trajectcontrole, waar hangen ze???

Wie weet wat dat voor onzin is op de A2 ergens ter hoogte bij Breukelen richting Amsterdam :? Na de trajectcontrole volgen nog tig van kasten langs de weg. Is dat een proefopstelling of flitsen die dingen echt? En waarom zo veel? En 1 ervan heeft meerdere 'ogen' WTF is dat :?


Edit;

Ik heb 't al gevonden op flitsservice.nl Het betreft hier een aantal proefopstellingen van verschillende palen/systemen:


flitsrepo001-003.jpg



Gewoon knallen dus })

:+
 
Laatst bewerkt:
Is idd een proefopstelling met infrarood camera's.
Die testen ze daar een tijdje en dan krijgt de beste de opdracht om heel ons land vol te bouwen met die pokkedingen.
Ze zeggen dat ze geen bonnen uitdelen als je tijdens de testperiode "geflitst" wordt. Die dingen flitsen dus echt niet. Dus schaduwrijden achter iemand die lekker doorknart en als je een flits ziet in de ankers is er dan ook niet meer bij!
 
Is idd een proefopstelling met infrarood camera's.
Die testen ze daar een tijdje en dan krijgt de beste de opdracht om heel ons land vol te bouwen met die pokkedingen.
Ze zeggen dat ze geen bonnen uitdelen als je tijdens de testperiode "geflitst" wordt. Die dingen flitsen dus echt niet. Dus schaduwrijden achter iemand die lekker doorknart en als je een flits ziet in de ankers is er dan ook niet meer bij!
klopt wel dat je geen flits ziet bij die camera's ,want infrarood camera's flitsen namelijk niet.....kijk ook maar eens bij een traject controle :Y

En ze geven idd geen bonnen bij de proefopstelling want ik ben al een paar keer "aardig" snel er langsgegaan })
 
Ja,ja oma, oud topic..

Weet iemand onder welke hoek de camera's staan? De kentekenplaat van mijn koekblik is niet altijd duidelijk zichtbaar *O* *O*

Ik schat zelf dat ze onder ongeveer 45 gr. staan, maar ik zou graag van iemand willen horen die het zeker weet.

Dan weet ik of ik me aan de snelheid moet houden of dat het wat sneller kan..
(en in proberen heb ik geen zin)

Opel frontera met reservewiel op de achterkant.
 
Heeeeej, collega Vmax piloot? 8-)
Wij rijden toch nooit te hard?

ROFLOL.....
 
tussen twello en apeldoorn hangt ook trajectcontrole

Ik rij daar geregeld langs en dan is de snelheid vaak te hoog (cruise-control op 140).
Tot op heden heb ik nog nooit een prent thuis gekregen. Vraag me dus af of ze er ook echt hangen.
Ik denk wel dat ik in de nabije toekomst toch maar wat rustiger aandoe daar in de buurt O-) :X
 
Iemand al gehoord van de Trajectcontrole rond Utrecht

Als het goed is doet die trajectcontrole het ook ;(

Niet die van De Meern naar Woerden maar daarvoor, ook op de
A12 op het stuk waar je 100 mag in beide richtingen!!!

Vriend van mij komt er dagelijks langs!

Ik hoop het niet ... anders :r ;( B|

traject.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heeeeej, collega Vmax piloot? 8-)
Wij rijden toch nooit te hard?

ROFLOL.....
Ik rij altijd "op de limiet" en meestal er overheen. (waar het kan , dan) *O*

Ik heb dan ook een soort paranoïa ontwikkeld voor flitspalen, aan de kant geparkeerde koekblikjes en nu ook trajectcontroles.

ALs ik me nou geen zorgen zou hoeven te maken over de trajectcontrole zou dat al weer schelen, nietwaar ?
 
Mei 2005]
Trajectcontrole A12 Lunetten - ARS T&TT heeft de opdracht verworven voor de levering van een trajectcontrolesysteem op de A12 bij Lunetten. De opdracht is afkomstig van het Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie. Trajectcontrole is een relatief nieuwe manier om snelheden te meten en overtreders te bekeuren. De trajectcontrole op de A12 loopt van knooppunt Lunetten tot knooppunt Oudenrijn en heeft betrekking tot de hoofd- en parallelbanen in beide richtingen. Maximale snelheid op de hoofdrijbaan zal worden verlaagd tot 100 km/u en op de parallelrijbanen tot 80 km/u.



Ik denk dat ik het al weet :r
 
Mei 2005]
Trajectcontrole A12 Lunetten - ARS T&TT heeft de opdracht verworven voor de levering van een trajectcontrolesysteem op de A12 bij Lunetten. De opdracht is afkomstig van het Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie. Trajectcontrole is een relatief nieuwe manier om snelheden te meten en overtreders te bekeuren. De trajectcontrole op de A12 loopt van knooppunt Lunetten tot knooppunt Oudenrijn en heeft betrekking tot de hoofd- en parallelbanen in beide richtingen. Maximale snelheid op de hoofdrijbaan zal worden verlaagd tot 100 km/u en op de parallelrijbanen tot 80 km/u.
Ik denk dat ik het al weet :r
Maar als je er dan vanaf Amersfoort via de A27 opkomt..zie ik geen beginmeetpunt...geldt het dan niet? Ik kom daar regelmatig en heb niet het idee dat het werkt..
 
Maar als je er dan vanaf Amersfoort via de A27 opkomt..zie ik geen beginmeetpunt...geldt het dan niet? Ik kom daar regelmatig en heb niet het idee dat het werkt..

Ik heb dus vrijdag gehoord dat ze er staan en dat ze werken ,,
De order was van Mei 2005 ze zijn voor het einde van het jaar geplaatst.

Na deze begint dus gelijk de andere controle bij de Meern - Woerden,
2 achter elkaar , Dit zou zeer zuur zijn want ik reed 140 - 150 ,
A12 Woerden wist ik wel .. .. . eigen schuld dikke dikke dikke dikke bult
heen en terug zonder flits !

Check het kaartje oudenrijn
traject.jpg
 
Hmmmm....das balen...dus ook als ik die bocht naar de A12 maak vanaf de A27 begint het feest ook voor mij...maar dan had ook ik al zeker wel een boete binnen moeten krijgen...grrrrrr..
 
Hoe vaak rij jij daar ?

Ik ben er voor het laatst op 11 januari langs gekomen ,

Ik heb dus vernomen dat ze vanaf 1-1 in werking zijn, het beginpunt
is precies als je van de A27 de A12 opdraait,


Als je een beetje zoekt kom je vanalles tegen , helaas

Mfreaks:
De A12 bij Utrecht (hoofdrijbaan Oudenrijn-Lunetten) vormt een uitzondering met 'slechts' 85%. 15% houdt zich dus niet aan de snelheid .... |(

RTV Utrecht:
13 januari 2006 11:33 uur

Trajectcontrole Oudenrijn-Lunetten succes
UTRECHT - De trajectcontrole tussen knooppunt Oudenrijn en Lunetten werkt. Uit cijfers van het Bureau Verkeershandhaving blijkt dat sinds november veel minder mensen op dit stuk van de A-12 te hard rijden.


Autotelegraaf:
Op snelwegen rond Utrecht en de andere drie grote steden mag sinds november niet harder dan 80 kilometer per uur worden gereden. Het blijkt dat bijna iedereen zich hieraan houdt. Voor november reed op de bewust trajecten nog 20 % te hard.

Op de hoofdrijbaan van de A12 bij Utrecht, tussen Ouderijn en Lunetten, rijdt 15 procent nog te hard. De maximale snelheid is hier 100 kilometer per uur. Op de parallelbanen van de A12 rond Utrecht, waar een snelheidlimiet van 80 kilometer per uur geldt, wordt wel aan de snelheid gehouden. BVOM heeft op de hoofdrijbaan extra borden geplaatst om weggebruikers beter te informeren over en te attenderen op de snelheidslimiet. BVOM verwacht dat het aantal snelheidsduivels rond Utrecht dan ook zal afnemen.

„De cijfers zijn heel redelijk voor deze relatieve korte periode dat de trajectcontrole werkt”, aldus een woordvoerder van het BVOM. „Maar we zijn pas tevreden als het percentage op alle baanvakken rond de 99 procent zit.” Om hoeveel auto's het precies gaat, kan het BVOM niet zeggen. „Dit zijn echt de eerste evaluaties. Concrete aantallen van bekeuringen ontbreken nog.

Nog meer,,,

Buldog_bob heeft gelijk,
Er is een eenvoudiger manier om te zien waar de nieuwe trajectcontrole op de A12 ring Utrecth Zuid staat. De nieuwe controle op de A12 bij Utrecht hangt achter de "blauwe" borden. Om ervoor te zorgen dat deze niet gesloopt wordt, staat er op het uiteinde van de palen een camera die kijkt naar de kasten van de nieuwe traject controle.

Deze beveiligingscamera's zijn duidelijk van een afstand te zien en staan op de (meestal rechter) hoek van de routepalen.

Ik heb ze zien staan op:
A12 Arhnhem ri Den Haag parallelrijbaan HMP 62
A12 Arhnhem ri Den Haag parallelrijbaan HMP 60,5
A12 Arhnhem ri Den Haag parallelrijbaan HMP 59,2

A12 Arhnhem ri Den Haag middenrijbaan HMP 58

Updates volgen nog over de overige rijbanen.
Ik kijk uit naar de POI update.
Groet Cilia.
 
Laatst bewerkt:
Op de tegenovergestelde rijbaan zie je op de witte achterzijde van de snelheidsborden aan de onderkant een zwart rechthoekje. Die horen bij het systeem. Aan je eigen kant begint de trajectcontrole op dezelfde hoogte.
 
Het wordt toch nog leuk...... :P



Peijs bevestigt cijfers VID over 80km zone

15 februari 2006, 09:52
In antwoord op vragen van Tweede Kamerlid Hermans (LPF) heeft Minister Karla Peijs bevestigt dat ook zij een toename van de files ziet rond de in november 2005 geintroduceerde 80 kilometer zones. "Rijkswaterstaat (Adviesdienst Verkeer en Vervoer) houdt een monitor bij waarin maandelijks de filegegevens op de vier 80km-zones worden afgezet tegen het landelijke beeld. Deze registraties geven over de door de VID gemeten periode hetzelfde beeld als de cijfers van de VID." staat in de op 13 februari aan de Tweede Kamer verzonden brief.

Uit de brief blijkt overigens dat het effect dat Rijkswaterstaat meet nog veel groter is dan waarover de VID eind januari berichtte. De reden blijkt eveneens uit de brief: Peijs stelt dat het slechte weer van 25 november een belangrijke oorzaak zou zijn van de sterke stijging. De cijfers van de VID zijn hiervoor echter gecorrigeerd - de files van 25 november zijn niet meegeteld met de analyse.

Overigens is de Minister iets stelliger dan in haar eerste reactie over de toekomst van de zones: als medio 2006 blijkt dat de effecten negatief zijn, zullen de zones worden opgeheven.
Laatst gewijzigd: 15 februari 2006, 09:52
 
weet iemand wat voor camera er aan dat viaduct hangt op de A16 thv Dordrecht ?
Ik heb zoiets nog niet eerder gezien ,en rijd altijd netjes 100 daar.
 
weet iemand wat voor camera er aan dat viaduct hangt op de A16 thv Dordrecht ?
Ik heb zoiets nog niet eerder gezien ,en rijd altijd netjes 100 daar.

Dat is een heel oud systeem die inmiddels ook al heel lang niet meer actief is (en van de tijd dat het actief is geweest zijn alle bonnen teruggedraaid zo ver ik weet). Is een keertje bij BodW geweest lang geleden :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan