Trajectcontroles Rotterdam groot succes

De ultime snelheid waar je het zuinigst en veiligst bij rijd

  • 50

    Stemmen: 0 0,0%
  • 80

    Stemmen: 1 4,0%
  • 100

    Stemmen: 1 4,0%
  • 120

    Stemmen: 8 32,0%
  • 140

    Stemmen: 6 24,0%
  • 160

    Stemmen: 2 8,0%
  • 180

    Stemmen: 1 4,0%
  • nog hoger

    Stemmen: 6 24,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25

oehTie

MF veteraan
24 okt 2006
7.447
1
Capelle a/d IJssel
Trajectcontroles Rotterdam groot succes

Door Jeroen Janse (IKBENGEK), geplaatst op 20 november 2006 om 21:16
Bron: bureau verkeershandhaving



Hoewel er momenteel op dertien plaatsen in ons land trajectcontroles worden gehouden, zijn de resultaten nergens zo succesvol als op de A13 en A20 bij Rotterdam. Op de A20, waar de controles iets meer dan een jaar geleden van start gingen, gaat 0,4 procent van de weggebruikers nog over de schreef. Bij nieuwe trajectcontroles ligt het aandeel overtreders meestal tussen de vijf en zes procent. Als een controle wat langer bestaat loopt dit percentage veelal terug tot één a twee procent. Relatief positieve cijfers voor de A20 dus.

Minste overtredingen A13
Nog rooskleuriger is het resultaat op de A13. Met nog slechts 0,1 a 0,2 procent van de automobilisten die de snelheidslimiet op deze rijksweg overtreedt, vormt het verkeer op de A13 een voorbeeld voor de rest van het land. De reden van het verschil tussen de lage cijfers rond Rotterdam en het landelijke gemiddelde is waarschijnlijk gewenning: vermoedelijk zijn de weggebruikers op de A13 gewend aan de permanente controles die daar al sinds mei 2002 worden gehouden.

ok mensen hoeveel bullshit is dit? De filedruk op de genoemde A20 is enorm, en nog verder gestegen DANKZIJ de trajectcontrole. Daarnaast hoeft er maar iemand met een lekke band langs de weg te staan en we gaan allemaal kijken (lees afremmen) en voor 6 uur sochtends staat er al een paar kilometer file. Vind je het gek dat er niemand boetes krijgt. Een gemiddelde van 10 is langzamer dan de toegestane 80. Die 0.4 procent die toch te hard rijd is waarschijnlijk het aantal auto's wat tussen 23 uur en 4 uur sochtends rijd....

Tenslotte, rij 80 is zn 5, is zuiniger......
Het stuk trajectcontrole bij rotterdam heeft zoveel stijging en daling in het stuk, dat ik minder benzine verbruik met mijn koekblik, als ik hem in zn 4 rijd. Ga ik tussendoor heen en weer schakelen scheelt het zelfs nog meer.
Ik ben nog bezig aan mijn motor rijbewijs maar mijn volvo s40 rijd officieel 1 op 10... beetje zuiplap dus... Voorheen moest ik dagelijks naar utrecht, 140 constant op de snelweg maakte ik er makkelijk 1 op 12 van. Tegenwoordig moet ik blij zijn als ik 1 op 9,5 haal...

Het kan nog jaren duren voordat die traject controle opgeheven wordt, of teruggeschroefd naar 100... Mijn auto kennende rijd ie op ongeveer 140 het zuinigst.. Dus het gaat in de goeie richting..... maar we hebben ondertussen nog wel wat af te zeiken.

Reacties/aanvullingen zijn altijd welkom. '(
 
je kan lullen wat je wilt, maar het stukje klopt wel :P

Tegenwoordig staat daar de hele dag file dus het is een hele prestatie om alsnog te hard te rijden daar |(
 
en dit is maar een voorproefje :Y
vanaf 2012 hebben de regeringspartijen afgesproken dat de rekeningrijden ingevoerd wordt. Gebaseerd op GPS, ze zullen dan precies weten waar jij geweest ben (maar daar zwijgt men over in alle talen), maar vooral hoe snel je gereden hebt :r
Het zal natuurlijk vor alle spee-ers van deze wereld een niet te stoppen neiging geven om een totaal traject control systeem (dus over heel NL) in te zetten..

dus geniet nog maar van de lokalen Traject Controles...
8-)
 
Volgens mij is de reden dat die trajectcntroles ingevoerd zijn onder andere om de luchtkwaliteit te verbeteren en een betere doorstroming te creëren. Alleen staan er nu overal waar die trajectcontroles zijn bijgekomen files. Dus géén doorstroming, en veel meer auto's die langer stil staan met dus uitstoot, dus meer luchtvervuiling. Ik woon vlakbij de trajectcontrole op de A12 thv Voorburg en daar is zelfs bewezen dat het niet werkt, en de luchtkwaliteit dus achteruit is gegaan.
Om bijvoorbeeld fileproblemen op te lossen moeten de vermindering van de rijbanen (vaak van 3 naar 2) 'afgeschaft' worden. Waar de files staan is 8 van 10 keer door vermindering van de rijbanen....

Dat met die GPS, daar wordt ik ook niet blij van... weg privacy... Het wordt steeds meer 'Big Brother is watching you'
 
en dit is maar een voorproefje :Y
vanaf 2012 hebben de regeringspartijen afgesproken dat de rekeningrijden ingevoerd wordt. Gebaseerd op GPS, ze zullen dan precies weten waar jij geweest ben (maar daar zwijgt men over in alle talen), maar vooral hoe snel je gereden hebt :r
Het zal natuurlijk vor alle spee-ers van deze wereld een niet te stoppen neiging geven om een totaal traject control systeem (dus over heel NL) in te zetten..

dus geniet nog maar van de lokalen Traject Controles...
8-)

een totaal traject controle systeem werkt niet. Iedere max toegelate snelheid-verandering is funest voor een trajectcontrole. Je kan dan ff in de file staan en vervolgens in de stad met 160 rondcrossen en nog geen boete krijgen.

Ik denk dat ik dan gewoon de motor neem en die gps er uit sloop O-) denken ze dat ie thuis uit staat. Mocht een agent me aanhouden voor een controle dan issut ineens zip en hij staat ergens anders in nederland ofzo... schakelaartje is nie moeilijk :)

Hoe willen ze het trouwens gaan doen? Aan de hand van gps kan eik nie omdat er veel plaatsen zijn waar slecht gps bereik is. Ook het weer kan hier aardig wat invloed op hebben.
 
je kan lullen wat je wilt, maar het stukje klopt wel :P

Tegenwoordig staat daar de hele dag file dus het is een hele prestatie om alsnog te hard te rijden daar |(

:^
Er staat: het is een succes WANT bijna niemand (<0.4%) rijdt meer te hard. Dus als het doel was dat hardrijders een spaak in het wiel wordt gestoken: Resultaat bereikt.

De keerzijde is dat je als burger de godganse dag stilstaat, maar ik geloof niet dat de beleidsmakers en -handhavers daar erg mee zitten. (behalve in Den Haag; daar wil de politiek zelf niet in de file staan en dat is dan ook de enige trajectcontrole die op geheven wordt).
 
:^
Er staat: het is een succes WANT bijna niemand (<0.4%) rijdt meer te hard. Dus als het doel was dat hardrijders een spaak in het wiel wordt gestoken: Resultaat bereikt.

De keerzijde is dat je als burger de godganse dag stilstaat, maar ik geloof niet dat de beleidsmakers en -handhavers daar erg mee zitten. (behalve in Den Haag; daar wil de politiek zelf niet in de file staan en dat is dan ook de enige trajectcontrole die op geheven wordt).

rotterdam willen ze ook wat aan doen. De bedoeling van de A20 en A13 daar waren vooral luchtkwaliteit. Anders had hij ook best op 100 kunnen blijven staan. Maar de kwaliteit gaat achteruit doordat er zoveel files staan. En de economische schade door de files weegt niet op tegen de mogelijke besparing van luchtvervuiling die er vervolgens helemaal niet blijkt te zijn.. integendeel...
 
je kan lullen wat je wilt, maar het stukje klopt wel :P

Tegenwoordig staat daar de hele dag file dus het is een hele prestatie om alsnog te hard te rijden daar |(
het stukje kan dan wel kloppen.
maar dat was niet de uitgangspositie. :N
de opzet was om n betere doorstroming te creeren waardoor de milieuvervuiling
moest afnemen.
en daar klinkt het verhaaltje heel anders.
 
een totaal traject controle systeem werkt niet. Iedere max toegelate snelheid-verandering is funest voor een trajectcontrole. Je kan dan ff in de file staan en vervolgens in de stad met 160 rondcrossen en nog geen boete krijgen.

tja dat is ook waar voor de lokale TC. En dat heeft ze niet verhinderd om het toch te implementeren... :X
 
Aantal snelheidsduivels zijn afgenomen, overheid noemt het een succes?

De reden om trajectcontrole uit te voeren op de A13 was destijds luchtvervuiling en geluidsoverlast.... Ik vraag me af hoe het daarmee gesteld is??
 
Ik rijd er dagelijks en in begin toen ze pas die traject controle erop hadden gezet was het verschrikelijk. Nu zijn de mensen het een beetje gewend dus heb je wat minder files. Ik vind die traject controle op zich wel goed hier in R'dam, wat ik klote vind is die brug die elke keer open gaat bij de Spaanse Polder. Elke ochtend in de spits nota bene en in de middag/avond ook.
 
Ik rijd er dagelijks en in begin toen ze pas die traject controle erop hadden gezet was het verschrikelijk. Nu zijn de mensen het een beetje gewend dus heb je wat minder files. Ik vind die traject controle op zich wel goed hier in R'dam, wat ik klote vind is die brug die elke keer open gaat bij de Spaanse Polder. Elke ochtend in de spits nota bene en in de middag/avond ook.

op zich is er best door te komen. Maar als er ook maar iets aan de hand is, auto met pech ofzo, gaat iedereen kijken. En mensen snappen niet dat je gemiddeld 80 moet rijden. Als je een stuk 60 rijd en de rest 100 kom je ook zonder boetes weg. Er is zelfs een buffer in die controle zodat je ff snel met 90 in kan halen en dan weer terug naar links kan maar ook dat snapt niemand... Ik kan me nog goed herinneren dat die controle er niet was en toen kon ik zo doorrijden. Ook in de spits viel het redelijk mee. Tegenwoordig ben ik minimaal een kwartier extra kwijt.
 
Succes?....vorge week zondag reed ik voor de eerste keer bij de traject controles bij rotterdam...iedereen rijd met een vaartje van 100 km/h..het was best druk, toen kwamen de borden van de traject controles iedereen stampt op de rem -> gevolg dat iedereen nog maar 65 km/h reed..logisch dat je in een file met 65 km/h geen boete kan krijgen B| :X :(
 
precies, en eenmaal in de controle loopt het wel weer op naar 80 maar vlak ervoor zit je regelmatig op 60 of zelfs nog lager... wees blij dat je de 65 nog haalde... :(

heeft er niemand de onderdelen voor zo'n james bond auto? die kon met 1 druk op de knop zn kenteken omdraaien... op de achterkant stond dan iets anders. kan je FU-CK-U2 opzetten ofzo O-) _O- :W 8-)
 
precies, en eenmaal in de controle loopt het wel weer op naar 80 maar vlak ervoor zit je regelmatig op 60 of zelfs nog lager... wees blij dat je de 65 nog haalde... :(

heeft er niemand de onderdelen voor zo'n james bond auto? die kon met 1 druk op de knop zn kenteken omdraaien... op de achterkant stond dan iets anders. kan je FU-CK-U2 opzetten ofzo O-) _O- :W 8-)
Ah! waar ken ik die van?
 
en dit is maar een voorproefje :Y
vanaf 2012 hebben de regeringspartijen afgesproken dat de rekeningrijden ingevoerd wordt. Gebaseerd op GPS, ze zullen dan precies weten waar jij geweest ben (maar daar zwijgt men over in alle talen), maar vooral hoe snel je gereden hebt :r
Het zal natuurlijk vor alle spee-ers van deze wereld een niet te stoppen neiging geven om een totaal traject control systeem (dus over heel NL) in te zetten..

dus geniet nog maar van de lokalen Traject Controles...
8-)


gps valt ook wel eens uit O-) waar wou je die verbergen op de mtoor? trek je er 1 van een vreemde af die je bij jou achter je ruitje zet
 
en ik ben nog lessende. Heb nu alleen BE nog maar.... een wheely met de auto lijkt me leuk maar kben er nie goed in zegmaar :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan