Trajectcontrole

ChopperCase

Die hard MF'er
31 aug 2004
968
0
Nederland
Met een sidemount plaat rijd je er vrolijk doorheen ?

Wie gaat de uitdaging aan en laat het resultaat weten ?
Vanaf vandaag op de A4 en binnenkort ook op de A12 en andere wegen.

Spannend !
 
Volgens mij als je op de middenstreep rijdt, heb je ook nergens last van... ;)
Gewoon naast de detectielussen rijden dus... :X
 
ben benieuwd of dat wel werkt... typische plek trouwens voor de ze post in onderdeel choppers...
 
Met een sidemount plaat rijd je er vrolijk doorheen ?

Wie gaat de uitdaging aan en laat het resultaat weten ?
Vanaf vandaag op de A4 en binnenkort ook op de A12 en andere wegen.

Spannend !
Of je voet voor je plaat op het moment dat je de controles passeert :P

ben benieuwd of dat wel werkt... typische plek trouwens voor de ze post in onderdeel choppers...
Dat was ook mijn 1e gedachte :)
 
Ik vind het wel op z'n plaats... je krijgt toch ook een boete als je te langzaam rijdt op de autobaan...? Dat is een reëel risico voor mij... :+
 
Ik las op http://www.rickvanvelthuysen.nl (www.rickvanvelthuysen.nl) ook al een stuk hierover.
Wat doet de trajectcontrolle precies en hoe?
Helpt een radar detector?
Wordt er geflitst?

tks
Slow
 
Wat dacht je anders van de oplossing die Teun Dik op zijn bobber heeft.
Een sidemount kentekenplaat die je kan omdraaien met het linker handvat.(voor/na ontsteking, voor de klassiekers onder ons).
Hasta La Vista Baby, krijg je dan te zien.
Maar de vraag blijft, wie reest er een keer lekker doorheen.... gna, gna, gna
 
Op verschillende punten in een traject wordt er een kiekje van je plaat gemaakt.
De computer zoekt jouw plaatjes bij elkaar en berekend of jij niet te hard hebt gereden over het traject.
Van rijbaan wisselen is geen probleem voor de pliesie, dat kan de computer ook handlen.
Te hard rijden is een automatische prent van oom agent.
 
typische plek trouwens voor de ze post in onderdeel choppers...

Heb nog weinig R1's gezien met een sidemount :+

Ik heb ooit op tv gezien hoe dat in het buitenland gebeurt. Hangt een camera boven de weg die het nummerbord automatisch herkent en opslaat. X km verderop gebeurt hetzelfde. Die software was redelijk hufterproof en ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dit niet werkt bij een sidemount.
In tegenstelling tot een flistpaat wordt je namelijk recht van achter gepakt, dus maakt het volgens mij niet echt uit of je plaat aan de zijkant hangt.
 
Heb nog weinig R1's gezien met een sidemount :+
... dus maakt het volgens mij niet echt uit of je plaat aan de zijkant hangt.

Dank U knukkel!
En hoe zit dat met de beweringen dat je in het midden moet rijden of iets dergelijks?
Is het enige middel om mij te behoeden voor een boete mijn kenteken af te dekken?
S
 
En hoe zit dat met de beweringen dat je in het midden moet rijden of iets dergelijks?
Is het enige middel om mij te behoeden voor een boete mijn kenteken af te dekken?
S

In het midden rijden maakte niet veel uit volgens mij. De camera 'pakt' een voortuig en de software gaat op zoek naar de kentekenplaat. Via allerlei contrast verhogende foefjes konden ze tamelijk onleesbare platen zelfs nog leesbaar krijgen. In geval van twijfel of foutmeldingen werd de foto opgeslagen en later door de mens nog even bekeken.

Pin me d'r niet op vast, het is alweer een tijdje geleden, dus corrigeer me als ik er naast zit!!
(ik wil de foefjes namelijk ook wel leren ;) )
 
Portaal%20a12_1.jpg


Dit zijn de camera's
 
Op de zeelandbrug is deze controle al langer aan de gang. En écht: er is geen ontkomen aan. Bestuurders die gemiddeld minstens 8 km/u te hard hebben gereden krijgen een prent.
 
trouwens:

-Post-elastiek tussen je spiegels.
- kiezeltje erin.
- even omhoog mikken.
- hoppa!
 
Op de zeelandbrug is deze controle al langer aan de gang. En écht: er is geen ontkomen aan. Bestuurders die gemiddeld minstens 8 km/u te hard hebben gereden krijgen een prent.

Deze brug heb ik recentelijk gereden en nog flink ingehaald ook omdat het heel rustig was. overheen maar ik heb het met minstens 100 gedaan. Volgens mij mag je daar met 80 Tot nu toe niets in de bus gevonden hoor...
 
Deze brug heb ik recentelijk gereden en nog flink ingehaald ook omdat het heel rustig was. overheen maar ik heb het met minstens 100 gedaan. Volgens mij mag je daar met 80 Tot nu toe niets in de bus gevonden hoor...


Ach,zo kreeg ik laatst ook ineens onverwacht een bekeurinkje binnen:

Aan de kant van zierikzee op die weg als je de brug afkomt; staan toch stoplichten? Ja. erg druk daar 's ochtens. Ik moest rechtdoor dus ik denk, mwach..haal ik die auto's toch op het gemakje even links in, ze staan immers toch stil. En ik sta lekker vooraan bij het stoplicht. :] Niks mis mee, dacht ik. doe ik zo vaak, waarom rij je immers motor. Toch? Tsja, en dat ik bij het inhalen even over de stippellijn van het voorsorteervak (voor linksafslaand verkeer) heenga...mwah.. :+ Stond daar verdomme zo'n undercover jutenbak in die file. Beschijving in de bekeuring:

Het niet navolgen van de richting die door het voorsorteervak wordt aangegeven.

100 euro!!! PFFFFF, man ik reed niet harder dan 5 km/u, lekker op het gemakje een paar auto's inhalen. Man,man,man ik denk dat het een diender was die even dacht aan z'n jaarlijkse quotum voor verbalen. Wat een kermis zeg.

Zit ik laatst blik op de weg te kijken, rijdt er een golfje onbehoorlijk hard door de polder, 2x gevaarlijk inhalen, geen gordel. Boete: nog nét geen 100 euro. Omdat ze zijn snelheid niet konden klokken.Nou vraag ik je....

Wat kan het soms toch oneerlijk zijn hé. Maar ja die boete heb ik wel.

Ga ik die gasten bij het c.j.i.b ff lekker stangen hehe. Moet je ff 1 euro meer overmaken dan de bekeuring aangeeft. Dan draait de halve afdeling daar in de soep }) }) }) Heb ik toch nog een beetje wraak.
 
Tsja, we wonen in nederland...
Maar goed, uiteindelijk trek je aan het kortste eind en derhalve luidt mijn motto:
If you can't fix it, F*ck it!
 
Code, belachelijk! Inderdaad, elke politie moet inderdaad z'n quotum halen om ZELF niet in de problemen te komen, maar dat we daar met z'n allen dan voor meoten boeten... (letterlijk en figuurlijk)
 
http://images.flitsservice.nl/cm_php/main_repo.php?id=1801 (flitsservice.nl over trajectcontrole)
 
De traject controle werkt dus door TWEE keer je kentekenplaat te "filmen/digitaliseren"... Dus als je bij poortje 1 je voet voor je kentekenplaat houdt, kan die bij poort 2 net zoveel filmen als ie wil, hij heeft immers geen 'tijdstip' voor jouw doorgang onder poortje #1, dus geen snelheid.
en als die lussen net zo goed werken als veel verkeerslicht lussen,......
hoe vaak ik niet voor een verkeerslicht sta te wachten O-) totdat er EINDELIJK een hok achter mij gaat staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan