussen links over de witte lijn rijdt of er precies tussendoor *O* :]
NOOB question...

Moet je bij alle checkpunten over de witte strepen rijden? Of over de witte lijn geheel links (bij de betonblokken :X) Wat noem jij precies ertussendoor?

Wil wel eens uitproberen met 10km te hard ofzo...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan